Mikä elokuva on jättänyt jälkensä sinuun?
Kommentit (321)
Vierailija kirjoitti:
"Äideistä parhain" ja "Rakkaani merikapteeni"
Kummankin ohjannut Klaus Härö. Ovat ainutlaatuisen koskettavia. Jälkimmäinen parhaillaan Areenasta katsottavissa.
Myös Härön Miekkalija on oikein koskettava. Hyvin rajattu aihe. Onneksi katsoin about joulukuun alussa Areenasta. OLin hieman epäluuloinen, kun en tiynnyt, mistä se kertoo. Erittäin hyvä oli.
Pidin siis kovasti myös noista Äideistä parhain ja Rakkaani, merikapteeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Äideistä parhain" ja "Rakkaani merikapteeni"
Kummankin ohjannut Klaus Härö. Ovat ainutlaatuisen koskettavia. Jälkimmäinen parhaillaan Areenasta katsottavissa.
Myös Härön Miekkalija on oikein koskettava. Hyvin rajattu aihe. Onneksi katsoin about joulukuun alussa Areenasta. OLin hieman epäluuloinen, kun en tiynnyt, mistä se kertoo. Erittäin hyvä oli.
Pidin siis kovasti myös noista Äideistä parhain ja Rakkaani, merikapteeni.
- - -
Mielestäni en VIELÄ kärsi muistisairaudesta. Kuitenkin kun lukee näitä leffasuosikkeja huomaa, miten hiton monta loistavaa elokuvaa on päässyt unohtumaan, kuten mainittu Miekkailija.
Vierailija kirjoitti:
Pertsa ja Kalu
Peppi Pitkätossu Seitsemällä Merellä
Hiljaiset sillat. En ole ikinä itkenyt leffassa niin paljon, nykyään alkaa itkettää jo alkuteksteissä
Turhapuro. Vieläkin näppyjä persiissä ! Oli se niin kammottavaa katsottavaa :(
Maryl Streep on miesmäinen ja samat maneerit ja naamanmuikistelut joka leffan roolissa.
Vierailija kirjoitti:
Turhapuro. Vieläkin näppyjä persiissä ! Oli se niin kammottavaa katsottavaa :(
Mikä on persi?
Se on perse - perseessä.
Vierailija kirjoitti:
Lapua - 1976. Paukun räjähdyksestä kertova leffa. Oon joku robotti, etten oo itkenyt koko aikuisiällä. Leffateatterissa piti koota itsenä, ettei tuu itku- tai paniikkikohtausta. Itselle sattunut paha tehdaspalo työpaikalla, ja se palautui niin aidosti mieleen leffan aikana.
Itseni tuntien , niin olen päättänyt etten koskaan elokuvaa aio katsoa. En pysty.
Vierailija kirjoitti:
Aseeton sotilas
Sielun syvyyksiin asti kosketti. Ja vielä enemmän kun lopussa paljastui että elokuva perustuu tositapahtumiin, lopussa vielä haastateltiin tätä todellista aseetonta sotilasta
Cherbourgin sateenvarjot
Pans Labyrinth
Englantilainen potilas
Clockers
Drive my car. Japanilainen elokuva, joka sai pari vuotta sitten parhaan ulkomaisen elokuvan Oscarin. Uskomattoman hieno elokuva.