Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mirtazapine unettomuuteen. Lihottiko teitä?

Vierailija
23.10.2024 |

Sia lääkäriltä mirtazapinea unettomuuteen ja univaikeuksiin. Veti hyvin tajun pihalle ja nukuin pitkästä aikaa hyvin. 

Hieman huolettaa sivuvaikutukset, kuten ruokahalun lisääntyminen ja painon nousu ja muutokset aineenvaihdunnassa. En itse vielä ole näitä sivuvaikutuksia huomannut koska vasta soitin lääkkeen käytön. 

Lisäkiloja on tullut ihan unettomuuden takia enkä haluaisi lihoa enää yhtään enempää. Normaalipainon rajoissa onneksi mennään, ainakin vielä. 

Pitäisikö sitten alkaa syömään vähemmän kun kuulemma hidastaa aineenvaihduntaa ja lisää ruokahalua?

Vai oliko joku niin onnekas ettei ruokahalu muuttunut ja lihonut? 

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sellaista asiaa kuin lihottava lääke. Eli myös "kyllä" vastanneiden osalta vastaus on "ei".

Keskustelu todetaan päättyneeksi, eikä asian käsittelylle ole enempää tarvetta.

Vierailija
62/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muru ketipinoria ei lihota mutta toimii unilääkkeenä.

Jos sitä syö enemmän repeää illalla hervoton syömishimo, jopa niille, jotka eivät erityisesti välitä syödä kovin paljoa. 

Se otetaan tunti ennen nukkumaanmenoa. Silloin ei yleensä kukaan fiksu enää nälkäänsä syö.

Se on mm. paniikkikohtaukseen kohtauslääke. Ei siis mikään iltalääke vaan lääke silloin, kun ahdistaa vaikka klo 13:17. 

Ei todellakaan ole!!!

Kyllä on. 

Heräsit juuri

Vai on siellä yksi ketiapiinia psykoosiin tarvitseva alapeukuttaja linjoilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lääke pakota sinua tunkemaan moskaa kurkkuun mikä lihottaa. Sen teet ihan itse. Kasvata itsekuria.

Vierailija
64/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sellaista asiaa kuin lihottava lääke. Eli myös "kyllä" vastanneiden osalta vastaus on "ei".

Yksikään ei myöskään vähennä ruokahalua eikä voi tiputtaa painoa. Kaikki on itsestä kiinni. 

Vierailija
65/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääke itsessään ei lihota mutta lisää ruokahalua todella paljon. On sitten luonteesta kiinni lisääkö napostelua vai ei.

Minulla kävi niin, että alussa lisäsi ruokahalua, mutta sitten tasaantui. Söin kuten ennenkin. Lihoin silti tosi nopeasti. Jotain siis teki aineenvaihdunnalle. Mieluummin lopetin lääkkeen kuin aloin kovin askeettiselle dieetille. Nukuin lääkkeen ansiosta hyvin, mutta pöhnäinen olo kesti pitkälle iltapäivään.

Vierailija
66/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se lääke pakota sinua tunkemaan moskaa kurkkuun mikä lihottaa. Sen teet ihan itse. Kasvata itsekuria.

Montako omenaa pitää syödä jotta lihoo?

Mulle tuo lääke tuo hedelmien himoa, mutta olen epävarma, paljonko saa syödä. Ylen sivuilla on 800g hevi-suosituksen yhteydessä kuvituskuvassa mukana mm. omena. 

Osaatko auttaa, saako omenoita syödä kaksi jos jättää esim. tuossa kuvituskuvassa olevan banaanin syömättä? 

Vierailija
67/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri itse todennut että kys lääke lihottaa. Sama minkä mekanismin avulla, mutta sitä se koka tapauksessa tekee ja sen tulisi jokaisen vastuullisen lääkärin mainita lääkettä määrätessä. 

Vierailija
68/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirkatzepin lihotti 33 kg vuodessa 50kg->83 kg. Näin siitä huolimatta, että ruokabudjetti itselle ja lapselle oli alle 200 e/ kk ja ruoka kasvispainotteista kotiruokaa. En omistanut autoa ja mm. pyöräilin yli 12 km viitenä päivänä viikossa. Se lääke tekee jotain muutakin kuin syötättää. Kun lääke lopetettiin, paino laski kahdessa vuodessa normaaliksi. Älkää ikinä käyttäkö.

Ai kamala 😮 miksi ihmeessä suostuit syömään niin paljon?

Kaverille on vasta määrätty tätä. Hän kävi välillä töissä max 4-6h unilla ja välillä täysin nukkumattomana, koko lähipiiri huolissaan kun jaksaminen oli koko ajan äärirajoilla puskemista. Ilmeisesti kuitenkin nukkuu ja voi nukkumisen myötä paljon paremmin enkä haluais mennä jeesustelemaan. Oon siis itsekin mirtaa syönyt enkä ikinä suostuisi enää.

Siis miksi ei lääkäreitä saateta vastuuseen näistä??? Josko ne alkais niitä oikeita lääkkeitä määräämään oikeisiin oireisiin jos joka kerrasta saatetaan vastuuseen ja tehdään valitus. Joo Valvira vahtii mutta me kansa joudutaan ne sivarit kärsimään terveydellämme.

Vierailija
69/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lihottanut, mutta kahden viikon jälkeen naama oli pöhöttynyt. Kroppa keräsi nestettä ja sain yhtäkkiä kaksoisleuan. Lopetin käytön ja nestepöhötys hävisi. Harmi, oli muuten hyvä lääke unettomuuteen. Taju lähti kankaalle nopeasti ja aamulla oli vain tunnin verran hidas olo.

Ketiporin kohdalla ei tullut nestepöhötystä, mutta olin toimintakyvytön puoleen päivään asti. Joten työssäkäyvälle ei hyvä.

Oma unettomuuteni on kausittaista, ja tällä hetkellä satunnaisesti käytän bentsoja. Seuraavana päivänä lievä ahdistus, muuten ei sivuoireita.

Vierailija
70/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lääkkeen yleisimmät haittavaikutukset ovat veriarvojen muutokset, painonnousu"

Vierailija
71/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pakottaa. 

Vierailija
72/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki liikuntaa pitää harrastaa myös. Se on itsestäänselvyys. Liike on lääke.

Paljonko? Riittääkö puolimaraton per päivä vai mennääkö ihan kokonaisella?

Ihan itse joudut nyt päättämään. Ilman lääkäriä, reseptiä ja hallitusta ja EU direktiivejä. Itse.

Vierailija
73/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ois täällä muutama purkki ketipinoria ylimääräisenä kun en itse niitä kykene syömään. Voin tarjota kuukauden kuurin jokaiselle joka on sitä mieltä, että ei se lääke itsessään lihota :)

Vierailija
74/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri itse todennut että kys lääke lihottaa. Sama minkä mekanismin avulla, mutta sitä se koka tapauksessa tekee ja sen tulisi jokaisen vastuullisen lääkärin mainita lääkettä määrätessä. 

Mun lääkäri on todennut että ei lihota,varsinkaan  unettomuuteen käytetyillä annoksilla.

Ja ei kyllä ole mua lihottanu ,vaikka ollu käytössä 3 vuotta,melkeen jokayö.

Vierailija
75/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Illalla unilääkettä, aamulla kofeiinia. Illalla bile-aineita, aamulla elvytetään ylös sängystä.

Ei yhtään naurata.

Luuletko ihan oikeasti, että ihmiset haluavat syödä lääkkeitä?

Ei todellakaan, jokainen haluaisi, että olisi hyvä ja tasapainoinen olo ilman pillerin palleroa.

Vierailija
76/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lihottanut, alkuun huomasi kyllä, että näläntunne tuli lääkkeenoton jälkeen mutta se jäi pois parissa viikossa. Mulla säännöllisessä käytössä 1/4 tbl 15 mg tabletista.

Miten halkaiset pikkuruisen tabletin 1/4 osaan

Vierailija
77/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ois täällä muutama purkki ketipinoria ylimääräisenä kun en itse niitä kykene syömään. Voin tarjota kuukauden kuurin jokaiselle joka on sitä mieltä, että ei se lääke itsessään lihota :)

Mieti ite.

Etköhän ite ittes lihota. Ei ketipinor. Muut ei ole aina syyllisiä. Itsekin voi ottaa vastuuta.

Vierailija
78/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako omenaa pitää syödä jotta lihoo?

Mulle tuo lääke tuo hedelmien himoa, mutta olen epävarma, paljonko saa syödä. Ylen sivuilla on 800g hevi-suosituksen yhteydessä kuvituskuvassa mukana mm. omena. 

Osaatko auttaa, saako omenoita syödä kaksi jos jättää esim. tuossa kuvituskuvassa olevan banaanin syömättä? 

Jos pysyt tyytyväisenä hedelmillä niin älä niitä laske 😳 kunhan et kilotolkulla vedä.

Kuinka moni suomalainen on lihonut hedelmistä?

Vierailija
79/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No apua! Ihan pienetkin annokset lihottivat?

Sain ohjeen jakaa tabletti 1/8 tai 1/4 osaksi ja jo noin pienellä määrällä nukuin hyvin.

Seuraava lääkäriaika on vasta kuukauden päästä, pitää ehkä kysellä jotain toista lääkettä tilalle. 

Ja kaikille niille, jotka sanovat etteivät lääkkeet lihota vaan ruoka minkä tunkee naamaansa: oletteko itse kokeilleet sellaista lääkitystä, minkä yleisin sivuvaikutus on painonnousu???

Ap

Vierailija
80/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ainakaan päätä typerällä mielipiteelläsi, saammeko keskustella asiasta vielä vai emme.

Sinunlaisesi mielipiteitä emme tarvitse täällä ollenkaan.