Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perityn turkin pienentäminen lyhyeksi turkiksi?? Kellään kokemuksia mitä maksaa? Voisin vielä ylijäävästä osasta pyytää tekemään käsipuuhkan

Vierailija
21.10.2024 |

Kaikki vastaukset erittäin tervetulleita.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on väärä foorumi asiallisille kysymyksille. Puolet vastaajista ovat mielestään nokkelia, eikä se toinenkaan puoli tiedä asiasta mitään.

Vierailija
2/12 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/12 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita Hesylle tms., koirat voivat riepotella leikeissään.Tai venäläisille. Eivät ole tätä päivää.

Vierailija
4/12 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin. En kehtaisi edes käyttää, antaa huonon mielikuvan ihmisestä. Arvoista. En sellaisen käyttäjän kanssa edes menisi minnekään myötähäpeä. 

Vierailija
5/12 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetä torkkupeitto jos turkki on pitkä. Kotiisi nämä maailmanparantajat eivät varmaan kehtaa tulla sinua haukkumaan.  Hintaa on paras kysyä jostain ompelimosta, kaikki eivät varmaan edes tee turkiksista mitään. 

Vierailija
6/12 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskiin. En kehtaisi edes käyttää, antaa huonon mielikuvan ihmisestä. Arvoista. En sellaisen käyttäjän kanssa edes menisi minnekään myötähäpeä. 

Miks roskiin? Turkki on jo olemassa ja huonoin vaihtoehto on laittaa se roskiin. 

Vierailija
7/12 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No  voi sen haudatakin. Joka tapauksessa turkki ei ole nykypäivää ja antaa erittäin moukkamaisen kuvan itsestään. Itselleni on tärkeää myös arvojen esilletuominen ja vaatteet voivat siitä viestiä vahvastikin.

Minun ystäväpiirissäni ei kukaan käytä turkiksia ja myös työyhteisöni on vahvan eettistä.

Haluaisinko provosoida turkilla negatiivista vanhakantaista ajattelua niin en.

Muutenkin tulee turkiksista mieleen venäläisyys, pohattamaisuus ja tunkkainen vanha eltaantunut  ilmapiiri myskituoksuineen. Jäk. Niin kuin laittaisi vielä puuteripöksyt, jotka ulottuu kainaloon ja mällin hampaisiin.

Tyylikästä joo... Ei.

Vierailija
8/12 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä esim Italiassa naiset kulkee ylpeänä turkki päällä.

Vierailija
9/12 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä kävellä italiassakaan enään turkikset päällä. Italia kielsi turkistarhauksen jo vuonna  2021 ja siellä sama fiilis moukkamaisuuden ja höttöpäisyyden ilmaus jos ilkeät turkis päällä kulkea.

Vierailija
10/12 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No  voi sen haudatakin. Joka tapauksessa turkki ei ole nykypäivää ja antaa erittäin moukkamaisen kuvan itsestään. Itselleni on tärkeää myös arvojen esilletuominen ja vaatteet voivat siitä viestiä vahvastikin.

Minun ystäväpiirissäni ei kukaan käytä turkiksia ja myös työyhteisöni on vahvan eettistä.

Haluaisinko provosoida turkilla negatiivista vanhakantaista ajattelua niin en.

Muutenkin tulee turkiksista mieleen venäläisyys, pohattamaisuus ja tunkkainen vanha eltaantunut  ilmapiiri myskituoksuineen. Jäk. Niin kuin laittaisi vielä puuteripöksyt, jotka ulottuu kainaloon ja mällin hampaisiin.

Tyylikästä joo... Ei.

Olen samaa mieltä häkkieläinten turkisten käyttämisestä: väärin. Käyttäjä itsekin saa osan eläimen kärsimyksestä osakseen turkkia pitäessään. Mutta itse käytän jostain aikojen alusta olevaa lammasturkkia pakkasilla, koska lampaat eivät kuole keritsemiseen ja ovat muutenkin eläneet paremman elämän kuin häkkiin vangitut.

Ja sinä jonka työyhteisö on vahvan eettinen, olette varmaan kasvissyöjiä duunissa? Lihansyönti orjuúttaa ja kiduttaa eläimiä paljon laajemmin kuin turkisten kasvatus, joka on sekin hirveää. Itse ole ollut kasvissyöjä 42 vuotta.

Vierailija
11/12 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse perin turkin ja laitoin roskiin.

Aika oli kulkenut sen ohi ja arvot muuttuneet.

Jollain tavalla se oli haikeaa koska symboloi myös rakasta ihmistä ja hänen takkiaan. Mutta oli pakko mennä omat arvoni edellä. Turkki oli siltä ajalta kun ei asian eettisyyteen kiinnitetty huomiota. Toisenlainen maailma.

Vierailija
12/12 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just oli se juttu kuinka maailma hukkuu tekstiileihin ja nyt siihen läjään pitää laittaa täysin käyttökelpoiset turkiksetkin. Muuten muutoin autatte maailmaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi