Olen yli 50 v
Peilistä katsoo harmaa, rähjäinen ja ylipainoinen kuvatus. Mitään uraa ei sitten koskaan tullutkaan. Mies on sairas, jää kohta sairaseläkkeelle, oma toimeentulo on epävarmaa, lapsilla menee päin peetä.
Mikä neuvoksi? Värjäänkö tukan vihreäksi ja lähden maailmanympärysmatkalle? Otan nuoremman maksullisen? Jäänkö odottamaan noutajaa?
Kommentit (21)
Elä, äläkä valita. Ei mene hyvin monilla muillakaan.
Vierailija kirjoitti:
Juu, nykyään ei saa edes valittaa!
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole sitä farmari Volvoakaan ja kultaista noutajaa?
Ei kunpaakaan. On vain parikymmentä vuotta vanha kosla eikä minkäännäköistä lemmikkiä muuta kuin sokeritoukat ja keittiökoisat.
Paljonko on tilin saldo?
Personal trainer 6 kk noin 1300 eur
Ozempic lääkitys 400 eur kk
Kampaaja laittaa pidennykset /värin 400 eur
Kasvojenkohotus (laihdutuksen jälkeen) 20 000 eur suomessa.
Hampaiden hoito /valkaisu noin 2000 jos ei oo ihan mädänneet.
Uudet vaatteet /kengät noin 3000-5000 eur.
Jätä lapset miehelle.
Joku myrkyllisen positiivinen pomppasi ketjuun...
Hus, mene pois!!
Lähde vain ap. Värjää hiuksesi ja jätä miehesi.
Mulla sama, paitsi en koskaan edes saanut miestä enkä lapsia. Mä olen vaan päättänyt alkaa ryypätä. En jaksa enää mitään viidenkympin villitystä menemisineen. No, onneksi mielihyvää saa jaksamattakin tölkeistä ja pulloista.
Hauskaa on se, että keksit hyvän vaihtoehdon🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Kiitos huumorista!
Värjää hiukset jollain normaalilla värillä ja laihduta. Näistä aloitat ja muita muutoksia voi harkita myöhemmin.
Mieti, mitä oikeasti haluat. Kuten olet kokenut, kaikkea ei saa. Nyt tällä ymmärryksellä voit miettiä realistisia jatkosuunnitelmia. Olet vasta 50. Elämä on kaikille silti myös luopumista, ei vain saamista, vaikka miten fiksu ja tavoitteellinen olisi. Koeta nähdä myös, mikä ehkä on aika hyvin.
Hmmm. Suosittelisin että otat vastuun omasta elämästäsi. Kukaan muu ei voi pitää huolta sinun kunnosta/ulkonäöstä/jaksamisesta ym. kuin sinä itse. Niin makaa kuin petaa.
Ikinä ei ole liian vanha opiskelemaan. Jos ei uraa ehdi enää tehdä, niin aina voi kehittää itseään omaksi iloksi. Ei oppi ikinä hukkaan mene.
Asenne ratkaisee. Jos ei aina, niin pääsääntöisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mieti, mitä oikeasti haluat. Kuten olet kokenut, kaikkea ei saa. Nyt tällä ymmärryksellä voit miettiä realistisia jatkosuunnitelmia. Olet vasta 50. Elämä on kaikille silti myös luopumista, ei vain saamista, vaikka miten fiksu ja tavoitteellinen olisi. Koeta nähdä myös, mikä ehkä on aika hyvin.
AP kertooko totuutta. Jos onkin itse mokaillut ja jo täyttänyt 60 v.
Vierailija kirjoitti:
Hmmm. Suosittelisin että otat vastuun omasta elämästäsi. Kukaan muu ei voi pitää huolta sinun kunnosta/ulkonäöstä/jaksamisesta ym. kuin sinä itse. Niin makaa kuin petaa.
Ikinä ei ole liian vanha opiskelemaan. Jos ei uraa ehdi enää tehdä, niin aina voi kehittää itseään omaksi iloksi. Ei oppi ikinä hukkaan mene.
Asenne ratkaisee. Jos ei aina, niin pääsääntöisesti.
Kuka palkkaa lihavan homssuisen vasta valmistuneen yksinhuoltajan ????
Ap juna meni jo...
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on tilin saldo?
Personal trainer 6 kk noin 1300 eur
Ozempic lääkitys 400 eur kk
Kampaaja laittaa pidennykset /värin 400 eur
Kasvojenkohotus (laihdutuksen jälkeen) 20 000 eur suomessa.
Hampaiden hoito /valkaisu noin 2000 jos ei oo ihan mädänneet.
Uudet vaatteet /kengät noin 3000-5000 eur.
Jätä lapset miehelle.
Tämä on esimerkki oikeasta elämästä
olen 56v kaunotar..
Nuori voi laihduttaa ja värjätä hiukset
Hyvännäköinen yli 50v nainen on varakas
Kaunotar 56v
Mä olen ylipainoinen, kohta jo kuusikymppinen ja harmaa kuin mikä. Lisäksi puuttuu pari hammasta, se oikeasti harmittaa -nuorena tehdyt juurihoidot eivät sitten kestäkään läpi elämän...). Taloudellisesti ei mene myöskään niin kuin ajattelin tässä iässä menevän.
Mutta ihan hyvin menee muuten. Ihan kivalta elämä tuntuu, olen paljon iloisempi ja rennompi kuin nuorena. Ei pahemmin kiinnosta, mitä muut ajattelevat. Vaikka elämässä tuli tehtyä isoja vääriä valintoja, eivätkä asiat menneet kuten kuvittelin, niin olen omasta mielestäni ihan hyvä ja fiksu tyyppi. Seuraan aikaani, luen, olen kiinnostunut asioista, opettelen koodaamaan (ilmaisia verkkokursseja, ihan mahtavaa) käyn kalassa, näen ihmisiä, pidän huolta läheisistä, opettelin uudestaan rakastamaan kulahtanutta ukkoanikin -suosittelen, elämä on parempaa niin.
Eli ei se elämänlaatu ole kiloista kiinni. Tai nyhjäsestä naamataulusta, ei edes tyhjästä pankkisldosta. Kaikki on kiinni siitä, miten valitsee elää elämänsä. Tietty vakavat sairaudet yms, mutta noin kärjistetysti suurin osa hyvästä elämästä lähtee itsestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, nykyään ei saa edes valittaa!
No valitetaan.
54v. rupsahtanut
Sairauden takia työkykyä on 50 % jäljellä
Vuosi sitten leikattu kasvain
Nyt on todettu paksusuolessa jotakin
On kasvain munuaisessa
Olen pienituloinen palkkatuella ja ei ole säästöjä tai muuta omaisuutta
Joo ja köyhät ei osaa käyttää rahaa. Tuhlaa uusiin vaatteisiin ja kampaajaan. Hyvä neuvo. Sukan varteen nekin rahat pitäisi säästää eikä törsätä itseen.
Eikö ole sitä farmari Volvoakaan ja kultaista noutajaa?