Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi olla mahdollista että velkaannumme eniten euroopassa vaikka leikkaamme menoja?

Vierailija
22.10.2024 |

Miten tämä siis voi olla mahdollista? Valtio on karsinu menoja eli leikannu ja myös veroja on kiristetty mutta miten voimme silti velkaantua enemmän ja eniten euroopassa? 

Luin hesarin uutisen https://www.hs.fi/talous/art-2000010779344.html

Minne siis ne rahat menee? Jotkut menot on noussu miljardeilla euroilla vuodessa kun leikkaamme ja otamme enemmän velkaa mutta mitkä menot? 

Kommentit (687)

Vierailija
461/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansalle riittää jo. Nyt herätkää ihmiset ja puhukaa vaatikaa

Ei auta, kaikki vaikutusvälineet on otettu pois, pöydällä on jäljellä puukko ja nyt odotellaan keneltä menee ekana hermot ja tarttuu siihen ja teked jotain tyhmää et muiden ei tarvis.

Tuo on just pahinta suomalaisuutta et ollaan niin lampaita eikä uskalleta.

Perhana kun vaikka miljoona työläistä ja työtöntä ja kaikkee lopettaa hommat ni on pakko tehhä jotain. Ei mee montaa päivää ni loppuu tää pelleily.

Mutta mikä hitto siinä on että kaikki vaan itkee ja valittaa kotona muttei oo minkääntekijöiks kuiteskaa..

Tulee historian kirjat mieleen. Työläiset

Niin miten siinä Ranskan vallankumouksessa kävi? Miten kävi Leninin ja Stalinin kanssa? 

Pääsikö kurja kansa herrojen pöytään murh attuaan tarpeeksi vai mitä kävi? 

Vierailija
462/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole tuottavia firmoja juuri ollenkaan. Ollaan jääty hillumaan verovarojen varaan ja luullaan niillä pystyvän kustantamaan koulutukset,sote menot,infra jne. Ei ole myöskään luonnonvaroja mitä hyödyntää. Tyhmät finskit käytännössä luovuttivat Nokian amerikkalaisille. Turha tästä on itkeä, faktat on rumaa katsottavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättäjät on omahyväisiä ja typeriä. Ei mikään kasva ja kukoista jos kaikki lytätään, rikotaan, tuhotaan "säästämisen" nimissä. Suomella on harvinaisen tyhmä hallitus joka polkee oman kansan suohon sen sijaan että mahdollistsisi erilaisten ihmisten kukoistamisen erilaisissa elämäntilanteissa. Vain kukoistuksen ja kasvun kasvun, arvostamisen ja tukemisen kautta velkaantuminen voi loppua. Nyt tulee menemään yhä enemmän varoja pahoinvointiin, eikä kasvua tule. Jo sipilän hallitus halveksi koulutusta, asiantuntemusta, kulttuuria jne kasvun ja hyvinvoinnin aineksia. Poliitikkojen ihmiskuva ja elämän ymmärrys on täysin vääristynyttä. Syyt: ahneus, omahyväisyys, kypsymättömyys.

Vierailija
464/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla niin että kokoomus edustaa kapitalisteja. Siis niitä ihmisiä jotka eivät tee töitä vaan elävät toisten tekemällä työllä. No sellainen puolue ei yleisesti ottaen aja valtion asiaa vaan eturyhmänsä asiaa ja kokoomuksen eturyhmä ei ole valtio. Joten kokoomuksella ei ole mitään motivaatiota paikata valtion taloutta vaan omien edunsaajiensa eli kapitalistien taloutta. Näin lyhyesti kerrottuna voidaan yksinkertaistaa kapitalistisen puolueen olematon motivaatio valtion talouden hoitoon. Yliopistomaailmassa tätä kutsuttaisiin eturistiriidaksi tietyissä tilanteissa. Mutta onneksi kansa on niin sivistymätöntä suureksi osaksi ettei se sitä tajua.

Vierailija
465/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

279.000 työtöntä 56,000 avointa työpaikkaa.

Ensin täyttäkää ne työpaikat,sen jälkeen voi sanoa että töitä ei ole.

Vierailija
466/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä sulle riittäis? "

Työpaikka ja/tai kohtuullinen elanto jos töitä ei ole.

Vierailija
467/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanna Marinkin unohti heti aatteet ja puheensa, kun sai rahaa. On nyt kovempi kapitalisti, kuin kukaan kokoomuslainen.

Nämä vas sarit on kaikki wannabeMariineja. Niitä vaan vetuttaa, kun eivät ole itse miljonäärejä. Sysimustimmatkin kommarit on ihan riistäjiä, kun pyytää päivän päätteeksi niitä palkkaansa, olen kokenut. Ei ne mitään oikeita duunareita ole, esittävät olevansa.

Vierailija
468/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin miten siinä Ranskan vallankumouksessa kävi? Miten kävi Leninin ja Stalinin kanssa? 

Pääsikö kurja kansa herrojen pöytään murh attuaan tarpeeksi vai mitä kävi? "

Jos minulta viedään kyky pärjätä niin en minä välitä.

Ehkä sun tuhkasta kasvaa mulle jotain parempaa, se ehkä on enemmän kun nyt on tarjolla.

Vierailija
469/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus tappoi talouden. Verotuloja kertyy merkittävästi vähemmän ja hallitus nostaavnyt vippiä sekä lainojen tqkqisinmqlsiibbŕ

Vierailija
470/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole tuottavia firmoja juuri ollenkaan. Ollaan jääty hillumaan verovarojen varaan ja luullaan niillä pystyvän kustantamaan koulutukset,sote menot,infra jne. Ei ole myöskään luonnonvaroja mitä hyödyntää. Tyhmät finskit käytännössä luovuttivat Nokian amerikkalaisille. Turha tästä on itkeä, faktat on rumaa katsottavaa.

Ei ole luonnonvaroja...

Entäs ne kaikki vtun luonnonvarat? Missä vtussa luuraa valtion kaivosteollisuus?

Vierailija
471/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkstään leikkaamalla ei taloutta pelasteta vaan tarvitaan talouskasvua ja työpaikkoja. Leikkausten takia ihmisille jää vähemmän rahaa käyttöön...

Se että työttömiltä leikataan tai asumistukea leikataan ei vaikuta siihen kuinka paljon suomen vienti on. Suomi tarvitsee lisää vientiyrityksiä.

Ei pelkästään työpaikat mitään kerro vaan työn pitää olla tuottavaa työtä, suomeen saataisiin 100% työllisyys helposti kun kaikki työttömät laitettaisi katuja lakasemaan tai heistä tulisi työttömyysasiantuntijoita. 

Ahaa, mielenkiintoista. Kenelle nämä työttömyysasiantuntijat sitten puhuisivat? Työttömille jotka lakaisevat katuja vai?

Vierailija
472/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä et sitte ole johtaja, jos se kelle vaan on mahdollista? 

Kyllä mä olen nähnyt huomattavia tasoeroja ihan tavan suorittavassa firmassa, saati että nuilla on miljoonia miljoonia hoidossansa ja satojen työpaikat. 

Ja mitä se meitä haittaa, että jonkun työ tuottaa rahaa poskettomasti. Meillä ei olis täällä mitään muuta kuin neukkukuutioita, jos kukaan ei saisi muita enempää. Vai sinäkö ylläpidät noita Helsingin hienoja kivitaloja ja asuntoja siellä? Tai julkisia rakennuksia? Sinäkö sijoitat yrityksiin (taitavasti), ostat taidetta, tms muuta hienoa, mitä kuitenkin täällä eläessäs nautiskelet jonkun muun tekemänä. 

Kylläpä vastasit hienosti siihen olkiukkoon jonka keksit mun vastauksen tilalle koska se oli liian vaikea.

Haluisiks vielä kokeilla uusiks mut ilman tommosta narsistista perseilyä ja temppuilua?

: ]

Kuka vakavasti otettava uskoo johonkin narsistijuttuun? Haloo!

Vierailija
473/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanna Marinkin unohti heti aatteet ja puheensa, kun sai rahaa. On nyt kovempi kapitalisti, kuin kukaan kokoomuslainen.

Nämä vas sarit on kaikki wannabeMariineja. Niitä vaan vetuttaa, kun eivät ole itse miljonäärejä. Sysimustimmatkin kommarit on ihan riistäjiä, kun pyytää päivän päätteeksi niitä palkkaansa, olen kokenut. Ei ne mitään oikeita duunareita ole, esittävät olevansa.

Nää wannabe mariinit kirjaimellisesti suoraan tuon sun ilkeän valheen yläpuolella pyytää töitä ja/tai kohtuullista elantoa jos töitä ei ole.

Mikä tekee ihmisestä noin paskamaisen valehtelijan?

Vierailija
474/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtion menot ovat tuplaantuneet 16 vuodessa! Eli ei todellakaan ole leikattu menoja. Kannattaisi ehkä viimeinkin kokeilla sitä leikkaamista, jos se auttaisi valtion taloutta. Leikkaamatta jättäminen ei ainakaan toimi. Se on jo todistettu.

https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/suomen-verot-ja-menot…

Asiantuntija

Sinä olet kyllä maailman paskoin aSiAntUntiJa.

Yhtään kukaan oikeasti talouden kanssa painiva ei usko että nk austerity policy auttaisi koska se ei ole ikinä ennenkään auttanut.

Jatka nyt vielä, tää sataa kaikki anarkian laariin, ehkä sun tuhkasta kasvaa mulle jotain parempaa. : ]

Nää on näitä, jotka on lukenut yhden kirjan, niin kuin ennen vanhaan sanottiin. 

Vierailija
475/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, Nokialla oli valttikortit, mut johtajat oli samalla tasolla kuin Pekka ja Pätkä.

Vierailija
476/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuka vakavasti otettava uskoo johonkin narsistijuttuun? Haloo!"

Taas sivuutit mitä sanottiin ja hyökkäsit mun henkilöä vastaan, sinä teet "narsistijuttuihin" uskomisesta helppoa.

Jatka jatka, minä näytän kaikille kuinka tyhjä tuhnu sinä olet.

Vierailija
477/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Investoisitko itse ulkomaalaisena tämän hallituksen Suomeen? Niinpä

Vierailija
478/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pitänee taas muistuttaa, että moni tulonsaaja ei maksa juuri ollenkaan veroja ja toiset taas ryöstetään:"

Mikä ryöstö tuo nyt on?

Ne jotka hyötyy eniten, osallistuu eniten, reilu peli.

Mitä hyötyy? Ne jotka tekee eniten, pitäisi tosiaan hyötyä eniten, mutta on vaikea hyötyä  kun valtio ryöstää tekijät ja lapioi rahat hyötyjille eli niille jotka tekevät vähiten.

Sä olet vääntäny ittes niin koomiselle epärehellisyys korkkiruuville että mä en tiedä mistä edes alottaa purkaan tota.

Noin itsekäs paska ei tule ikinä ymmärtään mitään ellet sinä itse hyödy siitä jotenkin.

Olet menetetty tapaus, minä luovutan sinun suhteen mutta aion kyllä jatkossakin käyttää sinua työkalunani.

: ]

Tota, mun lähimmäiset ei jonota leipää jossain Myllypurossa. Että kuka se on itsekäs? 

Vierailija
479/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päättäjät on omahyväisiä ja typeriä. Ei mikään kasva ja kukoista jos kaikki lytätään, rikotaan, tuhotaan "säästämisen" nimissä. Suomella on harvinaisen tyhmä hallitus joka polkee oman kansan suohon sen sijaan että mahdollistsisi erilaisten ihmisten kukoistamisen erilaisissa elämäntilanteissa. Vain kukoistuksen ja kasvun kasvun, arvostamisen ja tukemisen kautta velkaantuminen voi loppua. Nyt tulee menemään yhä enemmän varoja pahoinvointiin, eikä kasvua tule. Jo sipilän hallitus halveksi koulutusta, asiantuntemusta, kulttuuria jne kasvun ja hyvinvoinnin aineksia. Poliitikkojen ihmiskuva ja elämän ymmärrys on täysin vääristynyttä. Syyt: ahneus, omahyväisyys, kypsymättömyys.

Ja tosiaan, lisään tähän vielä: Suomi on myynyt kaiken vähänkin menestyvän pois. Ja tähän samaan sarjaan kuuluu oman kulttuurin väheksyminen, halveksuminen, tuhoaminen. Siis kansallis-identiteetin merkitystä ei tajuta pätkääkään, ei sitä miten luodaan yhteistä hyvän kierrettä. Ahneuden sokaisemat ääli öt ymmärtävät vain talouselämän termistöä. Iso kuva on täysin hukassa. Ja ne joilla olis jotain annettavaa, vaiennetaan. Verorahoista myös iso osa on mennyt kansanedustajien keskenäisiin vuorovaikutusongelmiin. Mikään firma ei pyörisi päivääkään tuollaisella touhulla. Tehtävien täyttäminen KANSAN edustajina on unohtunut täysin.

Vierailija
480/687 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tota, mun lähimmäiset ei jonota leipää jossain Myllypurossa. Että kuka se on itsekäs? "

Sinä.