Voiko epäpersoonallisempaa olla kuin Marimekko-tuote?
Kommentit (90)
Tyypillinen tuhti Marimekkotantta:
Av tyyppi on onnellisimmillaan, kun saa kaikkea suomalaista päivät pitkät haukkua. Ja toivoa kisassa kuin kisassa epäonnea suomalaisille.
Ihme nega tyyppejä, kiitän luojaani, etten itse ole samanlainen.
Marimekon mekot on ajattomia ja mukavan värisiä. En pidä keinokuituisista polyesterirytkyistä ja muutenkin kaupunkien katukuvassa on paljon mustaa, valkoista ja harmaata. Marimekon värit ja luonnonmateriaalit näyttää hyvältä värikylläisyydessään niiden keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten Marimekolta ei ole aikoihin tullut mitään uutta? Samat muutamat kuosit vuodesta toiseen, wtf. Ajatelkaa mitkä mahdollisuudet tuollakin brändillä olisi jos otettaisiin lahjakkaita, hyviä suunnittelijoita taloon.
Jostain syystä nuorilta lahjakkailta tai vähän vanhemmiltakaan ei tunnu syntyvän Maija Isolan ja Vuokko Nurmesniemen veroisia kuoseja. Annika Rimalan tuotannosta osa on hienoa myös.
En tiedä, muualla maailmassa perinne ei taida olla synti samalla tavalla kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten Marimekolta ei ole aikoihin tullut mitään uutta? Samat muutamat kuosit vuodesta toiseen, wtf. Ajatelkaa mitkä mahdollisuudet tuollakin brändillä olisi jos otettaisiin lahjakkaita, hyviä suunnittelijoita taloon.
Tätä olen ihmetellyt. Mikään muu desing-yritys ei ole näin saamaton. Ja viimeksi kun tuli uusi kuosi vuosia sitten, ni se paljastui kopioksi. Vai onko jo kaksi kertaa peräkkäin ollut kopioita? Naurettavaa.
Luis Vuittonilla esim. onneksi kuosit vaihtuu.
Eikä Diorkaan käytä museokuosejaan enää missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten Marimekolta ei ole aikoihin tullut mitään uutta? Samat muutamat kuosit vuodesta toiseen, wtf. Ajatelkaa mitkä mahdollisuudet tuollakin brändillä olisi jos otettaisiin lahjakkaita, hyviä suunnittelijoita taloon.
Tätä olen ihmetellyt. Mikään muu desing-yritys ei ole näin saamaton. Ja viimeksi kun tuli uusi kuosi vuosia sitten, ni se paljastui kopioksi. Vai onko jo kaksi kertaa peräkkäin ollut kopioita? Naurettavaa.
Luis Vuittonilla esim. onneksi kuosit vaihtuu.
Eikä Diorkaan käytä museokuosejaan enää missään.
No ostele sitten dioria ja vuittonia.
Me normipalkkalaiset ostellaan marimekkoa.
Marimekolla on ihan kivoja ja persoonallisia neuleita sekä unikkokuosisia housuja, astiat ovat kauniita ja laadukkaita, niillä vain hinta nousee niin korkealle, että siksi nuo saavat jonkin luxusbrändin tuotteen maineen ja tunteen miten omistaa nyt jotain uniikkia suomalaista arvokasta laatua ja kyllähän ne arvokkaita ovatkin, hinnaltaan. Valmistusmaatkin vain nykyään ovat Intia, Kiina, Latvia, Turkki jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marimekko on kyllä sellainen tantta univormu XD
kukka hattu tädin tunnistetaa tantta univormusta , kärpäs aurinkolaseista, helminauha korusta ja isosta laukusta.
Ja sivistymäytömän ihmisen siitä hän ettei vain opi yhdyssanoja.
Mä rakastan Marimekon vaatteita! Ihanan huolettomia ja sopii joka paikkaan. Kestää ja vain paranee käytössä!
Vierailija kirjoitti:
Joka toisella nykyään marimekko logokassi olkapäällä. Noloa. En kehtaisi käyttää.
Vai olisko niin, ettei sulla ole varaa ostaa sellaista. Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista.
Ne Marimekon kassit on ihan sairaan kestäviä ja se lienee hyvä syy hankkia sellainen tässä kertakäyttökulttuurin kyllästämässä ajassa.
Ihmettelen tätä suomalaisten tapaa ja intoa haukkua kaikkea suomalaista.
Vierailija kirjoitti:
Joka toisella nykyään marimekko logokassi olkapäällä. Noloa. En kehtaisi käyttää.
Kun ei rahat riitä?
Voi, kaikki temusta tilattu paska.
Vierailija kirjoitti:
Voi, kaikki temusta tilattu paska.
Ala katsoa kaikista suomalaisista liikkeistä ostettujen tuotteiden valmistusmaata. Saatat yllättyä.
Vierailija kirjoitti:
Mä rakastan Marimekon vaatteita! Ihanan huolettomia ja sopii joka paikkaan. Kestää ja vain paranee käytössä!
Tämä. Onhan ne kalliita ostaa ja varmaan kaikkia ei ole varaa, mutta kestäviä ne on. Ja olen huomannut, että kun kierrän kirppputoreilla, Marimekon tuotteet pistää silmään ja aina on ehtinyt ajatella, että tuossahan on hieno ja sitten katsoo, että sehän on Marimekkoa.
Ei Marimekko syyttä ole tunnettu joka puolella maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Marimekolla on ihan kivoja ja persoonallisia neuleita sekä unikkokuosisia housuja, astiat ovat kauniita ja laadukkaita, niillä vain hinta nousee niin korkealle, että siksi nuo saavat jonkin luxusbrändin tuotteen maineen ja tunteen miten omistaa nyt jotain uniikkia suomalaista arvokasta laatua ja kyllähän ne arvokkaita ovatkin, hinnaltaan. Valmistusmaatkin vain nykyään ovat Intia, Kiina, Latvia, Turkki jne.
Kankaat valmistetaan ja painetaan edelleen Suomessa ja paljon ommellaan silti Euroopassakin.
Marimekko, jo tämä nimi on nolo, en kehtaisi tuota logoa kantaa.
Sain kerran tuollaisen laukun lahjaksi, no noloahan se oli ja käyttämättä jäi.
Roskiin meni koska roska se olikin.
Ei kyse ole siitä mitä se maksaa tai ei maksa, paskaa ei kannata ostaa millään hinnalla.
Todella rumia ja kertoo äyhuonosta tyylitajusta.
Vierailija kirjoitti:
Varakkaat täti-ihmiset, joilla on rahaa, mutta ei tyylitajua, käyttävät Marimekon muodottomia vaatteita.
Minusta kyllä katukuvassa näkee just nuoria, joilla on marimekkohupparit.. Siitä samaa mieltä, että kaameita rytkyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on olkalukku Marimekolta. Oon ollut tyytyväinen siihen kyllä.
Itsellä kauppakassi. Sopii juuri siihen tarkoitukseen, muovipussin korvikkeeksi :D
Siihen se on tarkoitettukin. Kestokäyttöiseksi kauppakassiksi. Mutta huvittavaa on se, että jotkut kantaa sitä olalla kuin jotain luksuslaukkua.
Marimekon kassi on just semmonen, että se käy mihin tarkoitukseen vaan. Se kestää kauppakassina ikuisuuden , mutta on myös hyvä ja kätevä olkalaukku.
Hyvän tuotteen tunnistaa siitä, että se taipuu moneen.
Ja onhan se hyvännäköinen. Ei ole ollenkaan Marikassin halventamista, jos sitä käyttää kauppakassina. Sopii siihenkin tarkoitukseen hyvin. Minä en ole koskaan osannut käyttää käsilaukkuja, joten Marimekon kassi/olkalaukku on ihan täydellinen pikkukamojen kantamiseen. Tykkään. Marimekko vaan on.
On niillä välillä jotain nättiä. Olen mä joskus jotain ostanut.
122,4 milj japanilaista ei voi olla väärässä.