Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestäsi kristinuskon ja joogan yhdistämisen sopivaa?

Vierailija
21.10.2024 |

Tuli vastaan videopätkä naispapista vetämässä jonkinlaista kristillistä joogaa. Erikoista.

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just. Mitä logiikkaa tässä on että pilatesta voisi harrastaa mutta joogaa ei?  

Pilateksen kehitti saksalainen PT ilman mitään uskonnollisia tai edes henkisiä aspekteja nimenomaan kehon treenaamiseen. Joogan juuret ovat Intian uskonnoissa.

Jusef pilates kävi eläintarhassa katselemassa kun eläimet pani, ja sai sieltä ideansa. Enpä tiedä onko tuo nyt niin paljon parempi.

Vierailija
62/96 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei olisi? Iskevätkö hindulaiset jumalat heti kyntensä joogaavaan ja käännyttävät kristityn vai mitä? Oikeaa jumalaa ei ole.

Jos et usko että oikeaa jumalaa ei ole mitä teet kristillisessä joogassa?

Kuka on sanonut että käyn sellaisessa? :D

ja jos olet ateisti etkä käy niin hittoako ketjun aihe sinulle edes kuuluu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää joogaa pelkkänä venyttelynä on aika kuutamolla joogan juurista.

Vähän sama kuin kumartelisi mekkaan päin ja pitäisi sitä vain selkäharjoituksina.

Jos kumarrat Mekkaan ja et ole muslimi, kyse on selkäharjoituksesta.

Jos selkäharjoituksen vetäjä kehoittaa kumartamaan kohti mekkaa niin se on vähän outo selkäharjoitus vaikka en olisikaan muslimi eikä vetäjäkään olisi.

Vierailija
64/96 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se paljon kiinni siitäkin, miten henkilö sen itse ottaa. Jotkut innostuvat joogan aloituksen myötä perehtymään sen hengelliseen puoleen, joka liittyy aivan eri uskontoon. Pappi vetämässä joogaa ihan joogan nimellä on harhaoppia. Venyttely ja kehonhuolto on ihan jees, mutta miksi sitäkään pitäisi juuri papin vetää.

Vierailija
65/96 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johannes 14:6 

Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Krishna sanoo Bhagavad Gitassa:

"Kaiken velvollisuuden hylättyäsi antaudu yksin Minulle. Minä vapautan sinut kaikista synneistä, älä pelkää."  

(Bhagavad Gita 18.66)

"Minä olen kaiken lähde; kaikki lähtee Minusta. Viisaat, jotka tietävät tämän totuuden, palvelevat ja palvovat Minua koko sydämestään."  

(Bhagavad Gita 10.8)

"Ne, jotka palvovat muita jumalia uskon hartaudella, palvovat oikeastaan Minua, oi Kunti'n poika, vaikka väärällä tavalla."

(Bhagavad Gita 9.23)

Vierailija
66/96 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
67/96 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pitää joogaa pelkkänä venyttelynä on aika kuutamolla joogan juurista.

Vähän sama kuin kumartelisi mekkaan päin ja pitäisi sitä vain selkäharjoituksina.

Jos kumarrat Mekkaan ja et ole muslimi, kyse on selkäharjoituksesta.

Jos selkäharjoituksen vetäjä kehoittaa kumartamaan kohti mekkaa niin se on vähän outo selkäharjoitus vaikka en olisikaan muslimi eikä vetäjäkään olisi.

Kaikki on miten sen ottaa. Voisin istua kirjossa vuoden päivät, eikä se tekisi minusta uskovaista. Toisaalta voisin viettää elämäni käymättä yhdessäkään jumalanpalveluksessa ja olla uskovainen. Jooga on jumppaa, jos sen jumppana ottaa. Pelkkää venyttelyä ja lihastenhuoltoa.

Vierailija
68/96 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei olisi? Iskevätkö hindulaiset jumalat heti kyntensä joogaavaan ja käännyttävät kristityn vai mitä? Oikeaa jumalaa ei ole.

Tämä on kaikille vapaa keskustelupalsta, ymmärrätkö mitä se tarkoittaa? Mitenkäs meinasit estää väärien ihmisten kommentit?

Vierailija
69/96 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hämmentää mieliä pois puhtaasta evankeliumista muiden jumalien puoleen. Rouva piispatarhan se on yksi joka joogaa.  Joutunee sitten joskus tilille teoistaan Jumalan kasvojen edessä, niinkuin me kaikki.

Miksi hämmentää mieliä millään mielikuvitusolennoilla?

Vierailija
70/96 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

"Kaiken velvollisuuden hylättyäsi antaudu yksin Minulle. Minä vapautan sinut kaikista synneistä, älä pelkää."  

(Bhagavad Gita 18.66)

"Minä olen kaiken lähde; kaikki lähtee Minusta. Viisaat, jotka tietävät tämän totuuden, palvelevat ja palvovat Minua koko sydämestään."  

(Bhagavad Gita 10.8)

"Ne, jotka palvovat muita jumalia uskon hartaudella, palvovat oikeastaan Minua, oi Kunti'n poika, vaikka väärällä tavalla."

(Bhagavad Gita 9.23)

Mitään palvontaa ei tarvita. Palvonta on niiden valtaapitävien keksintöä, jotka yrittävät hallita ja manipuloida ihmisiä uskonnon avulla.

Vierailija
71/96 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jooga on jumppaa. Hullut yhdistävät siihen jotain mystistä.

Uskoon (kristityiksi) tulleet joogaopettajat vaihtavat ammattia. Just siksi, että jooga pohjaa hindulaisuuteen. Helsingissä monta.

Vierailija
72/96 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jooga on jumppaa. Hullut yhdistävät siihen jotain mystistä.

Uskoon (kristityiksi) tulleet joogaopettajat vaihtavat ammattia. Just siksi, että jooga pohjaa hindulaisuuteen. Helsingissä monta.

He ovat ehkä kokeneet anteeksiannon ja tulkitsevat sen tulleen Jeesukselta.

Vierailija
73/96 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pilates ei käy?

Pontius Pilates.

Vierailija
74/96 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristitty ei uhraa ruokia eikä lepyttele demoneja vaan käskee ne pois. Tai edes puhu niille. Pelastus on tehty ristillä pojassa joten sun oman ruumiin sisältä et sitä löydä. Pitää katsoa Jeesukseen. Joka pelastaa. Sielun. 

Mieti tarkemmin.

Vierailija
75/96 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jooga on hieno nimi venyttelylle.

Psykoterapia on kallis ja hieno sana juttelulle kuuntelevan ihmisen kanssa. Samaa saa ilmaiseksi seurakunnan diakonilta. 

Myyntipäällikkö-tykki-assistenttimestari tms. on hieno nimi puhelinmyyjälle, joka painostaa tekemään tilauksen. 

Aikamoista psykoterapian ja psykoterapeuttien dissaamista, kun alalle on koulutus jota ilman ammattinimikettä ei saa käyttää. Jutteluseuraa voi tarjota kuka vain.

Ehkäpä ihan aiheestakin..

Vierailija
76/96 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kysymys kun kristinusko on ollut siunaamassa maailman sotia vuosisatojen ajan, vaikka Jeesus sanoi, joka miekkaan tarttuu se miekkaan kuolee!

Vierailija
77/96 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sopivaa. Viikoittain käyn omassa lähikirkossani hiljaisuuden joogassa.

Vierailija
78/96 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä harhaisia valistaa, että ei ole mitään todellista estettä harrastaa joogaa. Vain luulevaisten paheksunta josta ei tarvitse välittää.

Vierailija
79/96 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(Bhagavad Gita 18.66)

(Bhagavad Gita 10.8)

(Bhagavad Gita 9.23)

Näissä molemmissa viitataan "itseen". EI "minä, jeesukseen" tai "minä, krishnaan". Jeesus ja krishna ymmärsivät jumaluutensa ja kaikkien muiden ihmisten jumaluuden, ja pyrkivät viitoittamaan tietä kaikkien omaan itsehiin, jonka kautta he saisivat yhteyden kollektiiviseen tajuntaan, eli jumalaan. Jeesuksenpalvonta tai jumalanpalvonta itsestä ulkopuolisena olentona on ihan jotakin muuta, kuin mihin jeesus viittasi.

Vierailija
80/96 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demonien vaikutusta joogassa.

Hîhhûli nyt näkee piruja joka nurkassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä