Onko sinulla 3-4 päivän kotivara?
Onko sinulla 3-4 päivän kotivara että pärjäät ilman kaupassa käyntiä?
Kommentit (113)
6 kk - vuosi menisi kelvästi ilman kaupassa käyntiä.
Olemme keränneet pikku hiljaa vuosien ajan kaikenlaista säilyvää.
Luulisin noin vuoden tulevani toimeen.
Käyn joka ikinen päivä kaupassa. Saan aina tuoretta ja samalla hyötyliikuntaa. Kotona en säilytä käytännössä mitään muuta kuin mausteita ja oliiviöljyä.
Vierailija kirjoitti:
6 kk - vuosi menisi kelvästi ilman kaupassa käyntiä.
Olemme keränneet pikku hiljaa vuosien ajan kaikenlaista säilyvää.
Mahtaa olla kiva syödä säilykkeitä ja näkkäriä 🤣
Huomatkaa että pakastimessa ja jääkaapissa olevat asiat EIVÄT ole hätävaraa. Hädän tullen sähkö katkeaa ensimmäisenä.
Kyllä. Prisma on kilsan päässä ja sinne vaikka kävelee, jos sähköauton akku on tyhjä.
Pärjään 3-4 kk kaupassa käymättä.
Pari viikkoa menisi suht helposti, sitten alkaisi vaatimaan mielikuvitusta enemmän. Kuiva-ainekaappi pidetään täynnä, samoin pakkaset. Kaikki elintarvikkeet säännöllisessä kierrossa, ei hukkaa.
Kyllä me muutama päivä selvittäisiin ilman kaupassa käyntiä. Vettä tosin ei nyt ole säilössä. T. Ison perheen äiti
Vierailija kirjoitti:
Huomatkaa että pakastimessa ja jääkaapissa olevat asiat EIVÄT ole hätävaraa. Hädän tullen sähkö katkeaa ensimmäisenä.
Oletkai kuullut että monella ihmisellä on ihmisellä on jo nyt jokin aggregaatti tai joku muu varavirta voimalähde. Täällä maaseudulla ei pärjää muuten.
Olen kai fatalisti. Miksi varaisin vaatekomeroon ja varastoon muonaa, että saan mutustella ja pysyä hengissä kolme päivää. Turhaa vouhkaamista ja ihmisten pelottelua, jos isot maat päättävät pamauttaa ydinaseita siinä sitten mennään leipä kainalossa tuhoon.
Jos on sähköt tai talvi,niin ruokaa riittää n. 6kk koko perheelle. Muutoin ehkä n 2kk.
Mulla noin 6h kotivara, sitten joutuu menemään alakerran kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Eiks niitä itse pakastamiaan ruokia jostain syystä saa syödä omasta pakastimestaan? Jos lämpimällä säällä uhkaa pitkä sähkökatkos, niin sehän pitäisi ensimmäisenä tyhjentää, ettei kaikki pilaannu.
Vierailija kirjoitti:
Sun logiikan mukaan pakastimessa olevat ruuat pitää heittää heti menemään kun tulee sähkökatko!??!?
Huomaatko kuinka tyhmä olet??
Minulla on jauhelihaa pari kiloa ja makaroonia ja ketsuppia. Kyllä nillä 4 päivää pärjää. Mutta onko ihmisillä ulkona tehtävään ruokaan valmiuksia jos ei sähköt toimi. itse olen ostanut esimerkiksi 250 tulitikkuaskia. 150 sytkäriä jota saan tulta tehtyä jos kotona ei voi tehdä ruokaa. Klapeja on 20 kuutiota. Sitten on kaksi 100 litran pataa jossa voin lämmittää vettä peseytymistä varten.
Pärjätään, mutta jos pakastin sulaa eikä ole sähköä niin sitten menee kinkkisemmäksi.
Ehkä 3 päivää pärjäisin hyvin ilman kauppakäyntiä.