Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on paras nukahtamislääke ?

Vierailija
23.10.2024 |

Alkaa keittää tää jatkuva unettomuus

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikeus on vain nukahtaminen ja pysyy unessa sen jälkeen, lyhytvaikutteiset nukahtamislääkkeet kuten Zopinox tai Imovane on hyviä. Jos ongelma on unessa pysyminen, tehokkain on joku pitkävaikutteinen bentso kuten Rivatril. Myös väsyttäviä masennuslääkkeitä voi kokeilla, esim. mirtatsapiinia, mutta monilla käy niin että väsytys on vain alkusivuvaikutus ja menee noin kuukaudessa ohi.

Käytännössä lukuunottamatta masennuslääkettä kaikkia noita on nykyään hyvin vaikea saada. Määrätään ennemmin jopa paljon enemmän vakavia sivuvaikutuksia omaavaa, varsinaisesti psykoositasoisten mielisairauksien hoitoon tarkoitettua ketiapiinia, koska riippuvuusriski. Ja jos ongelmat ei ole niin pahoja, helposti saa vaan melatoniinia (joka esim. itselläni ei toimi ollenkaan, mutta aiheuttaa voimakasta päiväväsymystä seuraavana päivänä) ja unihygienianeuvoja. 

Itselläni unettomuus on kroonista ja vaikeaa, ja perinnöllistä, joten mulla on ollut vuosia vakilääkkeenä Rivatril. Mutta jos lääkäri vaihtuisi, voisi Suomesta vaikea olla enää saada ko. lääkettä unettomuuteen (vaikka sitä käytetään mm. lapsi-epileptikoilla kohtausten estoonkin, pelkäämättä että se on "huume" ja niistä tulee addikteja).

Vierailija
2/28 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras missä mielessä? Nukuttaa heti vai että sillä saisi oikeaa unta eikä sitä kemiallista tyrmäystä. Lyhyt vaikutteiset nukahtamislääkkeet esim. stellan voisi auttaa. Sitten jos ei halua lääkkeillä kemiallista unta niin mahdollisimman indicaista kannabista. Sillä nukkuu mutta laittomuuden takia vaikeampi hankkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras missä mielessä? Nukuttaa heti vai että sillä saisi oikeaa unta eikä sitä kemiallista tyrmäystä. Lyhyt vaikutteiset nukahtamislääkkeet esim. stellan voisi auttaa. Sitten jos ei halua lääkkeillä kemiallista unta niin mahdollisimman indicaista kannabista. Sillä nukkuu mutta laittomuuden takia vaikeampi hankkia.

Ai mielestäsi indican antama uni ei ole kemiallista? 😆

Vierailija
4/28 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti paras lääke on kiihkeä seksi. Toiseksi paras on raskas liikunta, vaikka 10 km lenkki tai kunnon maastavetotreeni alkuillasta

Vierailija
5/28 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä unottemuus johtuu tai miten se esiintyy. Tuossa edellä jo kerrottiin lääkkeitä. Jos olet vaihdevuosi-ikäinen, niin gynekin voi ehkä auttaa.

Vierailija
6/28 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kaljaa toimii mulla.;)

Vierailija
7/28 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai mielestäsi indican antama uni ei ole kemiallista? 😆

Luonnontuote ei ole kemikaali kuten nukahtamislääkepillerit. 

Vierailija
8/28 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro. 

Vierailija
9/28 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 mm

Vierailija
10/28 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masturbaatio

Vierailija
11/28 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inovane, jota ei enää määrätä.

Vierailija
12/28 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä perussuomalainen Toimi Kankaanniemi voisi vastata. 

Vierailija
13/28 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tenox 20mg

Vierailija
14/28 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä auttaa: estrogeeni korvaushoito, 10 mg melatoniini (lääkärin määräyksestä) ja Stella 10 mg.

Hae apua yksityiseltä lääkäriltä, jos mahdollista.

N53

15/28 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä otan Atraxin, nukun kuin tukki joku 7-8h . Jos käyn välillä yöllä kusella, saan heti unen päästä kiinni uudelleen. Se on vaan huono, kun seuraavana päivänä olen tosi väsynyt kohonkin klo 13-14 asti, siis silloin kun olen ottaut sen edellisenä iltana klo 21 aikaan.

Vierailija
16/28 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin Heslingin Sanomien tai Yleisradion kolumni jossa kerrotaan kuinka minä olen rasisti.

Vierailija
17/28 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän https://www.vitamiini.org/paras-melatoniini/ tätä testivoittaja Orionin melatoniinia. Kotimaista 👍

Vierailija
18/28 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 tunnin unien jälkeen mä söin kiiviä ja puolentunnin sisään nukahdin pariksi tunniksi.

Vierailija
19/28 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko painat? Onko runsaasti liikakiloja? Ylipaino saatta vaikeuttaa nukahtamista ja heikentää unen laatua joten painon pudottaminen saattaa olla se oikea vaiahtoehto.

Vierailija
20/28 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut melatoniinia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä