Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun juttelette online reaaliajassa tapailukumppanin kanssa, niin millaista se on? Mitä jos toinen on online, mutta häipyy keskustelustanne??

Vierailija
21.10.2024 |

Esim. whatsapissa. 

Häipyykö toinen yhtäkkiä keskustelustanne, niin että vastaukseesi et saa lukukuittausta, mutta näet hänen olevan online? Kuinka kauan odottaisit, että kumppani palaa viestiketjuunne jatkamaan jutteluanne?

Mun tapailukumppani tekee tätä, tuntuu tosi pahalta. Tulee tietenkin fiilis, että joku muu kiinnostavampi tapailutyyppi tuli online ja reaaliajassa alkoihin chattaamaan sen kanssa ja mut jätettiin roikkumaan linjoille.

Tapahtuuko tämmöistä useinkin teille?

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuinka joku voi hermostua siitä että joku ei vastaa heti tulleeseen viestii? Vaikka olisikin juteltu niin sille toisellahan on voinut tulla vaikka mitä real life esteitä, jotka estää vastaamasta viestiin saman tien (puhelin soitto, joku ovella, juna menee tunneliin, ruuan valmistus kesken jne.) "

Asia olisikin ihan ok, jos se toinen häipyisi offline.

Mutta kun se toinen on online siellä ja häipyy keskustelustanne eli et saa lukukuittauksia siihen sun viestiisi eikä tule lukemaan sitä kuin ehkä 20 min päästä, ,vaikka on koko ajan online siellä kuiteski!!!! Eli selkeesti on aikaa olla online siellä jollekkin muulle sitten. Tajuatteko?

No esim. mulla on WhatsApp auki jatkuvasti tietokoneella taustalla, mutta se ei silti tarkoita että olisin koneen ääressä lukemassa niitä viestejä. Mielestäni on hullua muutenkin kyttäillä noita ihmisten online-statuksia, voihan sillä ihmisellä on saman aikasesti olla useampi online-chatti meneillään ja jokin toinen chatti voi vaatia kiireellisempi vastauksia kuin sinun jos vaikka kyse matkalippujen varaamisesta tai sen sellaisesta. Mielestäni viestin tarkoitus nimenomaan on se, että niihin ei tarvitse vastata sillä sekunnilla ja jos on jotain kiireellistä niin silloin paras keino saavuttaa toinen on puhelu.

Vierailija
42/92 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se on ymmärrettävää. On niille kavereille, äidille, isälle, sisaruksille jne. myös tärkeää jutella. Näyttääkö whatsapp muuten ihmisen olevan paikalla, jos puhuu whatsapp-puhelua? Muutenkin viestittely vie aika paljon aikaa. Välillä sitä aikaa on, välillä ei. Suosittelen laittamaan whatsappista pois päältä paikallaolotiedon. Sitten et enää näe muiden paikallaoloa eivätkä muut näe sinun paikallaoloa ja säästyt tältä harmilta.

Mun käsittääkseni se paikalla olo näkyy joka tapauksessa ja sitä ei saa mitenkään kytkettyä pois, ainoastaan se että onko viestit luettu vai ei saa kytkettyä pois tolla astuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin muutama chattituttu, joiden kanssa chattaillaan, kun on aikaa. Kaikilla on myös oma elämä ja toisen tilannetta ei voi tietää. Chattaan esim sporassa, mutta puhelin menee taskuun, kun pitää poistua. En ilmoita siitä mitenkään. Joo ja sovellus jää auki, niin näkyy onlinena, vaikken olekkaan enää online. Kukaan ei ole suuttunut ja muutkin feidaavat yht'äkkiä.

Näillä ihmisillä, jotka tästä loukkaantuvat ei taida olla oikein mitään omaa elämää. Normaali ihminen käsittää, että usein sattuu tilanteita ettei voi olla koko ajan viesteihin vastaamassa samantien.

Vierailija
44/92 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuinka joku voi hermostua siitä että joku ei vastaa heti tulleeseen viestii? Vaikka olisikin juteltu niin sille toisellahan on voinut tulla vaikka mitä real life esteitä, jotka estää vastaamasta viestiin saman tien (puhelin soitto, joku ovella, juna menee tunneliin, ruuan valmistus kesken jne.) "

Asia olisikin ihan ok, jos se toinen häipyisi offline.

Mutta kun se toinen on online siellä ja häipyy keskustelustanne eli et saa lukukuittauksia siihen sun viestiisi eikä tule lukemaan sitä kuin ehkä 20 min päästä, ,vaikka on koko ajan online siellä kuiteski!!!! Eli selkeesti on aikaa olla online siellä jollekkin muulle sitten. Tajuatteko?

Siellä on sitten tullut linjoille toinen kaveri tai vaikka sukulainen. Se kertoo vain siitä, että kyseisellä ihmisellä on muitakin läheisiä, ei tarvitse olla muita kumppaneita vaan, ainakin mulla, oma teini. 

Vierailija
45/92 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kirjoita paljon itsestäni. Keskustelu on sellaista lyhyttä viestien vaihtoa, sellaista vitsailua ja läppää. Korkeintaan kaksi lausetta kerrallaan ja paljon naurua. Niin kesken tällaisen chattailyn siis ihan kesken kaiken toinen häipyy, vaikka on online.

Esim. lauantai-iltana, kun muka ollaan kotona eikä ole parempaakaan tekemistä.

Tuntuu, että meneekin juttelemaan jollekkin toiselle ja jättää mut siihen tylysti vain roikkumaan. En ymmärrä.

Olenko liian herkkä?

Et ole liian herkkä, mutta taidat olla aika epävarma itsestäsi ja teidän suhteesta. Sun kannattaa puhua näistä ajatuksista sille kumppanille. Yritä kertoa asia syyllistämättä ja lähinnä niin, että se herättää sussa näitä epävarmoja ajatuksia, vaikka ajatteletkin hänellä olevan oikeus viestitellä muiden kanssa. Ehkä voisitte sopia, että hän vastaa sulle "juttelen kaverin kanssa, vastaan kohta" tai "teen ruoka, vastaan kohta", jos ei heti pysty vastaamaan. Auttaisiko se sun mieltä?

Mä itse ajattelen, että vitsailu ja sellainen on kevyttä ajantäytettä. Jos tulee muuta, se ei ole niin tärkeää, että se muu joutuisi odottamaan. Ei se tarkoita, että sä et olisi tärkeä vaan ainoastaan sitä, että vitsailu ei sillä hetkellä ole niin tärkeää.

Vierailija
46/92 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muutama seksichattikaveri. Ja todellakin feidataan kesken lauseen, ettei jää kiinni. 

Vierailija
47/92 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se on ymmärrettävää. On niille kavereille, äidille, isälle, sisaruksille jne. myös tärkeää jutella. Näyttääkö whatsapp muuten ihmisen olevan paikalla, jos puhuu whatsapp-puhelua? Muutenkin viestittely vie aika paljon aikaa. Välillä sitä aikaa on, välillä ei. Suosittelen laittamaan whatsappista pois päältä paikallaolotiedon. Sitten et enää näe muiden paikallaoloa eivätkä muut näe sinun paikallaoloa ja säästyt tältä harmilta.

Mun käsittääkseni se paikalla olo näkyy joka tapauksessa ja sitä ei saa mitenkään kytkettyä pois, ainoastaan se että onko viestit luettu vai ei saa kytkettyä pois tolla astuksella.

Saa pois. Ainakin iPhonessa on asetukset erikseen "viimeksi paikalla" sekä "paikalla"-tiedoille.

Vierailija
48/92 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla ainakin on monia keskusteluja käynnissä joihin vastaillaan pitkin päivää aina silloin kun kerkii. Tuntuisi hassulta koko ajan olla ilmoittelemassa, että hei nyt mä menen vessaan, nyt tulin vessasta, nyt mä meen ottaan pyykit narulta, nyt mä meen ottaan pyykit narulta, nyt meen leikkiin kissan kanssa, nyt lopetin kissan kanssa leikkimisen, nyt menen syömään omenan, nyt olen syönyt omenan...."

Ei tästä ole kyse, että pitäis ilmoittaa, kun lähtee offline ja toinen näkee, ettet ole enää paikalla.

Kyse on siitä, että toinen häipyy keskustelusta, mutta on silti siellä online!! Eli ei ole ottamassa pyykkejä narulta tai leiki kissan kanssa, vaan on online ja viestiisi ei tule lukukuittausta.

Lähtee ikäänkuin kesken juttelun. Ja sitten tulee esim. 15 min päästä takaisin.

Kirjoittaa yhden lauseen ja häipyy samantien pois, vaikka vastaisit heti. Eli jo vastaustasi kirjoittaessa häipyy teidän keskustelusta, mutta on yhä online siellä!!!! Onko siellä sata muuta naista haaremissa ja on niin busy busy busy??????

Vierailija
49/92 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet tekee tuota että katoaa kesken keskustelun ilman mitään varoitusta. Omalla oli tapana joskus NUKAHTAA kesken keskustelun. Yhtäkkiä vain katosi. Raivostuttavaa mutta sillä ei todennäköisesti tarkoiteta mitään pahaa.

Etsi itsellesi yksisarvinen joka tätä ei tee, siedä sitä tai vaihda naisiin. Voit yrittää ajan myötä kouluttaa miestä mutta älä ota liikaa stressiä. 

Vierailija
50/92 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No esim. mulla on WhatsApp auki jatkuvasti tietokoneella taustalla, mutta se ei silti tarkoita että olisin koneen ääressä lukemassa niitä viestejä. "

Kännykässä et pysty pitää whatsappii taustalla. Whatsapp heittää sut ulos, vaikka ns. jättäisit whatsapin päälle, kun siirryt toiseen sovellukseen. Myös jos sulla on whatsappi auki ja pistät puhelin pöydälle, whatsapp heittää sut sieltä ulos sillä sekunnilla, kun puhelimesi näyttö menee pimeäksi automaattisesti.

Vierailija
51/92 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköpostit on keksitty jos ei pystykkään oleen livelive  chattis.

Puhelinsoitto on keksitty jos täytyy olla livelive- keskustelu

Vierailija
52/92 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No esim. mulla on WhatsApp auki jatkuvasti tietokoneella taustalla, mutta se ei silti tarkoita että olisin koneen ääressä lukemassa niitä viestejä. "

Kännykässä et pysty pitää whatsappii taustalla. Whatsapp heittää sut ulos, vaikka ns. jättäisit whatsapin päälle, kun siirryt toiseen sovellukseen. Myös jos sulla on whatsappi auki ja pistät puhelin pöydälle, whatsapp heittää sut sieltä ulos sillä sekunnilla, kun puhelimesi näyttö menee pimeäksi automaattisesti.

No mistä tiedät käyttääkö toinen sitä Whatsappia just silloin koneelta vai läppäriltä. Tai voihan se whatsapp olla yhä auki siinä sun puhelimella sun työpöydällä, mutta olet itse vaikka vessassa paskalla. 

Vierailija
53/92 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite vastaan viesteihin kun muistan eikä kenenkään tarvii erikseen odotella mua. 

En ymmärrä kysymystä. Olen näköjään vanha. 

Vierailija
54/92 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee muuta samalla. Jos haluat huomiota ja suoraa keskustelua, soita. Tai tee itsekin samaa, et älä ole koko ajan online odottamassa, vaan tee muuta samalla. 

Vierailija
55/92 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekee muuta samalla. Jos haluat huomiota ja suoraa keskustelua, soita. Tai tee itsekin samaa, et älä ole koko ajan online odottamassa, vaan tee muuta samalla. 

Tämä juuri, en mä ainakaan ikinä jää keltään odotteleen viestiä jos lukee 'online'. Ainoastaan silloin jos lukee 'typing' niin jään odotteleen.

Vierailija
56/92 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen "online viestittely"? Soita sille, jos haluat kommunikoida ilman viivettä.

Whatsapp ym. viestit ovat viestejä, niihin voi vastata heti tai myöhemmin.

Oletko nyt aivan varma, että kykenet parisuhteeseen, jos kyttäät jo alussa tuollaisia asioita?

Vierailija
57/92 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näkyy, jos hän saa kesken viestityksen puhelun vaikka whatsappissa? 

Vierailija
58/92 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan kyse on siitä, että jutelllaan ns. hyvässä hengessä lyhyitä lauseita reaaliajassa online, on kysymyksiä ja vitsailua ns. kevyttä ja sitten toinen lähtee ihan kesken keskustelun, kesken sun näpyttämisen, mutta on silti online siellä paikalla. Sitten olet lähettänyt oman tekstisi, jossa on ehkäpä jopa kysymys, mutta toinen ei palaa ketjuunne, lukukuittausta ei tule, mutta on yhä online.

Eli tulee ihan olo, että joku muu kiinnostavampi tuli online ja jutteleekin sille ja mut pistettiin syrjään odottamaan. Tuntuu todella tyhmältä odottaa esim. 15 minuuttia, katsella kun toinen on online ja itse vain roikkuu siinä viestiketjussa ja tuijottaa ruutua, että koska ne lukukuittaukset tulee siihen eli koska herra suvaitaa palata takaisin jutteluunne.

Tätä on tapahtunut nyt usein.

Mitä teen?

Teet samalla jotain muuta (esim. selaat uutisia, viestittelet ystäviesi kanssa) niin, että tuo kevyt viestittely vielä käytännössä puolituntemattoman tapailutyypin kanssa ei ole sun elämäsi tärkein juttu sillä hetkellä. Järjestät elämäsi niin, että et anna toisen vastaustiheyden vaikuttaa sun hyvinvointiin. Että sun oma tunne-elämä nojaa ihan muihiin juttuihin. Omiin harrastuksiin, omaan aikatauluun.

Lue Tunnista tunnesiteet Luo kestävä rakkaussuhde aikuisena -kirja. 

Vierailija
59/92 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan kyse on siitä, että jutelllaan ns. hyvässä hengessä lyhyitä lauseita reaaliajassa online, on kysymyksiä ja vitsailua ns. kevyttä ja sitten toinen lähtee ihan kesken keskustelun, kesken sun näpyttämisen, mutta on silti online siellä paikalla. Sitten olet lähettänyt oman tekstisi, jossa on ehkäpä jopa kysymys, mutta toinen ei palaa ketjuunne, lukukuittausta ei tule, mutta on yhä online.

Eli tulee ihan olo, että joku muu kiinnostavampi tuli online ja jutteleekin sille ja mut pistettiin syrjään odottamaan. Tuntuu todella tyhmältä odottaa esim. 15 minuuttia, katsella kun toinen on online ja itse vain roikkuu siinä viestiketjussa ja tuijottaa ruutua, että koska ne lukukuittaukset tulee siihen eli koska herra suvaitaa palata takaisin jutteluunne.

Mitä teen?

Mitäkö teet?

Jätät sen miehen rauhaan ja lähdet etsimään itsetuntoasi sekä tervettä järkeä

Vierailija
60/92 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä teen?

No lopeta se roikkuminen. Tuleehan ne pompsahdusilmoitukset uusista viesteistä muittenkin sivujen päälle, vaikka pelaisit jotain?

Yleishuomiona, että he is not that into you.