Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla 3-4 päivän kotivara?

Vierailija
23.10.2024 |

Onko sinulla 3-4 päivän kotivara että pärjäät ilman kaupassa käyntiä?

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on jauhelihaa pari kiloa ja makaroonia ja ketsuppia. Kyllä nillä 4 päivää pärjää. Mutta onko ihmisillä ulkona tehtävään ruokaan valmiuksia jos ei sähköt toimi. itse olen ostanut esimerkiksi 250 tulitikkuaskia. 150 sytkäriä jota saan tulta tehtyä jos kotona ei voi tehdä ruokaa. Klapeja on 20 kuutiota. Sitten on kaksi 100 litran pataa jossa voin lämmittää vettä peseytymistä varten.

Meillä yksi tulitikkurasia jossa 45 tulitikkua. Taloyhtiön pihassa grillikatos, sytysnestettä ja iso liiteri täynnä puita.

Vierailija
22/113 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6 kk  - vuosi menisi kelvästi ilman kaupassa käyntiä.

Olemme keränneet pikku hiljaa vuosien ajan kaikenlaista säilyvää.

Mahtaa olla kiva syödä säilykkeitä ja näkkäriä 🤣

Yleisen elämänkatsomuksen mukaan on kivempaa syödä mm. säilykkeitä, näkkäriä ja kuivamuonaa kuin olla nälässä. Vai mitä mieltä vastaaja on tästä asiasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minulla säilykeruokaakin varmaan 4 viikoksii. Pakastin syödään toki ekana tyhjäksi jos sähkötkin katkee.

Vierailija
24/113 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä varautua, kun yhteiskunta kuitenkin huolehtii? Jos ei huolehdi, se on sitten ihan sama loppuuko ravinto heti vai kolmen päivän päästä.

Vierailija
25/113 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Prisma on kilsan päässä ja sinne vaikka kävelee, jos sähköauton akku on tyhjä.

Mistä päättelet, että Prisma olisi auki katastrofitilanteessa?

Vierailija
26/113 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon vara.

Vierailija
27/113 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6 kk  - vuosi menisi kelvästi ilman kaupassa käyntiä.

Olemme keränneet pikku hiljaa vuosien ajan kaikenlaista säilyvää.

Mahtaa olla kiva syödä säilykkeitä ja näkkäriä 🤣

Minullakin on mittavat kokoelmat kaikenlaista, herkkujakin. Säilykkeitä on monenlaisia - ei ole pakko tyytyä tonnikalaan ja hernekeittoon.

Vierailija
28/113 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sillä kaikki rahat mitä tulee myös menee. Ei ole varaa säästellä ruokia nurkissa. Ehkäpä valtio voisi tässä kohdin auttaa?

Vierailija
29/113 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä varautua, kun yhteiskunta kuitenkin huolehtii? Jos ei huolehdi, se on sitten ihan sama loppuuko ravinto heti vai kolmen päivän päästä.

Kyllä se huolehtii sillä muuten kadulla on satoja tuhansia ryöstelemässä.

Vierailija
30/113 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Prisma on kilsan päässä ja sinne vaikka kävelee, jos sähköauton akku on tyhjä.

Mistä päättelet, että Prisma olisi auki katastrofitilanteessa?

Jos ei ole, niin en ole yksin ongelman kanssa, joten olen luottavainen, että yhteiskunta hoitaa.

Jos ei hoida, niin todella moni on ennen minua pulassa.

Vierailija
31/113 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ehdottomasti pitää olla.

Vierailija
32/113 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ja eiköhän tuo jonkun ison kriisin takia pitäisi olla mieluummin kolmen vuoden kotivara ainakin.

Vierailija
33/113 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisesti perheellisellä on vähän automaattisesti kuivakaapissa, jääkaapissa ja pakastimessa sen verran evästä, että viikko pärjätään.

Vierailija
34/113 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ja isompikin. Ajattelin esim. nyt olla käymättä kaupassa tämän loppukuukauden ajan. Ja silti jää kaappeihin ja pakkaseen tavaraa. Arvelisin, että pari kuukautta tulisin toimeen käymättä ostoksilla.

Vierailija
35/113 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulemme toimeen varmasti vuosia .Olemme omavaraisia myös veden ja sähkön suhteen. 

Vierailija
36/113 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillisesti perheellisellä on vähän automaattisesti kuivakaapissa, jääkaapissa ja pakastimessa sen verran evästä, että viikko pärjätään.

Kuinka monella on vettä varastossa viikoksi?  

Vierailija
37/113 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin kyllä hyvin. Jokunen säilyketölkki on ja pakastimessa ruokaa. Lisäksi on erinäisiä retkeilymuonia kuivatavarana. Syömättäkin toki pärjäisin kolme päivää heittämällä. Suurin ongelma olisi, että kaljaa pitäisi olla myös varastoituna.

Vierailija
38/113 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla pakastimesta/kuivakaapeista ainakin viikoksi tarpeet löytyy. Kotivara vaan on hankala jos on esim sähköt poikki niin varmaan grillihiilet ehtii loppua ensin..

Vierailija
39/113 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monella on vettä varastossa viikoksi?  

Tämä, nämä vastaajat eivät ymmärrä, että vettäkin pitää olla hätävarana, kun sitä ei sitten tule hanasta. Mulla olisi muut hätävaratarvikkeet kyllä ainakin muutamaksi päiväksi, mutta vettä ei ole. Pitääkin ostaa kanisteri sitä varaksi. Sitten kun on liian vanhaa, niin kastelen kukat sillä ja hankin taas uuden.

Vierailija
40/113 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä vassarin ajatttelua. Kaikki kaadetaan yhteiskunnan niskaan ja sitten ihmetellään kun valtio on säästökuurilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi