Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 51vuotias ja mielestäni hoitanut aina hampaita hyvin mutta nyt sitten hammaslääkäriltä tuli moitteita: pesu ENNEN aamupalaa ei

Vierailija
21.10.2024 |

Jälkeen,ei saa huuhdella,hammaslankaa ei enää suositella vaan lankaimia..

Kysyn pitääkö minun oikeasti lähteä töihin kahvintahraisissa hampaissa raot täynnä leivänmuruja koska pesen ja lankkaan ENNEN kuin syön aamupalaa? Kuulostaa hölmöläisten hommalta,säkillä valoa tupaan..

Ei kiitos,mielummin pesen aamupalan jälkeen ja lähden HUUHDELLULLA,RAIKKAALLA  suulla liikkkeelle.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärisi on kertonut sinulle, miten saat pidettyä hampaasi hyvässä kunnossa. On tietenkin täysi oma valintasi, noudatatko näitä ohjeita vai ennemmin hampaille haitallisia tapoja.

Vierailija
22/88 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty syömään ja juomaan kahvia tahnan makuisella suulla, pesen aina jälkeen.

Mä taas en pysty missään nimessä syömään aamun paskanmakuisella suulla.

Jos vessa on varattu täällä kotona, missä mun hammasharja on, niin mä ihan odotan, että pääsen eka pesee pahan maun pois suusta enkä voi istua aamupalapöytään ennen sitä.

Kerran istuin hampaat harjaamatta aamupalapöytään ja aloin syömään niin hyi hitto oli niin kuvottavaa, että heti kun vessa vapautui, menin heti pesee hampaani ja sitten vasta jatkoin aamupalan loppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pysty syömään ja juomaan kahvia tahnan makuisella suulla, pesen aina jälkeen.

Mä taas en pysty missään nimessä syömään aamun paskanmakuisella suulla.

Jos vessa on varattu täällä kotona, missä mun hammasharja on, niin mä ihan odotan, että pääsen eka pesee pahan maun pois suusta enkä voi istua aamupalapöytään ennen sitä.

Kerran istuin hampaat harjaamatta aamupalapöytään ja aloin syömään niin hyi hitto oli niin kuvottavaa, että heti kun vessa vapautui, menin heti pesee hampaani ja sitten vasta jatkoin aamupalan loppuun.

No, mun suussa ei tunnu aamuisin herätessä paskanmakua tai -hajua. Ehkä sulla on proppuja? 

Lasillinen vettä ja sitten hetken päästä kahvi ja voileipä. Sitten lueskelen lehtiä hetken ennen kuin lähden valmistautumaan lähtöön eli pesemään hampaat ja naaman ja pukeutumaan.

Että sillain. 

En mä tiedän mun hampaiden kiilteen kunnosta, mutta näin olen tehnyt ja ok koen hampaiden tilan olevan.

Mutta en epäile lainkaan, että nuo suositukset ovat pätevät, joita on annettu. Ja kyllä mullekin on toi järjestys ensin pesu ja sitten vasta aamupalalle, kerrottu jo vuosikausia sitten. Mut mulla on sama tyyli kuin aina. Mä tykkään lähteä ulos ja liikenteeseen hammastahnalta tuoksuen, ei kahvilta tuoksuen.

Vierailija
24/88 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ksylitolia aina syömisen jälkeen. Se katkaisee happohyökkäyksen. Sitten hampaiden pesu.

Vierailija
25/88 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammaslanka saattaa oikeasti repiä paikat hampaista,minulle kävi niin. Lanka jäi jumiin ja kun revin irti,lähti paikkakin.

No se paikka olisi muutenkin kohta tippunut. Nuo nykyiset paikat ole muuta kuin rahastusta. Yks hammas paikattiin muutama viikko ja tippui, sitten ruuvilla paikka kiinni pari kuukautta paikka tippui, kolme ruuvia ja paikka pysyi puoli vuotta. Minulla on aikaa aamulla ja en pese heti syönnin jälkeen hampaita, noin puoli tuntia tunti myöhemmin

Vierailija
26/88 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että tänne tarttee mitään naapuria tunkeutuu, eiköhän me saada ihan keskenämme hengen toisiltamme pois.

Vierailija
27/88 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ohje että hammastahnan vaahto jätetään suuhun on aivan hullu. Fluori ei ole mikään vaaraton aine. Hampaille toki hyväksi mutta suun limakalvojen kautta imeytyy elimistöön joten pois se tulee puskutella vedellä.

Vierailija
28/88 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammaslääkäri laittaa valoa turpaan ei tupaan.  

Hammaslääkäriä voi vetää turpaan jos se on idiootti.

Vierailija
29/88 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttää, kun ihmisillä haisee suut jo töihin tullessa, kun on syöty aamupalaa hampaiden pesun jälkeen. Etenkin juuston hajuinen hengitys on aivan hirveä.

Vierailija
30/88 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko koettaneet juoda kahvia sen jälkeen kun olette pesseet hampaat? Etenkään jos ei huuhdella saisi.  Mintunmaun päälle maitokahvi 🤮Oksennus meinaa lentää .

Todellakin pesen kahvin jälkeen!

Vierailija
31/88 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo peskää ihmeessä  hampaat heti sängystä noustua,syökää sitten munia ja muroja ja juokaa kahvia ja menkää sitten hönkimään työkavereiden naamalle paskalöyhkää. Ei ihme että on haisulisuita!

Vierailija
32/88 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiustenhalkomista on tämä ennen jälkeen arpominen. Pääasia, että hampaat harjataan ja langataan kaksi kertaa päivässä. Jos juo aamupalalla esim. appelsiinimehua ja menee heti harjamaan, kiille kuluu helpommin. Puolen tunnin päästä voi jo harjata.

Tärkeintä, että hampaat yleensä harjataan, muutakin näkee!

T. Hammaslääkäri

Vierailija
33/88 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 38 ja jo ala-asteella harjasin hampaat ennen aamupalaa🙄 En voisi kuvitella aamuisin laittavani mitään (paitsi vettä) suuhuni ennen hammaspesua.

Vierailija
34/88 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiustenhalkomista on tämä ennen jälkeen arpominen. Pääasia, että hampaat harjataan ja langataan kaksi kertaa päivässä. Jos juo aamupalalla esim. appelsiinimehua ja menee heti harjamaan, kiille kuluu helpommin. Puolen tunnin päästä voi jo harjata.

Tärkeintä, että hampaat yleensä harjataan, muutakin näkee!

T. Hammaslääkäri

Kollega täällä samaa mieltä

Vierailija
35/88 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suuta ei saa huuhtoa harjaamisen jälkeen, eikö se kaikki töhnä mikä harjatessa irtoaa, jää suuhun pyörimään? Hammaslääkäri hoi!

Vierailija
36/88 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli tuntia pitäisi olla väliä  syömisellä ja pesulla, että ei hiero sitä syömisen aiheuttamaa happohyökkäystä hampaisiinsa. Itse pesen illalla niin hyvin hampaat, että pystyn aamiaisen syömään ensin ja sitten pesen ne hampaat ennen töihin lähtöä noin puolen tunnin kuluttua syömisestä. Jos ei käy töissä niin joutaa hyvin odottamaan vaikka sekä ennen että jälkeen syömisen  hampaiden pesua.

Vierailija
37/88 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen hampaat vain silloin, kun lähden käymään kaupassa. Eli noin 2-3 kertaa viikossa.

Vierailija
38/88 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ohje että hammastahnan vaahto jätetään suuhun on aivan hullu. Fluori ei ole mikään vaaraton aine. Hampaille toki hyväksi mutta suun limakalvojen kautta imeytyy elimistöön joten pois se tulee puskutella vedellä.

Minä olen sitten luultavasti hullu, koska en huuhdo suutani hampaanpesun jälkeen. Hampaat pesen tosin vasta aamupalan jälkeen.

Vierailija
39/88 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä juon kahvin aamulla ja syön aamiaisen. Hampaat pesen 30 minuutin jälkeen. Lapsellani on kiireempi aikataulu, niin hän syö ensin, ottaa ksylitolipastillit ja pesee sitten hampaat.

Minun pitäisi odotella ainakin tunti ennenkuin voisin juoda kahvia, jos pesisin hampaat ensin. Ei ole aikaa tuollaiseen. Hampaat on hyvät ja samoin lapsella.

Vierailija
40/88 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoli tuntia pitäisi olla väliä  syömisellä ja pesulla, että ei hiero sitä syömisen aiheuttamaa happohyökkäystä hampaisiinsa. Itse pesen illalla niin hyvin hampaat, että pystyn aamiaisen syömään ensin ja sitten pesen ne hampaat ennen töihin lähtöä noin puolen tunnin kuluttua syömisestä. Jos ei käy töissä niin joutaa hyvin odottamaan vaikka sekä ennen että jälkeen syömisen  hampaiden pesua.

Pelkkä musta kahvi on aika neutraalia, ja sitä voi yleensä juoda huoletta, ei tee happohyökkäystä. Samoin tietysti pelkkä vesi. Mehut ovat pahinta  myrkkyä hampaille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi