Miten onnistuu eron jälkeen yhteinen asuminen saman katon alla kunnes koti myyty?
Asuntorahat tarvitaan tulevaan elämään, lapsia 3, teini-ikäisiä. Miehellä jo uusi, mutta periaatteessa asutaan saman katon alla yhä, periaatteessa mies on enemmän poissa kuin kotona. Joka tapauksessa asunto ei ole mennyt kaupaksi, joten pakko tässä vielä asua ja odottaa. Alkaa hermo kiristyä, miten te muut olette jaksaneet?
Kommentit (7)
Oma kokemus : alkuun se oli ihan hirveää, sillä tieto lisäsi kokoajan tuskaa ja riideltiin lähes mistä vaan. Lopulta teimme kättäpäälle sovinnon, että tilanne rauhoitetaan ja kumpikin pyrkii kunnioittamaan toista niin kauan kun saman katon alla vielä asutaan. Se johti siihen, että kommunikaatio parani ja talon myynnin ja eron ositusten ja muiden pakollisten juttujen ( asunnon tyhjentäminen yms) kannalta yhteistyö alkoi sujumaan paremmin ja loppuaika olikin sitten jo melko harmonista, ennenkuin toinen muutti hieman aiemmin toista pois. Asunto saatiin aika pian lopulta myytyä ja kaikki siihen liittyvä saatiin sovussa hoidettua.
Ei onnistunut. Mies lähti. Ei ole kertonut, mutta luult löysi toisen ja mähän vain itkin, ei siinä ollut vaihtoehtoja. Asunto oli myös minun nimissä
Meillä koti oli minun. Mieheni ei omistanut sieltä kuin omat kamansa, yhdessä oltiin hankittu jotain huonekaluja.
Voitelin itseni kärsivällisyydellä ja pinnistelin jaksaakseni että hän löytää kämpän ja lähtee. En nyt kuitenkaan ilkeä ole, en eronnut vihoissa, hän kylläkin, ja odotin että löytää asumiskelpoisen.
Menihän se kun molemmat töissä, iltaan pystyi järjestämään menoja ja jos kotona oltiin niin omia juttuja itsekseen. Ulkoilua ja ystävien tapaamista yms.
Elimme kuin kämppilset.
Mä olen ihan samassa tilanteessa. Koti ei ole mennyt kaupaksi naapurin takia...kaikki valittaneet siitä. Ostajat siis. Nyt tilanne se etten kohta pysty asumaan enää yksin vuokralla vaan joudun muuttamaan takaisin entiseen asuntoon ja mies jäämässä työttömäksi omasta työstään ja muuttaa varmaan takaisin. Vuosi sitten erottu. Ollaan kyllä puhe väleissä ja kummallakaan ei ole uutta. Mutta mulla on nyt niin kiva asunto..
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihan samassa tilanteessa. Koti ei ole mennyt kaupaksi naapurin takia...kaikki valittaneet siitä. Ostajat siis. Nyt tilanne se etten kohta pysty asumaan enää yksin vuokralla vaan joudun muuttamaan takaisin entiseen asuntoon ja mies jäämässä työttömäksi omasta työstään ja muuttaa varmaan takaisin. Vuosi sitten erottu. Ollaan kyllä puhe väleissä ja kummallakaan ei ole uutta. Mutta mulla on nyt niin kiva asunto..
Onko asuntoa yritetty kaupata tuossa tapauksessa esim. jollekin sijoittajalle tai taholle, joka ei itse tuossa asunnossa asu, vaan vuokraa asunnon heti eteenpäin? Panostamalla tällaiseen asunnon myynti voisi onnistua nopeammin ja paremmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko asuntoa yritetty kaupata tuossa tapauksessa esim. jollekin sijoittajalle tai taholle, joka ei itse tuossa asunnossa asu, vaan vuokraa asunnon heti eteenpäin? Panostamalla tällaiseen asunnon myynti voisi onnistua nopeammin ja paremmin?
Miten tää toimii? Mä en tiedä? Ei välittäjä ole kertonut mitään..
Aikani jaksoin. Sitten oli pakko lähteä oman mielenterveyden vuoksi. Oli ihan kamalaa aikaa.
Muutin vuokralle, mies jäi asumaan taloon kunnes se saatiin vihdoin 1,5v kuluttua myytyä.