Mikä elokuva on jättänyt jälkensä sinuun?
Kommentit (321)
Mä olin jo lapsena alkanut miettiä ikävää ja kuolemaa käsitteenä, kun katsoin Kaukametsän pakolaisia. Se on sarja eikä elokuva, mutta se on ehkä suurimmiten vaikuttanut mun ajatusmaailmaan. Ihan päiväkoti-ikäisenä sitä katsoin ja ajatella, että muistan vielä tuommoiset ajat.
40v sitten joku John Holmesin leffa, nimeä en muista, mutta vieläkin on känsät kädessä.
Psycho, Blair Witch Project, nämä ei mitenkään hyvällä tavalla ts. en katso uudelleen. Hachiko itketti vaikka en erityisesti ole koiraihminen. American Beauty, surullisen kaunis. Romeo ja Julia jonka katsoin teini-ikäisenä ja sen jälkeen monta monituista kertaa.
Nuija ja tosinuija vhs kotelo osui kerran otsaan, mutta mustelma oli vain tilapäinen, höhö.
Vierailija kirjoitti:
Hachiko
Ei viddu, paskalle lastenleffalle 35 yläpeukkua😂
Vierailija kirjoitti:
E.T
Oli kokemus nähdä lapsena elokuvateatterissa. Ja ei ollenkaan huono kun tuli 16v myöhemmin televisiosta.
Lähes kaikki Stanley Kubrickin elokuvat.
Onhan niitä paljonkin.
Mutta mainitaan nyt ajankohtaisuuden vuoksi Netflixistä löytyvä Hillbilly Elegy, joka siis kertoo Yhdysvaltojen tulevan varapresidentin lapsuudesta ja nuoruudesta.
Ninja Assassin, se kohtaus missä paha mestari työntää kätensä mustalla magialla näytösottelun hävinneen päähenkilön (ninjakokelas) vatsasta läpi, mankeloi sisäelimiä ja tämän jälkeen käskee kokelasta selviämään hengissä seuraavasta yöstä läpi hirvittävien tuskien. Tämä opetti minulle ettei kannata hävitä, tai jos häviää niin pitää osata kuji-kiriä itsensä parantamiseen!
Poikani Kevin
Parhaat vuotemme
Hevoskuiskaaja
Hiljaiset sillat
Mummola
Je'vida
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E.T
Oli kokemus nähdä lapsena elokuvateatterissa. Ja ei ollenkaan huono kun tuli 16v myöhemmin televisiosta.
Ainoa leffa joka mulla on UHD Blu-Rayna, tosin ei ole niin hyvää telkkaria / näyttöä että saisi täydellä laadulla katsottua, vissiin Xbox One S pitäisi se kyllä kyetä toistamaan. Niinpä olen katsonut vaan tavallisen Blu-Ray version FullHD laatuisena.
Vierailija kirjoitti:
Koulu maailman laidalla.
Tämä oli kyllä ensimmäinen vuosikausiin jossa oli jotain asiaa nykypäivän kannalta.
Voisi verrata vaikka siihen mitä keskusteluja Kiinaan matkaava presidentti Stubb on kertonut kilpailuyhteiskunnasta käyneensä Kiinan johdon kanssa. Tämä elokuva muistuttaa et on olemassa jokin toisenlainen kuin hetkinen kilpailu- ja pölötysmaailma nykyisinkin. Käytännössä kylää varmasti kyllä somessa syytettäisiin ilmastonmuutoksesta ja jatkettaisiin samaan malliin itse, jos tämä tuli enemmän ilmi. Mutta niinhän se on mennyt ja on meneväkin kunnen tuhon päivät vihdoin koettaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuntematon sotilas, Edvin Laineen versio. Isäni oli sodassa ja mietin hänen selviytymistään katsoessani elokuvaa.
Tuulen viemää. Usa on aina kiinnostanut minua. Ja Tuulen viemässä on yksittäisten henkilöiden traagisia valintoja ja niiden peruuttamattomuutta ja surua siitä. Itsekin olen tehnyt vääriä valintoja monin tavoin, kuten rakkaudessa.
Siis mietit jälkikäteen miten selvisi vai?
Vierailija kirjoitti:
Lassie-elokuvat, koirarotukin valikoitui aikoinaan niiden mukaan.
Joskus ainakin 40 vuotta sitten oli Mauri Kunnaksen piirtämä parodia "Lassie palaa kotiin" - elokuvasta.
Siinä Lassien oli kotiinpaluumatkasta niin ryvettynyt, että perheen äiti luuli pölypalloksi ja viskasi uuniin palamaan :(
Syvä joki...hyvä persepano..