Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mirtazapine unettomuuteen. Lihottiko teitä?

Vierailija
23.10.2024 |

Sia lääkäriltä mirtazapinea unettomuuteen ja univaikeuksiin. Veti hyvin tajun pihalle ja nukuin pitkästä aikaa hyvin. 

Hieman huolettaa sivuvaikutukset, kuten ruokahalun lisääntyminen ja painon nousu ja muutokset aineenvaihdunnassa. En itse vielä ole näitä sivuvaikutuksia huomannut koska vasta soitin lääkkeen käytön. 

Lisäkiloja on tullut ihan unettomuuden takia enkä haluaisi lihoa enää yhtään enempää. Normaalipainon rajoissa onneksi mennään, ainakin vielä. 

Pitäisikö sitten alkaa syömään vähemmän kun kuulemma hidastaa aineenvaihduntaa ja lisää ruokahalua?

Vai oliko joku niin onnekas ettei ruokahalu muuttunut ja lihonut? 

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla unilääkettä, aamulla kofeiinia. Illalla bile-aineita, aamulla elvytetään ylös sängystä.

Vierailija
22/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muru ketipinoria ei lihota mutta toimii unilääkkeenä.

Jos sitä syö enemmän repeää illalla hervoton syömishimo, jopa niille, jotka eivät erityisesti välitä syödä kovin paljoa. 

Se otetaan tunti ennen nukkumaanmenoa. Silloin ei yleensä kukaan fiksu enää nälkäänsä syö.

Itse olen syönyt yölläkin kun käytin Ketipinoria, enkä ole ainut.

Kyse on asian tiedostamisesta ja kyvystä itsehillintään. Tuskin se on itse mr. Ketipinor, joka työntää läskisoosia kenenkään suuhun keskellä yötä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä mulle riittää lääkärin määräämä melatoniini.

Sitähän saa ilman lääkärinmääräystäkin, vai onko lekuri kautta vahvempaa/halvempaa?

Kaupasta kun kaupasta saa tietääkseni korkeintaan 1,9 mg melatoniinia.

5mg on mulle lääkäri kirjoittanut. Saa ilman reseptiäkin pikkupakkauksia. Kreikasta oon tuonut 3mg.

Huvittaa muuten toi ilmaus "lääkemääräys". 

Nojoo voihan sitä melatoniinia syödä sitten vaikka sen 5 mg ilman reseptiäkin, mutta tulee tietty kalliimmaksi, kun lekurin kautta. 

Vierailija
24/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä lääkettä syyttää lihomisesta kun ylensyö :D:D

Jos lääke aiheuttaa ruokahalun kasvua, se ei tarkoita, että on pakko syödä liikaa vääränlaista ruokaa.

Harvinaisen typerä kommentti. Kokeilin 15v sitten ja ihan hirveetä myrkkyä. Ei pysty liikkuun. Ihan järkyttävän väsyneeksi teki ja loputon nälkä. Mulle pitäs maksaa ainaki puoli milj että söisin tuota myrkkyä ees viikon. Ton lopettaminen myös on paljon pahempaa/mahdotonta entä bentsojen. Ihan sama onko määrä murunen vai puolikas. Tässä on myös isäni ja serkkuni kokemukset. 

Vierailija
25/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sitä syö enemmän repeää illalla hervoton syömishimo, jopa niille, jotka eivät erityisesti välitä syödä kovin paljoa. 

Se otetaan tunti ennen nukkumaanmenoa. Silloin ei yleensä kukaan fiksu enää nälkäänsä syö.

Kyse on asian tiedostamisesta ja kyvystä itsehillintään. Tuskin se on itse mr. Ketipinor, joka työntää läskisoosia kenenkään suuhun keskellä yötä?

Joo joo, mutta se himo sen lääkkeen takia on aika mahdoton "kemiallinen tila" , jos ei ole muistanut syödä tarpeeksi.

Voishan sitä tietty täyttää mahansa salaatillakin, mutta sellaista ei juuri silloin tee mieli. 

Vierailija
26/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lääke mitään lihota mutta syömishimo siitä tulee. Sen voi hillitä tahdonvoimalla.

Mirtazapinessa on kaikki kannabiksen huonot puolet ilman niitä hyviä. Kannabis toimii paremmin unettomuuden hoidossa.

Vierailija
27/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se lääke varmasti jonkun metabolisen häiriön aiheuttaa. En ymmärrä että sitä kukaan lääkäri kehtaa potilaalleen määrätä.

Vierailija
28/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sillä tajun pois mutta en voisi sanoa nukkuneeni hyvin. Tajun pois saaminen synteettisillä kemikaaleilla ei korvaa luonnollista unta. Minäkin nukuin tuolla varmaan kymmenen tuntia mutta aina vaan väsytti.

Vierailija
29/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, itsehillinnästä.

Mut on myrkytetty Ketipinorilla ja oksensin helposti, kuten bulimia-aikaan oli tapana. Tajusin vasta oksentaessa että jaa, oli vanhaa tuttua ketaria ruoassa. 

Vierailija
30/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihoin 10 kg

Vierailija
31/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se lääke mitään lihota mutta syömishimo siitä tulee. Sen voi hillitä tahdonvoimalla.

Mirtazapinessa on kaikki kannabiksen huonot puolet ilman niitä hyviä. Kannabis toimii paremmin unettomuuden hoidossa.

En jaksa uskoa kenenkään tahdonvoiman riittävän, kun kiljuva nälkä ei loppunut edes, kun vatsa oli täynnä. Nälkä oli vuorokaden ympäri ja lihoin 8 kg kuukaudessa, vaikka yritin olla syömättä. Lopetin lääkkeen pian, koska se aiheutti minulla myös aggressiota.

Vierailija
32/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerää nestettä ja pöhöttää. Munuaisten ja maksan toiminta muuttuu.

Vierailija
33/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli nopeasti n. 6kg. Kilojen tiputus kesti vuoden.

Vierailija
34/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle saat syöttää salaatinlehtiä sokkona ja tiedän kokemuksesta, kummassa on Ketipinoria ja kummassa ei. En nukahda sillä, joten koe voidaan toistaa toisenkin kerran.

Vierailija
35/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo mä kans. Se kyllä tipauttaa mut tunnin parin päästä herää vessaan ja samalla pakko tyhjentää kaapit. Mahdollisesti vielä toisen kerran. Mahdollisesti vielä keittiön lattialla istuen kun kaamee himo mutta puolinuksissa :D kuka lääkäri suostuisi tällaiseen lääkkeeseen.

Ja nälkä on heti herätessä ja koko seuraavan päivän vaikka normaalisti en syö aamupalaa ja voi hyvin venyä illalle ennenkuin mitään jaksaa alkaa syömään.

Tolkuton mässäilynhimo!

Vierailija
36/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua lihotti, pyydä Triptyliä, samanlainen vaikutus nukahtamiseen mutta ei tuota ruokahalun lisääntymistä.

Vierailija
37/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lääke aiheuttaa ruokahalun kasvua, se ei tarkoita, että on pakko syödä liikaa vääränlaista ruokaa.

Se aiheuttaa syömishäiriön kaltaista ahmimista. Itsellä kävi niin, että olin yöllä ahminut suklaata, eikä minulla ollut mitään muistikuvaa asiasta. Hyvin pelottava kokemus. Lihoin n. 7 kg, joka on käsittääkseni aika vähän kyseisen lääkkeem kohdalla. Lopetin lääkkeen käytön.

Vierailija
38/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lääkäreiden diagnosoima syömishäiriö. Syytänkö siis heitä jos mun salaatti lihottaa ketiapiinilla mutta ei ilman sitä?

Vierailija
39/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki nuo lääkkeet lihottaa. Mirtzapiini väsytti minua koko päivän. Ketipinor oli parempaa, mutta tuhoaa aivot. Sain uuden reseptin mirtazapiinia vaikka en halunnut koko lääkettä.

Älä höpsi, ei Ketipinor tuhoa aivoja, päinvastoin tasapainottaa mieltä mukavasti adhd/asperger-ihmisillä ja muille vähemmässä määrin hyvä unilääke. 

Mun mieli on vähemmän tasapainossa jos joudun oksentelemaan ruokani kuin jos en joudu.

Vierailija
40/99 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän fiksu ihminen itse ymmärrä tehdä fiksut valinnat itselleen. Ei ruoka ja juoma syömällä seisovasta pöydästäkään lopu. Pitää itse osata lopettaa.