Häpeätkö sitä millainen olet ollut joskus?
Minä ainakin häpeän aivan valtavasti omaa käytöstäni enkä halua kuulla kenenkään "hauskoja" muistutuksia menneisyydestä. Oikeastaan haluaisin pyyhkiä kaiken pois.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä häpeän vain pientä munaani. Siinä olisi syy alkoholisoitua tai vetää itsetuhoisesti kovia huumeita.
Et voi sille mitään millaisena olet syntynyt, mutta voit tyydyttää naisen muillakin tavoilla.
Hah, hah en todellakaan yritä enää naisia. Ehkä seuraavassa elämässä jos saan normaalin 18/6 munan.
hahaha eli se oli taas tämä katkeroitunut ulina vikana eikä ne ruumiilliset puutteet :D jätä naiset rauhaan, inkkel
Olen jättänyt naiset rauhaan jo 6 vuotta. Se tuli harvinaisen selväksi ettei kannata yrittää harrastaa seksiä niiden kanssa. Se on iso munaisten hommia.
Mitä tapahtui? Jos joku yksittäinen nainen oli sinulle ilkeä, se ei tarkoita että kaikki olisivat. Mutta jos et halua sitä uskoa, sittenhän jatkat valitsemallasi tiellä.
Häpeän vuosikausia kestänyttä juopotteluani. Nyt olen kuitenkin uusi mies. Valitettavasti uusi mies on samanlainen saamaton juoppo kuin vanhakin.
Kyllä hävettää jotkut nuoruudessa tehdyt jutut. Olis voineet jäädä tekemättä.
On uskontolahkoiset paskin porukka maan päällä ; kaivelee menneitä toisten elämää vääristelee asioita ja jopa syyttää ihan väärin. Hävetkää.
Mooses liitosta sanotaan ilkeyden ja pahuuden VANHASSA liitossa kun taas uusi liitto Jeesuksessa on armo liitto. Tehdään laupeutta ei syytellä.
Vaikeinta on antaa anteeksi kiusaajilleen.
Häpeän omaa lapsellisuuttani, mikä sai sanomaan joitakin harkitsemattomia asioita. Mutta ei tekemään mitään harkitsematonta.
Kuulostaa pieneltä erolta, mutta oli iso ero.
Muita syyttäville muiden virheitä kaiveleville tiedoksi ; kun kuolet sä olet siinä yksin sun pahojen tekosesi kanssa et muiden tekojen. Toki mitä pahaa sulle on tehty mut sun ei kuulu kostaa niitä. Hekin on yksin kuollessaan omien tekojensa kanssa ; tilinteko hetki. Et lopeta muiden vainoaminen , sä kuolet ja joudut tilille itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En häpeä mitä olen tai olen ollut, mutta häpeän joitain tekojani.
Nämähän ovat täysin eri asioita.
Hyvä ihminen ei vahingoita ketään.
Valehtelu, pettäminen, asioiden salailu vahingoittaa.
Kaikki on turhaa eikä mitään kannata yrittää. Vain nukkuminen ja päihteet voivat auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Häpeän vuosikausia kestänyttä juopotteluani. Nyt olen kuitenkin uusi mies. Valitettavasti uusi mies on samanlainen saamaton juoppo kuin vanhakin.
Koitapa antaa anteeksi sille entiselle juopolle minällekin, se armottomuus sinut alunperinkin sinne pulloon sai.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeampaa on antaa anteeksi itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse. Ei tarvitse antaa anteeksi edes silloin vaikka anteeksi pyytäisi. Et ole mitään velkaa.
Jep. Tajuaa jälkikäteen tilanteita missä on käsittänyt jotain väärin, toiminut jotenkin tyhmästi ja nolottaa ajatella nykyisin asiaa. Joskus käy niinkin, että upputuu pohtimaan iltasella jotain asioita. Seuraavana päivänä mitä on pohtinut tuntuu joskus nololta ja tyhmältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En häpeä. Sen sijaan mietin millainen ihminen aina muistuttaa toista menneisyyden virheistä.
Kaverini ja siskoni mielestä nämä ovat vaan niin hauskoja juttuja.
Ap
Oon alkanut sanomaan että mitä sä jotain ikivanhoja jaksat kerta toisensa jälkeen muistella. En naura, vaan sanon ihan totisena. Ja sitten vaihdan aihetta
Häpeän. En tiedä muistaako muut tekemisiäni ja sanomisiani elämäni varrelta, mutta moni asia pyörii mielessäni. Olen oikeasti miettinyt, että pitäisikö hakeutua hoitoon. Tuntuu kuin kaikki vanhat jutut on vyörynyt mieleeni viime aikoina. Tämä on ihan syvältä. N56
Vierailija kirjoitti:
En häpeä. Sen sijaan mietin millainen ihminen aina muistuttaa toista menneisyyden virheistä.
En häpeä minäkään. Mitä ihmeen hyötyä siitä ylipäätään olisi?
Jos ja kun olen tehnyt virheitä - astukoot esiin hän joka EI ole tehnyt - olen itse niistä saanut maksaa ja opikseni ottaa.
Se nyt vaan on niin kun tulee vanhaksi että moni - ehkä kaikki - selvittämättömät asiat jotenkin vaatii selvitystä. Ei siinä vanhojen asioiden esille tuomisessa ole ollenkaan kyse syyttelemisestä tms vaan jotakin on rikki tai kesken joka tarttis hoitaa. Kun joku tuo vanhoja asioita esille niin tietysti toinen voi kokea ne turhiksi ja syyttelyksi, mutta se voi olla ihan väärin. Tietysti jotkut henkilöt myös syyttelevät toisia mutta en minä ainakaan enkä siis omasta mielestäni.
Minulla on esim sellaisia juttuja, joihin kaipaan toiselta selitystä. Jos selitystä ei tule niin voisin arvella olevani itse 'virheetön' mutta epäilen että näin ei asia ole vaan jossakin mättää... ja siihen tarvitaan selvittelyyn toinen osapuoli.
Moni teistä on vielä nuori. Ette vielä siis ole eläneet sitä elämänne syksyä jolloin asiat eivät olekaan ihan niin kuin nuorena ja aikaisemmin ajatteli vaan elämä tuo ylläreitä matkalle. Ehkä kaikilla ei näin ole - jotkut ehkä elävät koko elämänsä silmät ummessa, en tiedä...
Ei olekaan täydellistä virheetöntä ihmistä vielä edes syntynyt.
Mutta entäs jos, ei ole mitään anteeksi pyydettävää keltään, vaan moka on osut vain omaan nilkkaan, niin tekopyhät ihmiset on silti pätemässä yllättäin.