Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi olla mahdollista että velkaannumme eniten euroopassa vaikka leikkaamme menoja?

Vierailija
22.10.2024 |

Miten tämä siis voi olla mahdollista? Valtio on karsinu menoja eli leikannu ja myös veroja on kiristetty mutta miten voimme silti velkaantua enemmän ja eniten euroopassa? 

Luin hesarin uutisen https://www.hs.fi/talous/art-2000010779344.html

Minne siis ne rahat menee? Jotkut menot on noussu miljardeilla euroilla vuodessa kun leikkaamme ja otamme enemmän velkaa mutta mitkä menot? 

Kommentit (687)

Vierailija
481/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitänee taas muistuttaa, että moni tulonsaaja ei maksa juuri ollenkaan veroja ja toiset taas ryöstetään:

Ryhmä 1, ihmiset, joiden tulot ovat vuodessa 014999€, heitä on tulonsaajista peräti 26,7%, mutta verokertymästä he maksavat vain 1,4%. Heidän osuutensa tulokertymästä on 5,9%. Eli liki kolmannes tulonsaajista ei käytännössä osallistu yhteiskunnan ylläpitoon lainkaan!

Ryhmä 2, ihmiset, joiden tulot on vuodessa 15 000-24 999€, heitä on tulonsaajista 19,5%. Verokertymästä he maksavat vain 6,6%. Heidän osuutensa tulokertymästä on 11,3%. Myöskään tämä viidennes tulonsaajista ei juuri veroja maksa.

Ryhmä 3, ihmiset, joiden tulot on vuodessa 25 000-34 999€, heitä on tulonsaajista 17,4%.  Verok

Niin, koska työtunteja ei saa niin kannattaa ottaa monta työtä. 

Soittaa vaan sitten avustettavalle, että tänään en tule hoitamaan sinua, koska on työvuoro merkitty kauppaan. 

Vierailija
482/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tota, mun lähimmäiset ei jonota leipää jossain Myllypurossa. Että kuka se on itsekäs? "

Sinä olet, tämäkin kommentti sinulta on älyllisesti äärimmäisen harhaanjohtava, epärehellinen ja tyhmä.

Ole hyvä. <3

: ]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeellä on miljoona kuusisataa tuhatta. 

Vierailija
484/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeitä maksettiin viime vuonna 37,8 miljardia ja ansiosidonnaista 1,9 miljardia ja ansiosidonnaista leikattiin. 

Vierailija
485/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaluontoiset ja tarkkarajaiset velkapaketit, joihin Suomi vaati päästä rikkaana maana maksajan rooliin, pitävät huolen siitä, että säästötoimista ja kustannusleikkauksista huolimatta velkaannumme jatkuvasti lisää. Toistaiseksi tehdyt säästötoimet ovat olleet vielä mitättömän pieniä todelliseen leikkaustarpeeseen verrattuna.

Vierailija
486/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Millä määreillä minä olen kokoomuslainen? En ole ikinä kokoomusta äänestänyt. Heidän ohjelmansa on aivan pas ka. "

Aivan se ja sama jos ainoa mihin kykenet on tommonen narsistinen lerppakikkeli perseily, olet rys-sä, natsî, kusipää, kokoomuslainen, persu, valkkaa mieleises.

No olipas vaihtoehdot. Mitä pahaa minä olen kenellekään tehnyt? Olen käynyt koulut kiltisti, tehnyt kaikenlaista pas kahommaa, synnyttänyt itselleni oman työpaikan, työllistänyt sen minkä pystynyt, asunut vuokralla, kun lainaa ei yrittäjänä saanut, kasvattanut onnellisia lapsia, maksanut ihan htisti veroja, suoraan pois omasta elämästä, en omista yhtään mitään vieläkään mutta perhe on hyvä. En ole kenellekään velkaa mitään. Ja omani olen hoitanut. Luulis, etten ole kummallisempi ukkeli, mutta koiras nyt sinäkin päättää, että miten se pas kiaiselta onnistuu mutta ei sinulta joka olet niin hyvä ihana ihminen. 

Vierailija
487/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mikä sulle riittäis? "

Työpaikka ja/tai kohtuullinen elanto jos töitä ei ole.

Kyllä on hävyttömät ja törkeät vaatimukset teillä kommunisteilla, mikä on kun palsternakka kylmässå reijässä ei riitä?

Kyllä minä sisulla söisin kiviä ja työmoraalillani paskantaisin kultaa! Kuopan täyteen!

Vierailija
488/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjavesiä myymällä maailmalle saatas hyvinvointia ja maksettua velat, mutta kun ne myytiin jo vuosia sitten jenkeille. 

Ettekö te tollot jo tajua, että ei meidän päättäjillä ole mitään valtaa? Onko se niin v....n vaikea tajuta?

Vierailija
489/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa yrityksistä jakoi yhtä paljon osinkoja mitä sai yritystukia. 

Vuokratappiot saa vähentää verotuksessa pääomatuloista. 

Vierailija
490/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No niin on, velttoa osallistumista. Voisko vaikka mennä töihin? Hommat voi aloittaa vaikka heti, jos valmista paikkaa ei löydy niin firma pystyyn.

Ja hei moni sanoo, että tavallinen työssäkäyvä, joka on toisen asteen koulutuksen saanut ei pysty elättämään edes pientä perhettä. Ei voi tehdä esim. lasta. Ei sellaista pidä hyväksyä, tavallista työtä tekemällä pitää elää, se on vallan kumous velvollisuus kuule sitten. Se vaan että en ole varma että moniko ahne pa ska vaan valehtelee että muka on uhri vai onkohan itse tehnyt mitään kenenkään hyväksi. "

Ei paljon kiinnosta porvarin myymä häpeä, se on viallista, tulee epäreilusti paska olo.

Te halusitte tapella, saitte haluamanne, ei tästä enää temppuilulla paeta.

En usko, että sun elämää noi hallut yhtään parantaa. Mikä on ka

Ja sä olet yksi niistä puolesta miljoonasta orvosta erakosta, joiden lähin omainen on valtio? 

Vierailija
491/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Millä määreillä minä olen kokoomuslainen? En ole ikinä kokoomusta äänestänyt. Heidän ohjelmansa on aivan pas ka. "

Aivan se ja sama jos ainoa mihin kykenet on tommonen narsistinen lerppakikkeli perseily, olet rys-sä, natsî, kusipää, kokoomuslainen, persu, valkkaa mieleises.

No olipas vaihtoehdot. Mitä pahaa minä olen kenellekään tehnyt? Olen käynyt koulut kiltisti, tehnyt kaikenlaista pas kahommaa, synnyttänyt itselleni oman työpaikan, työllistänyt sen minkä pystynyt, asunut vuokralla, kun lainaa ei yrittäjänä saanut, kasvattanut onnellisia lapsia, maksanut ihan htisti veroja, suoraan pois omasta elämästä, en omista yhtään mitään vieläkään mutta perhe on hyvä. En ole kenellekään velkaa mitään. Ja omani olen hoitanut. Luulis, etten ole kummallisempi ukkeli, mutta koiras nyt sinäkin päättää, että miten se pas kiaiselta onnistuu mutta ei sinult

Sinä tulit etsimällä etsiin vikaa mun sanomisten yksityiskohdista sivuuttaen kaikki mun varsinaiset pointit, minä en välitä miten koet itsesi, monua kohtaan sinä olit törkeä epärehellinen kusipää.

Vierailija
492/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Johtuu nyt varmaan sun lukihäiriöstä. En sanonut että he hoitaa kaiken. Suurin osa hoitaa itsensä. Liian iso osa ei yhtään mitään. Harva vähän enemmän ja millinäärit hoitaa loput. Ja se loput on ihan kiva juttu - kaikille. Mietis nyt vähän, että mitä sitä onkaan mitä tavallinen ukkeli ja akkeli täällä ei osallistu tekemään ja mitä valtiokaan ei todellakaan tee. Tai jos tekee niin näitten rahoilla. "

Voi johtua mutta yleisesti ottaen mun lukihärö ei vaikuta mun luetun ymmärrykseen, minä en nyt rehellisesti tajua sun pointtia ollenkaan, osaisitko artikuloida sen selkeämmin?

En sanonut, että miljonäärit hoitaa kaiken. 

Sanoin, että heitä on vähän. Sanoin että he hoitaa monia asioita, mitä me muut ei hoideta ollenkaan. En sanonut että he hoitaa kaiken. Suurin osa  hoidetaan oma osuus itse eli se on jo iso osa koko hommasta.  

Vierailija
493/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mikä sulle riittäis? "

Työpaikka ja/tai kohtuullinen elanto jos töitä ei ole.

No mitä osaat. Tee sitä. Tai opettele jotain ja tee sitä sitten.

Vierailija
494/687 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso moka päässyt käymään, kun itsekkäät ja ahneet ihmiset verkostoineen päästettiin valtaan.

Vierailija
495/687 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska rikkaille pitää saada enemmän rahaa.

Vierailija
496/687 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikataan ihan vääristä paikoista, siis niiltä, joilla ei mitään ole.

Vierailija
497/687 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikattu saksilla, jotka ovat alle 90 älykkyysosamääräpisteen ihmisten käsissä.

Vierailija
498/687 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaille näyttää eurot menevän. Suuria summia laitetaan avustuksiin ym.

Vierailija
499/687 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt leikataan, että päästään turhista perskärpäsistä eroon. Sen jälkeen voidaan siirtää jalka taas kaasulle.

Vierailija
500/687 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainaa ainakin otettu huoletta nollakorkoaikana miettimättä sitä, millaiset korkomenot tulee olemaan koron noustessa. Ei toki ainoa syy velkaantumiseen, mutta korkomenojen kasvu on ollut todella hurjaa, 840 miljoonaa euroa v. 2022 ja seuraavana vuonna 2023 jo 2,3 miljardia euroa. Tämän vuoden tietoa ei vielä ole. 

https://www.hs.fi/talous/art-2000009898720.html

"Valtiokonttorin mukaan valtionvelan korkokulut vuonna 2023 ovat arviolta 2,3 miljardia euroa. Vielä viime vuonna Suomen valtion korkomenot olivat 840 miljoonaa euroa. Kasvua on noin 176 prosenttia eli korkomenot ovat lähes kolminkertaistuneet vuodessa."