Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen käynyt nyt noin 7 kertaa terapeutin luona. Mietin tarvitsenko sitä oikeasti vai milloin pitäisi lopettaa,?

Vierailija
21.10.2024 |

Minulla se perustarina miksi terapiaan hakeutunut kelan kuntoutuksen kautta. 

Toistuvat masennuskaudet ja itsetunto-ongelmat, traumat. 

Lasinen lapsuus, siellä väkivaltaa ja seksuaalista väärinkäyttöä. Kaikenlaista häiriöö ja mt-ongelmia siellä ollut äidillä ja muilla jäsenillä. 

Minuun heijastunut sitten monella tapaa ja aikuisena olen niistä vielä kärsinyt. Hakeuduin terapiaan. 

Puhun näistä terapiassa kerran viikossa. 

En kuitenkaan tiedä mitä tästä juttelusta nyt sitten hyödyn. Rahaa menee yli 200€/kk joka minulle paljon. 

Tiedä jatkaako vai ei.. 

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 kertaa on todella vähän! Lyhytpsykoterapiakin kestää usein ainakin kymmenen kertaa. Ja ap:n tarve on ilmeisesti arvioitu useammaksi vuodeksi. Kerro aloituksen aiheista terapeutille, ja miettikää yhdessä jatkoa. 

Vierailija
82/84 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten jos se on se sisäinen joka ei tule ulos niin sinun täytyy vain kärsiä se kaikki tunne. Älä huoli, et ole yksin tämänkään asian kanssa eikä sinussa ole mitään vikaa!

Mistä sinä tiedät, vaikka ap:ssä olisi paljonkin vikaa.

Minun pahoinpitelijäni uhriutui, ja sai auttavilta tahoilta näitä kommentteja, että et ole tehnyt mitään väärin. Niitä sitten voitonriemuisena ja tyytyväisenä minulle toisti.

Ei kannattaisi viljellä tuollaisia "totuuksia" ennen kuin on varmistanut, että se pitää paikkansa.

Sinä ymmärsit kommenttini väärin, tarkoitin että hänessä ei ole mitään vikaa sen vuoksi että hän tuntee tunteita. Tunteet on käsiteltävä huolellisesti ja tehtävä parhaansa sen suhteen ettei ainakaan tekisi muille tai itselleenkään pahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten jos se on se sisäinen joka ei tule ulos niin sinun täytyy vain kärsiä se kaikki tunne. Älä huoli, et ole yksin tämänkään asian kanssa eikä sinussa ole mitään vikaa!

Minun pahoinpitelijäni uhriutui, ja sai auttavilta tahoilta näitä kommentteja, että et ole tehnyt mitään väärin. Niitä sitten voitonriemuisena ja tyytyväisenä minulle toisti.

Ei kannattaisi viljellä tuollaisia "totuuksia" ennen kuin on varmistanut, että se pitää paikkansa.

Sinä ymmärsit kommenttini väärin, tarkoitin että hänessä ei ole mitään vikaa sen vuoksi että hän tuntee tunteita. Tunteet on käsiteltävä huolellisesti ja tehtävä parhaansa sen suhteen ettei ainakaan tekisi muille tai itselleenkään pahaa.

Ymmärsin kyllä kommenttisi.

Edelleen, mistä tiedät, vaikka ap:ssä olisi paljonkin vikaa? Tuollaisella harkitsemattomalla vastuusta vapauttavalla kommentilla saatat vahvistaa ap:ssä ties mitä ja vaarantaa sillä hänen läheistensä turvallisuuden. Siksi tuollaisten vastuuttomien kommenttien viljelyssä on syytä käyttää enemmän harkintaa.

Ymmärrätkö sinä tämän?

Vierailija
84/84 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä ymmärsit kommenttini väärin, tarkoitin että hänessä ei ole mitään vikaa sen vuoksi että hän tuntee tunteita. Tunteet on käsiteltävä huolellisesti ja tehtävä parhaansa sen suhteen ettei ainakaan tekisi muille tai i

Lopeta tuo typerä näyttelysi, ymmärrät tahallasi väärin. Saatte myös sieltä terspiasta vääriä ohjeita siksikin että valehtelette ja syyttelette toisia. Tämäkin on jo nähty. Olet läpinäkyvä, hoida ongelmasi kuntoon äläkä tule rageemaan kun yritämme auttaa tätä aloituksen tekijää hyvin puuttellisin tiedoin. On oma vastuu myös siitä miten näitä kommentteja lukee ja käyttää hyväksi. En väittänyt että hänessä ei olisi mitään vikaa mutta en voi lähteä väittämään että hänessä olisi vikaa tunteidensa takia tai muutenkaan koska en todellakaan tiedä mikä on tämä hänen tilanteensa.