Mirtazapine unettomuuteen. Lihottiko teitä?
Sia lääkäriltä mirtazapinea unettomuuteen ja univaikeuksiin. Veti hyvin tajun pihalle ja nukuin pitkästä aikaa hyvin.
Hieman huolettaa sivuvaikutukset, kuten ruokahalun lisääntyminen ja painon nousu ja muutokset aineenvaihdunnassa. En itse vielä ole näitä sivuvaikutuksia huomannut koska vasta soitin lääkkeen käytön.
Lisäkiloja on tullut ihan unettomuuden takia enkä haluaisi lihoa enää yhtään enempää. Normaalipainon rajoissa onneksi mennään, ainakin vielä.
Pitäisikö sitten alkaa syömään vähemmän kun kuulemma hidastaa aineenvaihduntaa ja lisää ruokahalua?
Vai oliko joku niin onnekas ettei ruokahalu muuttunut ja lihonut?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muru ketipinoria ei lihota mutta toimii unilääkkeenä.
Jos sitä syö enemmän repeää illalla hervoton syömishimo, jopa niille, jotka eivät erityisesti välitä syödä kovin paljoa.
Se otetaan tunti ennen nukkumaanmenoa. Silloin ei yleensä kukaan fiksu enää nälkäänsä syö.
Se on mm. paniikkikohtaukseen kohtauslääke. Ei siis mikään iltalääke vaan lääke silloin, kun ahdistaa vaikka klo 13:17.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee ketipinorin (25 mg) oton jälkeen illalla aivan järkyttävä nälkä. Voisin syödä vaikka kokonaisen suklaalevyn.
Painoa tuli 15 kg, josta nyt olen pudottanut 5.
Pitäisi mennä nukkumaan juuri sopivasti siten, että lääke jo alkaa vaikuttaa, muttei "pakota" ahmimaan.
Mulla ei ole muutoin koskaan ollut ahmimisongrlmaa.
Niin. Se itsehillintä. Kaikkea kun ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sitä syö enemmän repeää illalla hervoton syömishimo, jopa niille, jotka eivät erityisesti välitä syödä kovin paljoa.
Se otetaan tunti ennen nukkumaanmenoa. Silloin ei yleensä kukaan fiksu enää nälkäänsä syö.
Itse olen syönyt yölläkin kun käytin Ketipinoria, enkä ole ainut.
Kyse on asian tiedostamisesta ja kyvystä itsehillintään. Tuskin se on itse mr. Ketipinor, joka työntää läskisoosia kenenkään suuhun keskellä yötä?
Mr ketipinor vaikuttaa mm rasva-aineenvaihduntaan ja altistaa diabetekselle. Kyllä, se lisää myös ruokahalua useilla, mutta painoa tulee ihan aineenvaihdunnan hidastumisena, se lisää kehon rasva-ja kolesterolipitoisuutta sekä nostaa maksa-arvoja.
LUE PAKKAUSSELOSTE. Ja nämä on vielä yleisiä sivuvaikutuksia.
Sit kun vielä nuokut puoli päivää etkä jaksa edes liikkua niin onko oikeen muuta mahdollisuutta kuin olla lihomatta ellet lopeta syömistä kokonaan?
Miten aina asioista tuntuvat parhaiten tietävän ne, joilla ei ole yhtään omakohtaista kokemusta? 🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on mm. paniikkikohtaukseen kohtauslääke. Ei siis mikään iltalääke vaan lääke silloin, kun ahdistaa vaikka klo 13:17.
Ei todellakaan ole!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole!!!
Kyllä on.
Heräsit juuri? Kuulostat tokkuraiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee ketipinorin (25 mg) oton jälkeen illalla aivan järkyttävä nälkä. Voisin syödä vaikka kokonaisen suklaalevyn.
Pitäisi mennä nukkumaan juuri sopivasti siten, että lääke jo alkaa vaikuttaa, muttei "pakota" ahmimaan.
Sä oot just se tyyppi, joka jättää alkoholistille viinapullon näkyville ja jeesustelet itsehillinnästä.
Ootko itse syönyt sitä? Mä ainakin aloin niissä himoissani ymmärtämään addikteja, ei siinä itsehillintä auta kun se on pakko saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Lääkäri
Unohdit allekirjoituksen, joten laitetaas muillekin tiedoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole!!!
Kyllä on.
Lääkäris valehtelee sulle jos se noin on sanonut ja sä vielä uskot. Otapa kuule asioista selvää.
Se on psykoosinestolääke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen syönyt yölläkin kun käytin Ketipinoria, enkä ole ainut.
Kyse on asian tiedostamisesta ja kyvystä itsehillintään. Tuskin se on itse mr. Ketipinor, joka työntää läskisoosia kenenkään suuhun keskellä yötä?
Mr ketipinor vaikuttaa mm rasva-aineenvaihduntaan ja a
8 vuotta murusen illalla Ketiä syöneenä ja juuri eilen verikoetulokset saaneena, bmi normaali, totean että ei pidä paikkaansa.
Kun aamulla nousee, niin itse päättää mitä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä mulle riittää lääkärin määräämä melatoniini.
Sitähän saa ilman lääkärinmääräystäkin, vai onko lekuri kautta vahvempaa/halvempaa?
Kaupasta kun kaupasta saa tietääkseni korkeintaan 1,9 mg melatoniinia.
5mg on mulle lääkäri kirjoittanut. Saa ilman reseptiäkin pikkupakkauksia. Kreikasta oon tuonut 3mg.
Huvittaa muuten toi ilmaus "lääkemääräys".
Nojoo voihan sitä melatoniinia syödä sitten vaikka sen 5 mg ilman reseptiäkin, mutta tulee tietty kalliimmaksi, kun lekurin kautta.
Kun vai kuin lääkärin kautta? Kai se lääkärikäyntikin jotain maksaa.
Oman kokemuksen pohjalta en suosittele, jos univaikeudet johtuvat voimakkaasta ahdistuneisuudesta kuten itselläni. Vaikka mirtatsapiini väsyttää, niin ahdistus oli minulla ajoittain niin voimakasta, että se yhdessä vaiheessa "voitti" tuon väsytyksen ja sai ilmeisesti aivoja jotenkin sekaisin. Nyt minulla on unirytmin heittämisen lisäksi myös huonompi unen laatu, eli en saa enää nukuttua yhtä sikeästi ja pitkään kuin ennen.
Mirtatsapiinikaan ei tähän auta - voimakkaammat bentsotyyppiset lääkkeet auttavat jonkin verran, mutta niitä ei voi vetää kuin 1-2 kertaa viikossa pidemmän päälle. Kestänytkin tilanne jo pari vuotta nyt kohta, eli tuntuu aika krooniselta.
Toki liikuntaa pitää harrastaa myös. Se on itsestäänselvyys. Liike on lääke.
Mirkatzepin lihotti 33 kg vuodessa 50kg->83 kg. Näin siitä huolimatta, että ruokabudjetti itselle ja lapselle oli alle 200 e/ kk ja ruoka kasvispainotteista kotiruokaa. En omistanut autoa ja mm. pyöräilin yli 12 km viitenä päivänä viikossa. Se lääke tekee jotain muutakin kuin syötättää. Kun lääke lopetettiin, paino laski kahdessa vuodessa normaaliksi. Älkää ikinä käyttäkö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä oot just se tyyppi, joka jättää alkoholistille viinapullon näkyville ja jeesustelet itsehillinnästä.
Ootko itse syönyt sitä? Mä ainakin aloin niissä himoissani ymmärtämään addikteja, ei siinä itsehillintä auta kun se on pakko
Ei vaan se, joka jättää nälkäiselle vanhukselle ruoan nenän eteen ja tuhahtelee, kun vanhus syö ateriapalvelusta tilaamansa ruoan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole!!!
Kyllä on.
Ei ole vaan psykoosilääke, jota käytetään moneen eri tarkoitukseen.
Lääkäri antoi sen mulle kun sain paniikkikohtauksen. En kiitos tarvitse luentoa siitä, miltä tuttu pilleri näyttää koska tunnistan sen ja sain kuulla hoitajalta, että kyseessä on 25mg Ketipinor.
Vierailija kirjoitti:
Toki liikuntaa pitää harrastaa myös. Se on itsestäänselvyys. Liike on lääke.
Paljonko? Riittääkö puolimaraton per päivä vai mennääkö ihan kokonaisella?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän fiksu ihminen itse ymmärrä tehdä fiksut valinnat itselleen. Ei ruoka ja juoma syömällä seisovasta pöydästäkään lopu. Pitää itse osata lopettaa.
Paino nousee, vaikka söisi saman verran kuin ennenkin. Eli käytännössä pitäisi kai vähentää radikaalisti syömistä?
Lihoin puolentoista vuoden käytön aikana 10 kiloa. Piti sen takia lopettaa. Harmi, koska todellakin nukuin kuin tukki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole!!!
Kyllä on.
Millä asian saa muuttumaan virallista reittiä pitkin? Teenkö muistutuksen vai mitä ehdotat?