Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on paras nukahtamislääke ?

Vierailija
23.10.2024 |

Alkaa keittää tää jatkuva unettomuus

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti paras lääke on kiihkeä seksi. Toiseksi paras on raskas liikunta, vaikka 10 km lenkki tai kunnon maastavetotreeni alkuillasta

Tässä tosiaankin on tärkeää tuo alkuillasta, liian myöhään harrastettu raskas liikunta pitää kehon vireystilassa ja estää nukahtamisen.

Vierailija
22/28 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikeus on vain nukahtaminen ja pysyy unessa sen jälkeen, lyhytvaikutteiset nukahtamislääkkeet kuten Zopinox tai Imovane on hyviä. Jos ongelma on unessa pysyminen, tehokkain on joku pitkävaikutteinen bentso kuten Rivatril. Myös väsyttäviä masennuslääkkeitä voi kokeilla, esim. mirtatsapiinia, mutta monilla käy niin että väsytys on vain alkusivuvaikutus ja menee noin kuukaudessa ohi.

Käytännössä lukuunottamatta masennuslääkettä kaikkia noita on nykyään hyvin vaikea saada. Määrätään ennemmin jopa paljon enemmän vakavia sivuvaikutuksia omaavaa, varsinaisesti psykoositasoisten mielisairauksien hoitoon tarkoitettua ketiapiinia, koska riippuvuusriski. Ja jos ongelmat ei ole niin pahoja, helposti saa vaan melatoniinia (joka esim. itselläni ei toimi ollenkaan, mutta aiheuttaa voimakasta päiväväsymystä seuraavana päivänä) ja unihygienianeuvoja. 

Itselläni unettomuus on kroonista ja vaikeaa, ja perinnöllistä, joten mulla on

Oon kuullut että porukka on jäänyt koukkuun tohon Zopinoxiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis on luonnontuote. Miten kukaan voi väitttää, että sen avulla saatu uni on kemiallista? Jatkakaa vaan niitä ssri-pillereiden popsimista aivan vapaasti. Eri asia onko se sitten viisasta.

Vierailija
24/28 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi päästä sinne unettomuuden juurisyihin ja mikään lääke ei ole pysyvä ratkaisu. Näin minulle elämäni hektisimmässä ja stressaavimmassa vaiheessa kertoi lääkärini ja oli oikeassa. Itse sain ensiapua silloin Imovane-nimisestä lääkkeestä, josta tosin jäi suuhun outo maku. Olo oli toki nukkunut, muttei ihan sama kuin oikeasti levännyt hyvien, luonnollisten yöunien jäljiltä. Muistan nähneeni myös peilistä kasvoille ilmestyneitä varjoja aina, kun olin joutunut tabletin ottamaan. Tästä on nyt 20 vuotta ja suurinpiirtein saman verran on siitä, kun vähitellen alkoi myös stressit ja hektisyydet helpottaa oman systemaattisen purkamisen ja uudelleenrakentamisen myötä. Sen jälkeen ei ole ollut vastaavia uniongelmia.

Vierailija
25/28 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät kiinni ja se on siinä.

Ei kait lääkitystä tarvita.

Mielenhallintaa, se toki täytyy harjoitella.

Vierailija
26/28 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmät kiinni ja se on siinä.

Ei kait lääkitystä tarvita.

Mielenhallintaa, se toki täytyy harjoitella.

Helppo leuhkia kun ei ole kärsinyt unettomuudesta. Kun olet tarpeeksi valvonut niin kaikki nukuttavat aineet kelpaa.

Vierailija
27/28 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10 kaljaa toimii mulla.;)

Kaljaa ja siihen pari opamoxia lisäksi

Vierailija
28/28 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooninen unettomuus todella paha sairaus, itsellä on ollut n.20 v, pakko on käyttää lääkkeitä kun mikään muu ei auta.Nyt käytössä ketipinor,imovane,opamox coctail lääkärin määräämät. Näilläkin heräilen pitkin yötä.

N62 v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi