Homot eivät saa tulla tänne yrittäjä perui muistotilaisuuden ja haukkui saattoväen ja kirkkoherran
Haapajärvellä omaiset järkyttyivät, kun muistotilaisuuspaikka oli lukossa. Tilavuokraaja perustelee asiaa sillä, ettei hänen tiloihinsa saa tulla seksuaalivähemmistöihin kuuluvia.
Kommentit (848)
Mistä pitopalveluyrittäjä tietää, kuka on homo? Kysyykö hän etukäteen jokaiselta? Mitä se hänelle kuuluu, kuka on mitäkin? Olen vanhus enkä ole ikinä törmännyt tilanteeseen, jossa muistotilaisuuden pitoalveluun pitäisi kertoa sukupuolisesta suuntauksestaan. Ihan käsittämätön juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tämä oikein palkittu profeetta.
https://www.keskipohjanmaa.fi/artikkeli/siiponkoski-juhli-takautuvasti-…
Maksumuuri.
Naama näkyy. Olikohan kovatkin puikotusjuhlat omissa tiloissa kun niin hymyilee? Voi voi Eira, karma iski ja kovaa.
Olen hänen kanssaan eri mieltä, näen hänen rikkoneen lakia, josta hänen tulee saada laillinen tuomio.
Mutta en halua, että hänen ulkonäköään arvostellaan tai pilkataan. Tai että, mitä valitettavasti pelkään tapahtuneen, hän saa minkäänlaisia törkyviestejä taikka uhkauksia.
Niin sitä törkyä varmasti tulee mutta mikä siihen mahtaisi olla syynä? Ei kai nyt vainajan muistotilaisuuden evääminen pitopalvelun yrittäjän työntekijän seksuaalisen suuntautumisen takia voi olla se syy? Sitä saa mitä tilaa, näin se vain menee ja jokaisen on se opittava. Myös profeetta Eiran. Luulisi profeetan nähtäneen mitä tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Luin tuota artikkelia, sairashan tuo ihminen on.
Entä mitä mieltä olet sellaisesta joka yläpeukuttaa omaa viestiään ns. ihan homona?
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele, että ihmiset kyllästyvät jatkuvaan homosteluun. On ollut puhakan seikkailuja ja kaikkea.
Ihmiset ovat kyllästyneet kirkon ja uskovaisten tekopyhyyteen. Sairasta itse tuomita toisia kuin olisivat itse Jumala. Ihminen on Jumalan kuva, joten ei meistä kukaan ole loppupeleissä toista parempi. Jokaiselle on omat syntinsä kannetavanaan ja jokainen meistä vastaa vain ja ainoastaan Jumalalle. Kukaan meistä ei ole siinä roolissa että olisi varaa tuomita toista.
Vierailija kirjoitti:
Mistä pitopalveluyrittäjä tietää, kuka on homo? Kysyykö hän etukäteen jokaiselta? Mitä se hänelle kuuluu, kuka on mitäkin? Olen vanhus enkä ole ikinä törmännyt tilanteeseen, jossa muistotilaisuuden pitoalveluun pitäisi kertoa sukupuolisesta suuntauksestaan. Ihan käsittämätön juttu.
Pitopalveluyrittäjä oli se homo eli tarinan roolijako sinulla täysin hukassa.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele, että ihmiset kyllästyvät jatkuvaan homosteluun. On ollut puhakan seikkailuja ja kaikkea.
Kun murhataan niin seikkailu. Melkoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haapajärvi sijaitsee Pohjois-Pohjanmaan maakunnassa. Jästimpää porukkaa saa hakea.
Raamattuvyöhykettä kaikki kolme eri Pohjanmaata.
Kaikki neljä.
Ei vaan kolme.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjällä on oikeus valita asiakkaansa: Amerikassa oli iso juttu pari vuotta sitte kun kakkukauuppias ei suostunut tekemään homoasiakkalle kakkua jossa oli arveluttava teksti. Voitti oikeudenkäynnin koska ketään ei voi pakottaa toimimaan omaa uskoaan vastaan.
Olet väärässä. Suomessa perustuslaki kieltää syrjinnän myös seksuaalisen suuntautumisen perusteella, joten pitopalveluyrittäjä voi haastaa tämän homofoobikon oikeuteen.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan, mikä tämä Eiran uskonnollinen yhteisö on? Googlaamalla ei löytynyt. Onko sitä edes olemassa?
Eiköhän tuolla olla lestadiolaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan, mikä tämä Eiran uskonnollinen yhteisö on? Googlaamalla ei löytynyt. Onko sitä edes olemassa?
Ei ole lestadiolainen vaan on johtaa omaa kulttiaan ja kutsuu itseään profeetaksi. Enkä edes liioittele.
Jonkun pitäisi luoda homomyönteisiä uutisia, ettei vaan olisi aina yliseksuaalisia horinoita. Homous on muutakin kuin paskanhajua makuuhuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos vahingossa kutsuu juhliinsa homon? Haluaako tämä "yrittäjä" vieraslistan etukäteen tarkastettavaksi vai asiakkaan vakuutuksen kaikkien osallistujien heteroudesta?
Pelleilynä tämä on melko ainutlaatuista :D
Eiran elämä on totista touhua ja pitää selvittää tällaisia asioita ettei saasta leviä. Ja nyt vielä halloween tulossa, kauheaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jestas mikä imbesilli 😯
Mikä imbesilli? Joillakin on periaatteita.
Joillakin on päässä vikaa.
Akka näkee näkyjä ja saa niissä ilmoituksia profetioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lestadiolainen vaan on johtaa omaa kulttiaan ja kutsuu itseään profeetaksi. Enkä edes liioittele.
Eli astetta latvalahompi tapaus. Pitäisi varmasti viranomaisten tarkastella tätä kulttia, ettei nyt vaan toiminnassa olisi jotain epäselvyyksiä tai jopa lainvastaisuutta? Ovatko kaikki mukana olevat vapaaehtoisesti ja pakottamatta mukana? Alaikäisiä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Suomen perustuslaissa taataan kansalaisille, myös sellaisille kuin Eira, sanan- ja uskonnonvapaus.
Myös EIT on tätä mieltä:
Tuomioistuimen mukaan sananvapaus koskee myös sellaisia tietoja ja ajatuksia, jotka loukkaavat, järkyttävät tai häiritsevät.
Eiralla on oikeus uskoa ja sanoa mitä haluaa, mutta tilojen käytön kieltäminen on teko, ei pelkkä sana.
on hänellä oikeus harjoittaa uskontoaan
Uskonnon ja omantunnon vapauteen sisältyy oikeus tunnustaa ja harjoittaa uskontoa,
se voi olla siis käytännön toimiakin,
Ei kannata vängätä tämän sekopään kanssa (liekö Eira itse), koska hän vain sotkee asioita. Ei tässä jutussa kukaan ole harjoittanut mitään uskontoa, vaan ainoastaan yksi yrittäjä on päättänyt syrjiä toista yrittäjää. Se miksi hän on syrjinyt, ei ole relevantti kysymys. Hän on itse tunnustanut syrjineensä pitopalveluyrittäjää, eli on tunnustanut rikoksensa. Kyseessä on asianomistajarkios, eli pitopalveluyrittäjä päättää, viekö tämän syrjinnä oikeuteen vai ei.
Olet nyt kyllä väärässä. Yhdenveraisuusvaltuutettu voi viedä Maijalan oikeuteen syrjinnästä ilman että pitopalveluyrittäjä tai hautajaisten järjestäjä ottavat asiaan mitään kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tämä oikein palkittu profeetta.
https://www.keskipohjanmaa.fi/artikkeli/siiponkoski-juhli-takautuvasti-…
Maksumuuri.
Naama näkyy. Olikohan kovatkin puikotusjuhlat omissa tiloissa kun niin hymyilee? Voi voi Eira, karma iski ja kovaa.
Olen hänen kanssaan eri mieltä, näen hänen rikkoneen lakia, josta hänen tulee saada laillinen tuomio.
Mutta en halua, että hänen ulkonäköään arvostellaan tai pilkataan. Tai että, mitä valitettavasti pelkään tapahtuneen, hän saa minkäänlaisia törkyviestejä taikka uhkauksia.
Minä en yrittäjänä palkkaa yhtään uskoon hurahtanutta työntekijäksi. Onhan myös minulla siihen oikeus eikö vain. Kenkää heti jos käy ilmi että on jotain hallejujaa väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeä ihminen, kuinka kehtaa tehdä näin hautajaisväelle jolla jo muutenkin surua. Minkä alan yritys hänellä on jos vuokraa kyläyhdistyksen tiloja? Boikottiin moinen.
Rouvan kuva löytyy googlella.Jos se homo ei homoilisi niin ei olisi koko ongelmaa
Jos eivät pohjanmaalaiset olisi niin puukkojunkkarien jälkeläisiä, niin ongelmaa ei olisi. Tiedättekö elokuvan Syvä joki? Suomalaisen version siitä voisi hyvin kuvata Pohjanmaalla. Samanlaisia "banjonsoittajia" kaikki.
Tämähän meni asialliseksi. Homofobian lisäksi solvataan ihmisiä kotipaikan perusteella. Hienoa ihmisiä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi homojen pitää änkeä nykyään joka paikkaan? Mitä jos en itsekään pidä homoista eikä halua olla heidän kanssaan missään tekemisissä. Minulla on siihen oikeus!
Vierailija kirjoitti:
Tulee peräsuoli mieleen. Kaikki se.
Ainoastaan homoilla on peräsuoli? Miksi mietit homomiesten peräsuolia?