Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksinhuoltajat, miten ihmeessä pärjäätte alle 2000e bruttopalkalla??

Vierailija
21.10.2024 |

Olen vuoden ajan ollut ansiosidonnaisella (työpaikka tosin nyt jo on, mutta työt alkaa vasta ensi vuonna) ja laskin, että enhän minä kahden lapsen (3v & 5v)  yksinhuoltajana mitenkään pärjäisi 1700-2000e bruttokuukausipalkalla ja valehtelematta 90% avoimista työpaikoista ilmoitti palkakseen alan tessin eli käytännössä 10-12e/h! Työssäkäynnistä tulee kuitenkin matkakustannukset, lasten kuskaamiset päivähoitoon (ovat työttömyyteni ajan olleet avoimessa vakassa), lisääntyneet ruokakustannukset, pyykkihuolto yms. Asumiskustannukset ovat meillä alueen taso nähden erittäin maltilliset 750e kuussa, mutta 1700- 2000e bruttopalkalla käteen jää ~1500e kuussa eli reilusti alle tonnilla pitäisi elää sekä maksaa ne lisääntyneet kustannukset ja säästää vielä pahan päivän varallekin??  Oli onni onnettomuudessa, että jollain ilveellä sain tuon tulevan työn, mutta palkkaneuvottelut olivat vaikeat, mutta pääsin kuitenkin onneksi yli 2200e bruttopalkalle.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki, lapsilisät, elatusmaksut

Vierailija
2/27 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista, että jos pitää tukiin  turvautua palkan lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä surullista siinä on? Lapsilisät ja elarit tulee sitäpaitsi miljonäärillekin.

Vierailija
4/27 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvinaistahan tuo on että noin huono palkka on.

Vierailija
5/27 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se lapsen toinen vanhempi, oli sitten elävä tai vainaa, osallistu lapsen elatukseen millään lailla?

Vierailija
6/27 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se lapsen toinen vanhempi, oli sitten elävä tai vainaa, osallistu lapsen elatukseen millään lailla?

No eihän se poista sitä ongelmaa, että alle kahden tonnin palkka on Suomessa ihan arkipäivää edelleen erittäin monella alalla.

Vierailija
7/27 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksen lapsiperhe tuki leikkauksien jälkeen jää vain 100€ 3 lapsen ruokiin kuussa. 😭😡

Yh-äippä

Vierailija
8/27 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän se poista sitä ongelmaa, että alle kahden tonnin palkka on Suomessa ihan arkipäivää edelleen erittäin monella alalla.

Esimerkiksi millä? En itse ihan oikeasti osaa mainita yhtäkään. Mun mielestä esim. koulunkäyntiavustajallakin on nykyään yli tuon 2000.

Vierailija
9/27 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No entä sitten? Ne nyt kuuluu tuohon pakettiin. Turha sitä sen enempää on miettiä.

Vierailija
10/27 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normi palkka.

Vierailija
11/27 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi millä? En itse ihan oikeasti osaa mainita yhtäkään. Mun mielestä esim. koulunkäyntiavustajallakin on nykyään yli tuon 2000.

No voi herran tähden miten sinisilmäistä. Etkö yhtään tutustu asioihin omaa nenää pidemmälle? Kaupan ala, ma-ra, puusepänteollisuus, avaintes, elintarviketeollisuus, aloittele vaikka näiden tesseistä katselemaan palkkataulukkoja ja missä ajassa päästään maksimipalkkoihin.

Vierailija
12/27 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoshuoltaja 1984e/brutto. Avain tes.

Vierailija
13/27 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukea en saanut kun brutto oli rajan yli. Lapsilisä ja elatusmaksu helpottivat.

Vierailija
14/27 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi ei tarvinnut pärjätä, kun eronkin jälkeen bruttopalkka on ollut yli 4500 €.

Vierailija
15/27 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen lapsiperhe tuki leikkauksien jälkeen jää vain 100€ 3 lapsen ruokiin kuussa. 😭😡

Yh-äippä

Kuukausittaisista spämmäyksistä päätellen olet vielä hyvin ruokkinut lapsesi ;)

Vierailija
16/27 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumistukea en saanut kun brutto oli rajan yli. Lapsilisä ja elatusmaksu helpottivat.

Silloin et ole ollutkaan erityisen pienituloinen tai asumiskustannukset on olleet alhaiset. 

Vierailija
17/27 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi herran tähden miten sinisilmäistä. Etkö yhtään tutustu asioihin omaa nenää pidemmälle? Kaupan ala, ma-ra, puusepänteollisuus, avaintes, elintarviketeollisuus, aloittele vaikka näiden tesseistä katselemaan palkkataulukkoja ja missä ajassa päästään maksimipalkkoihin.

Oot varmaan niitä jotka kutsuu neljä tonnia kuussa tienaavia "pikkuporvareiksi" :D suurin osa esim. avaintessin kattamia ammatteja tekevistä ei edes saa palkkaa avaintessin mukaan.

Vierailija
18/27 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normi palkka.

Ei, ei todellakaan ole.

Vierailija
19/27 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä surullista siinä on? Lapsilisät ja elarit tulee sitäpaitsi miljonäärillekin.

Kyllä se minusta surullista on, jos palkka ei riitä elättämään ilman erillisiä tukia. As.tukea siis ajattelin, monessa tapauksessa myös ttt.

Vierailija
20/27 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoshuoltaja 1984e/brutto. Avain tes.

Vaihda työpaikkaa. Esim. sairaaloissa laitoshuoltajat tienaa kyllä reilusti yli tuon.