Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko paha turn off jos nainen/mies paljastuu uskovaiseksi?

Vierailija
21.10.2024 |

Mitä mieltä? Ei siis tapakristitty vaan sellainen joka oikeasti elää uskonnon periaatteiden mukaan? 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän että kuinka tiukkis ja jäykkis on uskovaisuudessaan

Vierailija
22/42 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ateisti, mutta monilta arvoilta aika konservatiivinen. Vaikea kysymys, mutta ehkä jättäisin väliin. Isot sodat maailmassa on uskontojen aikaansaamaa ja lisäksi monet uskonnot polkevat törkeästi ihmisoikeuksia.

Juu juu, mikään uskonnotonhan motiivi ei koskaan saa tuollaista aikaan. Eiku...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei seksiä ennen alttaria.

Vierailija
24/42 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti on. Tikun nokassa ulos.

Vierailija
25/42 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei noin isoa kauppaa kannata sokkona tehdä. Kyllä koeajo täytyy suorittaa, että tietää mitä saa.

Vierailija
26/42 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se aika outoa näin homomiehenä, jos partneri paljastuisi kovinkin vanhurskaaksi. Onhan näitä tekopyhiä saarnaajia, jotka jäävät kiinni miesten välisestä,  mutta ei heistä voi sanoa, että noudattaisivat Raamattua 

Vierailija
27/42 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Lopettaisi kiinnostuksen samantien. Sillä mikä uskonto on kyseessä ei ole väliä.

Vierailija
28/42 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, että miten suhtautuu muihin uskontoihin ja ajattelutapoihin. Ja ikävä kyllä vähän myös siitä, että mikä uskonto kyseessä on.

Itse olen luonnonuskovainen. Ajattelen, että luonto on pyhä ja saan voimaa kauniista luontopaikoista. Uskon henkimaailmaan. Harjoitan joitakin uskonnollisia rituaaleja ja juhlani ovat omassa mielessäni pakanallisia juhlia, eikä kristinuskon myötä syntyneitä, joita Suomessa nykyisin yleisesti vietetään.

Oman kumppanini ei tarvitse uskoa samalla tavalla (eikä uskokaan). Mutta arvojen pitää silti olla tarpeeksi samanlaiset ja niihin myös uskonto vaikuttaa. Kaikki me nykyihmiset valitettavasti tuhoamme luontoa, mutta sivuuttaisin kumppanuusmielessä kaikki, jotka eivät näe luonnossa mitään arvoa tai säilyttämisen arvoista. Esim. kristitylle voivat ne hänelle tärkeät asiat olla ymmärrettävästi toisenlaisia.

Vierailija
29/42 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärä ihminen minulle. Pidän yliluonnollisia uskomuksia pitäviä ihmisiä loogiselta ajattelukyvyltään vajaina. En halua seurustella vajaan ihmisen kanssa.

Heh, mäkin ajattelin noin kunnes tulin uskoon, hups :D

Vierailija
30/42 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei noin isoa kauppaa kannata sokkona tehdä. Kyllä koeajo täytyy suorittaa, että tietää mitä saa.

Täysin samaa mieltä. En ikinä menisi naimisiin tietämättä etukäteen miten seksi sujuu. Olen nainen.

Vierailija
31/42 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pahempi kuin turn off. Deal breaker. Homma loppuisi siihen.

Vierailija
32/42 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu, että miten suhtautuu muihin uskontoihin ja ajattelutapoihin. Ja ikävä kyllä vähän myös siitä, että mikä uskonto kyseessä on.

Itse olen luonnonuskovainen. Ajattelen, että luonto on pyhä ja saan voimaa kauniista luontopaikoista. Uskon henkimaailmaan. Harjoitan joitakin uskonnollisia rituaaleja ja juhlani ovat omassa mielessäni pakanallisia juhlia, eikä kristinuskon myötä syntyneitä, joita Suomessa nykyisin yleisesti vietetään.

Oman kumppanini ei tarvitse uskoa samalla tavalla (eikä uskokaan). Mutta arvojen pitää silti olla tarpeeksi samanlaiset ja niihin myös uskonto vaikuttaa. Kaikki me nykyihmiset valitettavasti tuhoamme luontoa, mutta sivuuttaisin kumppanuusmielessä kaikki, jotka eivät näe luonnossa mitään arvoa tai säilyttämisen arvoista. Esim. kristitylle voivat ne hänelle tärkeät asiat olla ymmärrettävästi toisenlaisia.

Sinusta joku saakin hyvän puolison. Tapa kunnioittaa Luojan luomistyötä kaikissa sen muodoissaan ylittää "kristittyjen" itsensä korostamisen ja ylentämisen täydellisesti. Sinä olet lähellä Jumalaa, toisin kuin tekopyhät ja ulkokultaiset "uskovaiset".

Vierailija
33/42 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinusta joku saakin hyvän puolison. Tapa kunnioittaa Luojan luomistyötä kaikissa sen muodoissaan ylittää "kristittyjen" itsensä korostamisen ja ylentämisen täydellisesti. Sinä olet lähellä Jumalaa, toisin kuin tekopyhät ja ulkokultaiset "uskovaiset"."

Kiitos kauniista sanoistasi. :) Hyvä kumppani löytyy jo. Hän on uskonnoton luonnonystävä, jota ei haittaa kehärummun ääni ja esim. kekrijuhlan vietto. Erityisen mukavaa kuulla, kun yleensä luonnonuskovaisten juttuja pidetään hörhönä tai jopa vaarallisena.

Vierailija
34/42 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattuun uskovana pidän sanaa "uskonto" ja yliluonnollinen uskomus, rukoilu, kiihkouskovainen, fanaattinen - tyylistä sanastoa lapsellisena, koska niiden käyttö osoittaa ettei niiden käyttäjä tajua yhtikäs mistä on puhe. Mun puoliso puhui uskonnosta, kunnes tuli uskoon ja tajusi että usko on kaikkea muuta paitsi uskontoa. Uskonnot ovat pirun keksintöjä.

Kiitos, pelasti iltani. Vihdoinkin on ilmeisesti olemassa toinenkin ihminen joka ymmärtää tämän kriittisen tärkeän eron uskon ja uskonnon(tojen) välillä.

Usko lähentää ihmisen Jumalaan, uskonnot estävät tämän lähentymisen. Uskonnot, kirkko, pappis-sääty, tämä epäpyhä kolminaisuus ovat pirun työkaluja.

No kyllä iso osa tajuaa ettei uskonto ja usko ole todellakaan sama asia. Monilla eri uskontoinstituutioihin kuuluvilla eron huomaa kyllä just uskon kautta. Pelkkä johonkin seurakuntaan kuuluminen ei tarkoita muuta kuin ulkokultaisuutta. Usko on se juttu mikä kaikki raamatussakin selviää.

Vierailija
35/42 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisi se olla parisuhteen loppu, jos sellainen olisi syntynyt. Usko ja usmominen ovat hyvin henkilökohatsia asioita..  Tarkoitan esimerrkiksi sitä, että jos joku haluaa elää oman uskonsa mukaan, niin sehän voi tarkoittaa erinomaiaen monta eriasiaa. syvästi uskovaiselle voi olla  turha selittää ja yrittää kertoa, että kuinka itse tietää miten asa/ t on tai ovat oikeasti, toisella tavoin perustellummat

Esimerkiksi siksi, että on tieteellisesti todisteytusti viisainta toimia tai tehdä jotain, kuten nyt vaikka kannattaa ottaa määrätyt rokoteohjelman mukaiset rokotteet tai autoa ajaessa kannattaa käyttää turvavyötä; vaikka itse uskoisi olevana hyvä kuski, niin turvavyöt antaa suojaa silloinkin kun joku toinen ei ole niin hyvä ja aiheuttaa hengenvaarallisen tilanteen muille tiellä liikkuville. 

Sokeasti uskova voi ts. haluta tehdä niinkuin hän tekee siksi, että on pahimmillaan niin uskonsa rampauttama, ettei näe tai suostu tunnistamaan  mitään muuta tapaa toimia, 

Usko voikin  parhaimmillaan auttaa ja tukea (Uskon, että rokotea auttaa, vaikka sa,alla tiedostan, että  joku on saanut tai voi saada  rokotteista kohtalokkaitakin seurauksia).  

Mutta "väärin käyettynä" uskollaan voi saada suurta tuhoa ja pahaa aikaan niin itselle kuin muita kohtaan.

Uskovainen mies

Vierailija
36/42 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei yritä käännyttää minua tai painostaa mukaansa johonkin uskonnollisiin tilaisuuksiin, niin pystyisin varmaan elämään asian kanssa. Uskovaisissa ihmisissä on kuitenkin muutakin, kuin vain se usko. Sellaisen ihmisen kanssa en pystyisi parisuhteeseen, joka uskonsa varjolla yrittäisi rajoittaa minun elämääni tai jatkuvasti selostaisi, miten päädyn helvettiin kun teen sitä tätä tai tuota.

Vierailija
37/42 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei yritä käännyttää minua tai painostaa mukaansa johonkin uskonnollisiin tilaisuuksiin, niin pystyisin varmaan elämään asian kanssa. Uskovaisissa ihmisissä on kuitenkin muutakin, kuin vain se usko. Sellaisen ihmisen kanssa en pystyisi parisuhteeseen, joka uskonsa varjolla yrittäisi rajoittaa minun elämääni tai jatkuvasti selostaisi, miten päädyn helvettiin kun teen sitä tätä tai tuota.

Se evankeliumi on ilosanoma. Ei kuvaamasi äläsanoma.

Vierailija
38/42 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

paha turn off -on, kun käytät anglismia, osoitat tyhmyytesi, ollaan Suomessa

Hihheli on ällöttävä. Sinäkin olet.

Vierailija
39/42 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluan niin paljon pillua että kiikouskiksen kans tulis tässä jo iso turnoff

Vierailija
40/42 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se evankeliumi on ilosanoma. Ei kuvaamasi äläsanoma.

Olen kuullut evankeliumia ihan riittämiin lapsuudenkodissani, kiitos vain. Sille on syynsä miksi ajattelen näin. Kaikesta ei-toivotusta evankeliumista huolimatta olen avoin ajatukselle, että seurustelisin uskovaisen kanssa, jos uskovainen henkilö itse ymmärtää pitää evankeliuminsa ja kiihkoilunsa pois parisuhteesta, eikä pakkosyötä sitä kumppanilleen vastoin tämän tahtoa.