Onhan nuo paperitehtaan duunareiden palkat ihan älyttömiä, yli 7000 €/kk
Kommentit (141)
Kovan palkan kääntöpuoli on nopeat potkut, jos kysyntä yhtään sakkaa.
Vierailija kirjoitti:
30 vuotta sitten jo kun pääsi kesätöihin paperitehtaaseen, niin sai 15 000 markkaa kuussa. Siis kesätöissä lukiopohjalta. Tietenkin niillä oli vain mahdollisuus päästä, joilla iskä paperiyhtiöllä.
Mutta eipä ole enää paperimiehiä sitä määrää Suomessa kuin 30 vuotta sitten.
Niin, että ihan paperikoneenhoitajaksiko heti pääsit, vai olitko kuitenkin joku massamies tai muu apupoika. Tuskinpa olet saanut 15.000 kesätyöstä lukiopohjalla.
Ei Suomessa palkkatuloilla rikastu, koska verotus on järjetön. Jos haluaa tehdä vaikutuksen voi heitellä tuollaisia 7000 e / kk BRUTTOtuloja. Mutta ei kannata näyttää paljon tilille tulee verojen jälkeen tai paljastaa että täytyy yhä käydä Lidlissä ostoksilla.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten hoetaa että laki on kaikille sama, miksi ei palkanmaksulaki ole sama?
Mikä ihmeen palkanmaksulaki? Oletko siis sitä mieltä, että kaikilla pitäisi olla sama palkka? Kaikilla yhtä kurjaa? Kuulostaa kommunismilta.
Vierailija kirjoitti:
Paperitehtaallahan työn tuottavuus aivan mitätön.
Onneksi teidän paperiukkojen ei tarvitse enää pohtia tuollaista kun viimeisetkin tehtaat on menossa suomessa kiinni ja toiminta muualle. Ja voitte kiittää tästä saavutuksesta ihan itseänne ja ahnetta edunvalvontaanne.
Ihan vinkiksi: jos tehdas on jatkuvasti (tuki) lakossa niin ei se silloin tuota mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kovan palkan kääntöpuoli on nopeat potkut, jos kysyntä yhtään sakkaa.
No, kuulepa, mitähän tuotantolaitosta kannattaa pitää toiminnassa, jos ei tuotteelle ole kysyntää. Juu, ma tiedän, Verla oli yks sellainen missä annettiin tehtaan pyöriä niin kauan kuin yksikään sen työntekijä vielä oli työiässä. Sen jälkeen pistettiin ovet säppiin, kun se viimeinenkin lähti. Mut sen tehtaan lakkautuksen takana oli tietty menetelmien uudistuminen ja tehtaan pienuus. Suuremmat tehtaat jo pyörimässä ja niihin kyllä nuoremmat verlalaiset siirtyivät, vanhukset saivat jatkaa niin kauan kuin työikää riitti.
Ja siihen, että joku sanoo, että juu, Uruguyaihin menee tehtaat. No, mitä ihmettä niitä tehtaita sinnekään niin perustettaisiin kun kysyntää ei juurikaan ole, tai ei ainakaan samaan malliin kuin huippuaikoina.
Mitä?
Aivan järjettömiä väitteitä tässä ketjussa taas!
Aloittajan sopisi tuoda sen tilinauhan tiedot nähtäväksi, jossa kokonaisansio per kk on 7.000 e duunarin palkkana.
Ahne hinnoittelee työt Kiinaan ja päätyy työkkäriin. Johto katsoo että maksetaanko täällä 7000 palkkoja täällä vai 150 euroa per työntekijä jossain halpamaassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paperiduunarit ovat onnistuneet ulosmittaamaan palkkoinaan alan (aiemman) menestyksen. Siksi palkka ei ole tehtävien vaativuuden kanssa missään tekemisissä. Hesarin jutussa kartonkitehtaassa töissä käyvä persupoliitikko kertoi saavansa palkkaa, joka on samaa tasoa mm. professorien palkkojen kanssa.
Kyllähän Suomessa paperitehtaita olisi edelleen, jos kysyntää paperille olisi. Että semmosta.
Niin, sinäkin pyyhit varmaan takamuksesi digitaalisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on varmaan amk-sairaanhoitaja....
Voi luoja miten lapsellinen olet. Mä valmistun pian sairaanhoitajaksi enkä kyllä karehdi paperimiesten palkkoja. Se nyt vain on tosiasia, että ihmisillä on eri suuruisia palkkoja. Tuollainen sun harrastama ilkkuminen on todella lapsellista ja typerää.
Kuinka typerää! Tiedätkö, mihin tälläkin palstalla on niinä aikoina vedottu kun amk-hoitsut ovat palkkojaan halunneet korottaa? No, just tähän paperitehtaiden palkkatasoon! Siksipä tuo lapsellinen heitto tuli. Ja niinpä niin, siinäpä se, kukas se sitten se lapsellinen onkaan... vientivetoinen palkkamalli!
Siis hetkinen, kuka paperitehtaalainen tienaa ja missä 7000e kuussa ja onko päivätyö vai keskeytymätön 3-vuoro??
t. 2400e /kk keskeytymättömästä kolmivuorosta paperitehtaalla.
Hyvä, että duunari elää hyvin palkallaan!! Paperitehtaan pomo saa miljoonan kuukaudessa.
Tässähän on juuri ollut uutisia siihenkin suuntaan että paperikoneiden valmistaja on vähentämässä tuon valmistuslinjan väkeä. Just, kun ei koneille ole kysyntää! Onk ne koneetkin nykyään sitten viety Uruguyahin valmistettaviksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30 vuotta sitten jo kun pääsi kesätöihin paperitehtaaseen, niin sai 15 000 markkaa kuussa. Siis kesätöissä lukiopohjalta. Tietenkin niillä oli vain mahdollisuus päästä, joilla iskä paperiyhtiöllä.
Mutta eipä ole enää paperimiehiä sitä määrää Suomessa kuin 30 vuotta sitten.
Niin, että ihan paperikoneenhoitajaksiko heti pääsit, vai olitko kuitenkin joku massamies tai muu apupoika. Tuskinpa olet saanut 15.000 kesätyöstä lukiopohjalla.
Mä sain sellutehtaalla kesätöissä siivoojana reilu 10 000mk kuukaudessa. Ei muualla saaneet tuollaista palkkaa edes vakituisena siivoojana. Mä olin tuolloin opiskelijana lukiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja miten lapsellinen olet. Mä valmistun pian sairaanhoitajaksi enkä kyllä karehdi paperimiesten palkkoja. Se nyt vain on tosiasia, että ihmisillä on eri suuruisia palkkoja. Tuollainen sun harrastama ilkkuminen on todella lapsellista ja typerää.
Kuinka typerää! Tiedätkö, mihin tälläkin palstalla on niinä aikoina vedottu kun amk-hoitsut ovat palkkojaan halunneet korottaa? No, just tähän paperitehtaiden palkkatasoon! Siksipä tuo lapsellinen heitto tuli. Ja niinpä niin, siinäpä se, kukas se sitten se lapsellinen onkaan... vientivetoinen palkkamalli!
Niin sä edelleen olet se lapsellinen. Se, että jotkut typeryyksissään vetoavat muiden alojen palkkoihin ei tarkoita sitä, että kaikki hoitajat olisi samaa mieltä. Mä kyllä mielummin ottaisin lisää työkavereita helpottamaan sitä työtä. Mä olen Attendolla lähihoitajana vanhuspuolella ja voin sanoa, että kyllä on raskasta kun mennään ihan minimimitoituksella. Julkisella puolella on kevyempää koska on enemmän henkilökuntaa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paperitehtaallahan työn tuottavuus aivan mitätön.
Onneksi teidän paperiukkojen ei tarvitse enää pohtia tuollaista kun viimeisetkin tehtaat on menossa suomessa kiinni ja toiminta muualle. Ja voitte kiittää tästä saavutuksesta ihan itseänne ja ahnetta edunvalvontaanne.
Ihan vinkiksi: jos tehdas on jatkuvasti (tuki) lakossa niin ei se silloin tuota mitään.
olin muutamia vuosia sitten töissä papertehtaassa, tosin toimihenkilönä. Silloin suurimmat kuluerät olivat raaka-aineet ja logistiikka. Palkkakulut hyttysen kakin verran.
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne peruspalkat kovin isoja ole, mutta kieltämättä monella teollisuuden alalla lisät on todella kovat. Paperialan tesissä ehkä huvittavin on ollut ns. saunalisä. Pääsiäisen kun teet töitä niin helposti tullut tonni lapaseen, kun osa tunneista mennyt 300 prossasella palkalla. Ja ei, ole kateellinen, mutta paperitehtaat hyvä esimerkki siitä, kun se ahneus käy liialliseksi. Maksanut monelle työpaikan.
Pitäähän niistä pyhistä kunnon korvaus saadakin kun töissä ollaan ja muut makoilee sohvilla. Niin sitä tehtiin monessa laitoksessa töitä joulut ja pääsiäiset kun oli ainoa mahdollisuus huoltaa laitteita. Ainoa motiivi oli raha. Muuten olis jääneet tekemättä ja kalliita seisokkeja myöhemmin. Samaa mieltä että ahneushan se mutta ei duunarin ahneus vaan omistajien ja sijoittajien. Nykyään olen yrittäjä ja teen lähes samoja hommia ja vielä paremmin tienaan ja voin valita mitä teen ja laskuttaa surutta. Ei kukaan kitise. Kyselevät vaan että ehditkö tehdä sitä tai tätä.
Nälkä aina vieraanamme, ja kuin korpit porvarit nuo haaskallaan ...
(Sarkasmia, rakas paperiäijä, sarkasmia. Katso sanakirjasta!)
Vierailija kirjoitti:
Persu se on. Hakevat koko ajan vastakkainasettelua ja riitaa.