Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi se asia, minkä voisit tehdä, suomalaisten ylipaino saataisiin kuriin

Vierailija
23.10.2024 |

-napostelun lopetus

-sokerin syönnin vähentäminen

-"kevyt-tuotteiden" välttäminen

-liikkumisen sisällyttäminen jokapäiväiseen arkeen eikä niin, että liikkuminen on joku erillinen asia elämässä.

-joku muu, mikä?

Kommentit (266)

Vierailija
241/266 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaa vain jatkuvan pupeltamisen ja laskee energiansaannin 1800kcl/vrk ja lyhyet ihmiset 1400kcl/vrk. Joka päivä 9000 askelta. Paino tippuu varmasti.

Vierailija
242/266 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi muuten hienoa osata lainata viestejä, miten hemmetissä se tapahtuu tällä uudella systeemillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/266 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on Rotevuuden kulttuuri. Tanakat muskelinaiset koetaan fitteinä, ja normikansalaiselle on fitnessanasto offilla, dieetillä, pitää syödä, että kehittyy tuttuja.

Suomessa koetaan paljon painavampi paino normaalina, kuin monissa muissa maissa. Esimerkiksi 7-aikuinen paino naisille koetaan Suomessa ihan normaaliksi - pitäähän sitä lihaa olla luiden ympärillä. Mutta hoikat 5-alkuiset painot naisilla on anorektisia ja kauhistelun kohteena.

Myös sosiaalinen kontrolli on olematon Suomessa, kukaan ei huomauttele, tai varoita, että nyt kyllä on päässyt kiloja kertymään. Ja jos varoitetaan, niin siitä loukkaannutaan verisesti ja koetaan että persoonaa on loukattu ym. 

Vierailija
244/266 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassoille läskipoliisit. Jos ostoskärryssä on jotain roskaruokaa, niin tanttara kiertämään ostoskeskusta niin kauan, että oppii olemaan.

Vierailija
245/266 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

läskivero BMI mukaan

Tämä on oikeasti ainoa keino mikä toimii.

Niin. Jos halutaan, että hoikat ihmiset alkavat vältellä kuntosalia. Salimaken bmi on hurja. 

Vierailija
246/266 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on Rotevuuden kulttuuri. Tanakat muskelinaiset koetaan fitteinä, ja normikansalaiselle on fitnessanasto offilla, dieetillä, pitää syödä, että kehittyy tuttuja.

Suomessa koetaan paljon painavampi paino normaalina, kuin monissa muissa maissa. Esimerkiksi 7-aikuinen paino naisille koetaan Suomessa ihan normaaliksi - pitäähän sitä lihaa olla luiden ympärillä. Mutta hoikat 5-alkuiset painot naisilla on anorektisia ja kauhistelun kohteena.

Myös sosiaalinen kontrolli on olematon Suomessa, kukaan ei huomauttele, tai varoita, että nyt kyllä on päässyt kiloja kertymään. Ja jos varoitetaan, niin siitä loukkaannutaan verisesti ja koetaan että persoonaa on loukattu ym. 

Minä olen tästä samaa mieltä. Takaisin vaan hoikkuuden ihannointi ja romukoppaan se, että lihavia pidetään normaalipainoisina. Ja se vanha kunnon BMI, se on ihan hyvä mittari, jollei ole kehonrakentaja. 

Totta, että ei missään muualla kuin Suomessa pidetä 70+ kiloisia naisia normina. 

Vierailija
247/266 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räkäiset naurut ja julkinen nöyryytys heille jotka selittävät tätä lihas painaa enemmän kuin läski- mantraansa. 

Minä olin oikeasti lihava, painoin 82kg ja olen 162cm pitkä. Vuodesta 2020 elänyt ruokavalion ja saliohjelmien kanssa ja painan nyt 58kg ja kehoni on nyt lihaksikas. 

Vierailija
248/266 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tästä samaa mieltä. Takaisin vaan hoikkuuden ihannointi ja romukoppaan se, että lihavia pidetään normaalipainoisina. Ja se vanha kunnon BMI, se on ihan hyvä mittari, jollei

Väärin! 

Jos keski-ikäinen nainen on 170 -- 175cm tienoolla niin 70 kg on ihan normaali paino. 

Vierailija
249/266 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä puhutaan niin paljon NAISTEN ylipainosta, kun koko väestön miehissä prosentuaalisti on enemmän ylipainoisia kuin naisissa. 

Olisiko teillä miehillä joku kikka kolmonen siihen miten pysäytetään se kehitys että miehet naisellistuu kehonkoostumuksektaan yhä enemmän. Enää aniharva kasva yli 180 senttiseksi, nuorilla miehilä on leveät lantiot ja rasvaiset reidet, pyöreät pyllyt ja kaksoisleuka jo parikymppisenä. 

Mitä heidän kannattaisi tehdä toisin?

Vierailija
250/266 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksia?

Vierailija
251/266 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin moni asia vaikuttaa nykyään ko ihan tosi pienten lasten senhetkiseen ja tulevaisuuden valintoihin. Perheissä ei osata itse laittaa terveellistä ruokaa, energiatiheä mutta ravinneköyhä ruoka (pastat, ranskikset, einesmättö, nakit, makkarat yms) on halpaa, laadukkaampi ruoka maksaa. 

Liikunta jää jo päiväkodeissa vähäiseksi, joka paikkaan kuljetetaan lapsia, autolla oven eteen vaan. Kouluissa ruoka ei maistu, ei ole enää ruoan arvostusta, ostetaan naposteltavaa. 

Liikkuminen omin voimin on enää harvinaista, kävelijät ovat siirtyneet sähköfillareihin tai skuutteihin, ei tsrvitse tehdä mitään, huristelet vaan laudan päällä liikkumattomana. Myös kaikki sähköskootterit yms härpäkkeet on lisääntyneet, ettei vaan tarvii rasittaa itteensä.

Koululiikuntaa on liian vähän, liian harvoin ja se on liian kevyttä. 

Vierailija
252/266 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin moni asia vaikuttaa nykyään ko ihan tosi pienten lasten senhetkiseen ja tulevaisuuden valintoihin. Perheissä ei osata itse laittaa terveellistä ruokaa, energiatiheä mutta ravinneköyhä ruoka (pastat, ranskikset, einesmättö, nakit, makkarat yms) on halpaa, laadukkaampi ruoka maksaa. 

Liikunta jää jo päiväkodeissa vähäiseksi, joka paikkaan kuljetetaan lapsia, autolla oven eteen vaan. Kouluissa ruoka ei maistu, ei ole enää ruoan arvostusta, ostetaan naposteltavaa. 

Liikkuminen omin voimin on enää harvinaista, kävelijät ovat siirtyneet sähköfillareihin tai skuutteihin, ei tsrvitse tehdä mitään, huristelet vaan laudan päällä liikkumattomana. Myös kaikki sähköskootterit yms härpäkkeet on lisääntyneet, ettei vaan tarvii rasittaa itteensä.

Koululiikuntaa on liian vähän, liian harvoin ja se on liian kevyttä. 

Tähän lisää se että yhteisöllisyyttä pitäisi kehittää ja yksinäisyyttä vähentää. Monet puputtaa kotona kokoajan jotain ihan pelkkään tylsyyteen kun ei ole seuraa eikä tekemistä. Ruoasta on tullut lohtu ja herkuista elämän ainoa nautinto. 

Vierailija
253/266 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi muuten hienoa osata lainata viestejä, miten hemmetissä se tapahtuu tällä uudella systeemillä?

Se ei aina onnistukaan, vaikka klikkaisi tuota lainaa-painiketta. Tulee vain tyhjä ruutu.

Vierailija
254/266 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tästä samaa mieltä. Takaisin vaan hoikkuuden ihannointi ja romukoppaan se, että lihavia pidetään normaalipainoisina. Ja se vanha kunnon BMI, se on ihan hyvä mittari, jollei ole kehonrakentaja. 

Totta, että ei missään muualla kuin Suomessa pidetä 70+ kiloisia naisia normina. "

Kaikki naiset eivät ole 150-160cm. Itse painan himpun verran alle ton 70kg, pituus yli 170cm. Olen lihaksikas ja sixpack näkyy... Onpa tylsä edelleen törmätä tällaisiin kommentteihin, jotka luo paineita nuoremmille naisille.

Vierailija
255/266 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyyttä vastaan on kovin hankala  taistella. Valinta on jokaisella itsellään.

Vierailija
256/266 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevat nälkävuodet Suomessa kaventavat.

Vierailija
257/266 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki keksit, sipsit, karkit, suklaat, mehut ja limpparit pois kokonaan. Ihmisten makuaisti pitäisi saada nollattua niin että kaikki huomaisivat miten paljon älyttömän makeaa ruokaa me syödään. 

Todellisuudessa tämän toteuttamisessa sortuu välillä omassakin elämässä...

Vierailija
258/266 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihapuhetta 

Vierailija
259/266 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihapuhetta 

Ja mode sallii..

Vierailija
260/266 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkäviikko kuun viimeinen viikko paastoa. Vettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä