En äkkiä keksi kovinkaan montaa yhtä turhaa ammattia kuin lentoasemapappi
https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000010730745.html
"Lentoasemapapin arkityö on hyvin käytännönläheistä, kuten neuvojen antamista porttien sijainnista ja jatkolennoiltaan jääneiden matkustajien avustamista."
Ja tähän tarvittiin ihminen jolla on ylempi korkeakoulututkinto ja oletettavasti myös sen mukainen liksa. Voi hyvää päivää.
Kommentit (102)
Juo kahvia, juttelee ihmisten kanssa ja näyttää ihmisille, missä lähtöportti on. Ja tämä on artikkelin mukaan "työtä".
Samaa mieltä ap:n kanssa. Turhempaa ei ole.
Unelmaduuni. Olisin itse pienessä hönössä joka päivä ja kävisin välillä ehdottelemassa pieniä siunashetkiä hyvännäköisille lentoemoille.
Noh pappien palkat ei päätä huimaa!, Voi olla että on hyviä keskusteluja monienkin kanssa, se vain kuuluu vaitiolovelvollisuuden piiriin, joten ei niitä avaa sen enempää.
Aikoinaan lentoasemalla oli kappeli, sitten se muuttui yhteiskristilliseksi, ja leppoisa ja rauhaisa "odotuspaikka" Sanaa lukien hävisi.
Kaikkien pappien työ on turhaa, varsinkin jos heihin käytetään kirkkoon kuulumattomien veronmaksajien rahoja
Vierailija kirjoitti:
Unelmaduuni. Olisin itse pienessä hönössä joka päivä ja kävisin välillä ehdottelemassa pieniä siunashetkiä hyvännäköisille lentoemoille.
Kansainvälisillä lentokentillähän on aina niitä pieniä hiljentymis/rukouskappeleita, aivan loistava panoluukku kun ei niissä kukaan koskaan käy.
Vierailija kirjoitti:
Noh pappien palkat ei päätä huimaa!, Voi olla että on hyviä keskusteluja monienkin kanssa, se vain kuuluu vaitiolovelvollisuuden piiriin, joten ei niitä avaa sen enempää.
Aikoinaan lentoasemalla oli kappeli, sitten se muuttui yhteiskristilliseksi, ja leppoisa ja rauhaisa "odotuspaikka" Sanaa lukien hävisi.
Kyllä vaa huimaa jos otetaan huomioon että noita töitä voisi tehdä myös peruskoulupohjalta, parin viikon perehdytyksellä ja 12 euron tuntipalkalla.
Minä voisin olla lentoaseman unilukkari, joka kiertää herättelemässä penkeillä nukkuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansainvälisillä lentokentillähän on aina niitä pieniä hiljentymis/rukouskappeleita, aivan loistava panoluukku kun ei niissä kukaan koskaan käy.
Vähänpä sinäkin tiedät. Ne ovat tänä päivänä niiden ahkerassa käytössä joilla on nämä viisi päivittäistä rukousta hoidettavana.
Hienoa, että on pappi saatavilla lentoasemallakin. Varmaan noissa kahvituksissa kuulee monenlaisia elämäntarinoita. Ja luotettavaa keskusteluseuraa. Mahtavaa!
Vois tehdä hyvää APllekin tulla pienestä kuplasta ulos ja käydä juttusilla 🥰.
Yläkoulun keittolan emäntä on vielä turhempi.
"Keskimääräinen kuukausipalkka tehtävänimikkeelle Evankelisluterilainen pappi on 4 033 euroa kuukaudessa."
Valitsin kyllä alani ihan totaalisen väärin. Kyllä kelpaisi lorvia päivänsä ihmisten kanssa jutellessa ja kahvitellessa neljän tonnin kuukausiliksalla. Tai voi se olla enemmänkin jos palkan maksaa Finavia.
Papit ovat aina olleet tosi hyviä kuppailemaan elantonsa ja vähän enemmänkin pelkällä sanan jauhamisella. Suoran elintarvikkeiden ja työsuoritusten vaatimisen sijasta maksu otetaan nykyisin kierrättämällä ja hämärtämällä se yhteiskunnan ison lompakon kautta. Periaate on kuitenkin sama: yksi pelottelee rakastavalla mielikuvituskaverilla ja pelotellut ja valitettavasti myös ulkopuoliset maksavat.
nää kaikki seksiterapeutit ja asiantuntijat turhia myös
Kaikki G-sektorin "työpaikat" ovat suojatyöpaikkoja.
Erityisen omituiselta toi tuntuu tällaisessa pitkälti maallistuneessa yhteiskunnassa, jossa se ainoa hengellisiä palveluita lentokentälläkin tarvitseva porukka on ihan muuta uskontokuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Samoin tienvarsikirkot.
Ne on ihan tavallisi kirkkoja, joihin voi poiketa matkanvarrella
Tuo lentoasema-etuliite on tarpeeton, muutoin olen samaa mieltä.