Onko täällä jollakulla kodinkonetta joka on yli 30 vuotta vanha ja toimii yhä?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
47 vuotta vanhat stereot, erillinen kasettidekki, levysoitin, ja viritinvahvistin. Tasan 40 vuotta vanha mikroaaltouuni. Ompelukoneen ikää en tiedä, ostin sen vanhana 30 vuotta sitten. Kaikki muut laitteet on pitänyt uusia pikkuhiljaa.
Grundigin stereot, Philips mikro ja Husgvarna ompelukone. Kasettidekin toimimisesta en ole varma, koska sitä ei ole käytetty useaan vuoteen.
Kaasuhella/uuni. Suuttimet just vaihdettu vm-51
Vohvelirauta -70 luvun alusta
Sähkövatkain -60 luvulta
Kaasujääkaappi -80 luvun alusta. Sitä on käytetty vaan reissussa. Ihan kun uusi.
Stereot, ihan paras ääni alkuperäsillä kajareilla -70 luvulta
Vaikka ja mitä muutakin vanhaa käytössä.
Ei meillä hinguta uusinta.
Vartavasten etsin vanhempia tavaroita.
Yleiskone kasarilta. Jo mummoni käytti sitä paljon ja kun hän menehtyi, sain koneen -93 ja olen myös käyttänyt paljon sitä.
On mulla vielä toiselta mummolta peritty ompelukone 70-luvulta, mutta en enää käytä sitä, kun halusin uuden. Toimii kyllä.
Suomessa valmistettu Rosenlewin pakastin ollut yhtämittaisessa käytöstä vuodesta 1992.
Yleiskone ja sähkövatkain ainakin vuodelta -84 tai 85, ompelukone -70 luvulta
Vierailija kirjoitti:
On jo kestänyt 35 v. Seija on nimi.
Onko tarvinnut käyttää huollossa tai vaihtaa uusia varaosia?
On tuota vanhempi yleiskone. Kutsun vaimoksi :-)
Autotallissa Hoowerin Palloimuri jostain 60-70 luvulta. Pussiton ja aina vaan imee...
Leipäkone, seisonut kyllä kaapissa käyttämättä ainakin 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kenwood vatkain: vuodelta 1976, toimii
edelleen, ei koskaan ole ollut mitään vikaa.
Minulla sama, vuosilukukin ihan sama👍
Ompelukone Singer -74, Ufox ilmankostutin -75, Braun yleiskone 80-luvulta ja kai kodinkoneeksi voi laskea myös Applen Macintosh Plus tietokoneen (mallia kottaraispönttö) 80-luvulta, toimii, mutta lähinnä lasten pelikoneena.
Meillä oli pitkään mökillä käytössä mummon hella, jonka hän oli hankkinut 70-luvulla. Samoin samalta ajalta imuri, se heitettiin pois viime vuonna koska siihen oli niin vaikea enää löytää pölypusseja.
Vanhemmillani on edelleen käytössä meidän ensimmäinen mikroaaltouuni 80-luvulta.
Me saatiin v.1994 pyykinpesukone Ignis, joka toimi täysin moitteetta, kunnes v.2020 se hajosi kertalaakista.
Pakastinarkku 90-luvun alusta ja moitteettomassa kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Krupsin sähkövatkain vuodelta 1977. Ollut kovassa käytössä ja vielä pelaa ihan moitteettomasti.
Sama täällä. Veimme vatkaimen maalle, ja ostimme uudemman kaupunkiin. Vaikka uusi vatkain on kevyempi käyttää, tulee siitä ikävä muovin katku. Käyttöikä varmaan lyhyempikin, eli haetaan vanha takaisin.
Pölynimuri vuodelta 1982 pelittää tosi hyvin, samoin hiustenkuivaaja eli fööni vuodelta 1966. Nää taitaa olla vanhimmat.
V.1982 AEG:n pyykkilinko satunnaisessa käytössä, ja toimii vielä hyvin.
Mankeli, muistaakseni vuosimallia 1982, siirtyi äidiltä mulle, kun hän muutti pienempään asuntoon. Pari kertaa mankeli on huollettu ja liina vaihdettu monta kertaa. Aktiivisesti käytössä edelleen.
Saumuri samalta vuosikymmeneltä. Yhteiskäytössä lähinnä sisarusten kesken. Äidin kone sekin, mutta asustaa mun työhuoneessa nykyään.
Autotallista löytyy näitä toimivia museokamoja enemmänkin. Tässä kun kysyttiin kodinkoneita, niin mm. iskuporakone jäänee pois listalta.