Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hammaspesun jälkeen ei saa huuhdella?

Vierailija
21.10.2024 |

Näin ainakin lukee mun Pepsodent tuubissa. Pikkuisena hammaslääkäri opetti, että pitää oikein purskutella...

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa miten paljon hammastahnaa tulee syötyä vuodessa. 

Se on hyvää kastikettä saippuanpalan päällä.

T: Urpo

Vierailija
82/94 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä huuhtelen suuni kolme kertaa harjauksen jälkeen. En halua mitään fluorikuormaa elimistööni. Liika fluori aiheuttaa luusyöpiä.

Hammastahnoista et saa mitenkään liikaa fluoria. Fluorin haitallisuus ilmenee todella suurilla annoksilla, joita tuskin pystyt ylittämään ellet syö tuubillista kerralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisia neuvoja nykyisin, kaikki hampaiden välissä muhineet bakteeriset murut, plakki ym. nielastaan, sitten on riskinä saada jokin suolisto peräinen sairaus. Mieluummin purskutan vettä ja syljen, tulee heti raikas olo.

Vierailija
84/94 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hammaspesun jälkeen ei saa huuhdella?"

Kukas sen kieltää jos huuhtelee.

Vierailija
85/94 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikenten kautta imeytyvät kemikaalit siirtyvät suoraan verenkiertoon. Ovat lääkärien myrkyt tehokkaampia kun ovat siellä koko ajan eikä vaan minuutin päivässä.

Oletko syönyt liikaa fluoria? Ikenten?

Vierailija
86/94 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harjaa hampaat, huuhdo suu, hammaspeikko kauhistuu,

Niin se menee. Tällaisia tarroja jaettiin kansakoulussa. Ne liimattiin kylppärin kaakeliin ja niitä tuijotettiin hampaita harjatessa. Se piirtyi aivoihin, niin, että nyt 61 vuotiaana ei pysty olemaan huuhtelematta.

Uskotteko, vai valehtelenko lisää.

Täällä toinen 61v. Saimme myös pureskeltavan  tabletin, mikä näytti mahdollisen plakin värjäten sen punaiseksi, sitten mars uudestaan pesulle. 

Tuttu tuo lorukin mutta "kauhistuu" sanan kohdalla oli "lannistuu";)

Vierailija
87/94 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä fluoria ei tule jättää suuhun. Fluori on myrkkyä. Ottakaa nyt asioista selvää, tutkikaa itse mitä fluori on.

Vierailija
88/94 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten ei lähde muruset pois koloista. Kylmä vesi tuntuu hyvältä kun on sylkässyt sylkeä ja limaa pois suusta.

Hammasväliharjalla tai hammaslangalla putsataan ensin hampaiden välit ruuan tähteistä jolloin väleihinkin menee harjatessa hammastahnaa jonka on tarkoituskin jäädä vaikuttamaan hampaiden pinnalle ja hammasväleihin eli hampaita ei huuhdella pesun jälkeen. Nämä ohjeet olen saanut suuhygienian ammattilaiselta.

Vierailija
89/94 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten ei lähde muruset pois koloista. Kylmä vesi tuntuu hyvältä kun on sylkässyt sylkeä ja limaa pois suusta.

Hammasväliharjalla tai hammaslangalla putsataan ensin hampaiden välit ruuan tähteistä jolloin väleihinkin menee harjatessa hammastahnaa jonka on tarkoituskin jäädä vaikuttamaan hampaiden pinnalle ja hammasväleihin eli hampaita ei huuhdella pesun jälkeen. Nämä ohjeet olen saanut suuhygienian ammattilaiselta.

Arvaapa monetko erilaiset ohjeet minä olen elämäni aikana saanut suuhygienian ammattilaisilta. 

Vierailija
90/94 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä huuhtelen suuni kolme kertaa harjauksen jälkeen. En halua mitään fluorikuormaa elimistööni. Liika fluori aiheuttaa luusyöpiä.

Et halua fluorikuormaa elimistöösi, mutta hankaat sillä hampaitasi? Imeytyy se limakalvoilta ja miksei hampailtakin, joista menee suora hermoyhteys aivoihin.

Vierailija
91/94 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hammastahnoista et saa mitenkään liikaa fluoria. Fluorin haitallisuus ilmenee todella suurilla annoksilla, joita tuskin pystyt ylittämään ellet syö tuubillista kerralla.

Liika fluori on suhteellinen käsite, ei sen tarvi tarkoittaa vain sitä että siitä tulisi selkeästi havaittavissa olevat oireet. Ihmisenhän ei tarvi/kuulu saada yhtään fluoria siinä muodossa jota hammastahnoissa on

Vierailija
92/94 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa äm mät että suihinoton jälkeen ei saa huuhdella. Muistakaa purskutella kunnolla.

Vierailija
93/94 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri neuvoi olemaan huuhtelematta suuta pesun jälkeen kun olin 55 v. Onneksi yksi lääkäri edes kertoi lukuisat muut ja hammashoitajat ei ole koskaan asiasta puhuneet.

Vierailija
94/94 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt reilun viikon ajan en ole hampaita huuhdellut kun hampaat olen pessyt. Syljen pois hammastahnan suusta. Fluori jää hampaan pesun jälkeen vaikuttamaan suuhun ja hyvä niin. Näin kanssa hampaiden pesusta jossa ei huuhdeltu suuta kun hampaat oli pesty. Siinä videossa kerrottiin syy siihen. Lopetin samantien hampaiden huuhtelun hampaan pesun jälkeen.