Mikä elokuva on jättänyt jälkensä sinuun?
Kommentit (321)
Ei mikään, nehän ovat aikuisten satuja :D
Vierailija kirjoitti:
Harmi, jos et osaa mihinkään eläytyä.
Lassie-elokuvat, koirarotukin valikoitui aikoinaan niiden mukaan.
Jani Volasen ohjaama suomalainen klassikkoelokuva Rumble.
Käytiin pyhiinvaellus matkalla Tirrin Nesteellä missä on kuvattu elokuvan alussa oleva huoltoasema kohtaus.
Liian monia, mutta esim. Melancholia, Veronikan kaksoiselämä, A Love Song for Bobby Long.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntematon sotilas, huomasin yhtäläisyyttä Rokan Anttiin ja toinen on Simpauttaja. Toinen puoli simpauttajaa.
Eikö Simpauttaja ole tv-elokuva? Teattereissa ei ole taidettu koskaan esittää. Itse en laske sitä "oikeaksi" elokuvaksi kuin pituuden puolesta.
On monia elokuvia mitä ei olla näytetty elokuvateattereissa ja silti ovat elokuvia. Indie elokuvat harvemmin pääsevät teatterilevityksiin. Elokuvateatteritkin valitsevat muutaman elokuvan monien leffojen joukosta.
Eri
Manaaja. Kauhein ja pelottavin leffa jonka olen nähnyt!
Vierailija kirjoitti:
Ja moni perustuu tositapahtumiin
Useitakin. Viimeisin oli Aseeton sotilas. Ja vielä tositarina. Elokuvan lopussa oli niin koskettavaa kun sitä todellista Aseetonta sotilasta haastateltiin ja hän kertoi itse tarinaansa. Rankka elokuva.
Peppi Pitkätossu seitsemällä merellä. Sitä parempaa elokuvaa ei ole olemassa.
Tuntematon sotilas, Edvin Laineen versio. Isäni oli sodassa ja mietin hänen selviytymistään katsoessani elokuvaa.
Tuulen viemää. Usa on aina kiinnostanut minua. Ja Tuulen viemässä on yksittäisten henkilöiden traagisia valintoja ja niiden peruuttamattomuutta ja surua siitä. Itsekin olen tehnyt vääriä valintoja monin tavoin, kuten rakkaudessa.
Tuntematon sotilas (Edvin Laineen), Täällä Pohjantähden alla, Forrest cump, Hiljaiset sillat jne.
Titanic pakko katsoa aina uudelleen ja itkeä.
Breaking the waves
Kivenpyörittäjän kylä
En muista nimee, mut se ranskalainen?, jossa oli puolisokea tyttö ja katupoika, jotka rakastuivat.