Vinkkejä lentämiseen nuhassa
Minulla on tulossa lento ja nenä tukossa. Pelottaa kovasti. Olisiko teillä antaa vinkkejä? Vertaistukea tai kokemuksia? En ole siis sairaana, minulla vain on jostain syystä jatkuvasti nuhaa, ehkä sisäilmaongelmaa tai allergiaa.
Kommentit (26)
Pieni drinkki koneessa voi avata nenäsi. Muuten käytä nenäsuihketta.
Vierailija kirjoitti:
Niin, voi avata tai sitten menee vielä enemmän tukkoon.
Jäät kotiin kunnes nuha on mennyt ohi. Sairaana ei mennä taivaalla lentävään putkeen satojen muiden ihmisten kanssa.
Allergialääke ja nenäsumute. Paineen tasaaminen korvissa mahdollisimman usein nousun ja laskun aikana. Veden juominen ja mahdollisesti vielä burana/duact ennen nousua.
Vierailija kirjoitti:
Jäät kotiin kunnes nuha on mennyt ohi. Sairaana ei mennä taivaalla lentävään putkeen satojen muiden ihmisten kanssa.
Juurihan aloittaja kirjoitti että ei ole sairaana.
Otrivin Compilla nenä auki ennen lentoa. Tarvittaessa vielä antihistamiini, niitä saa ilman reseptiä tehokas esim. Kestine Lyo. Mutta tuo nenän saaminen auki on tärkein, ja noilla sumutteillahan aukeaa varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi aiheuttaa histamiinineritystä, eli pahentaa tukkoisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Otrivin Compilla nenä auki ennen lentoa. Tarvittaessa vielä antihistamiini, niitä saa ilman reseptiä tehokas esim. Kestine Lyo. Mutta tuo nenän saaminen auki on tärkein, ja noilla sumutteillahan aukeaa varmasti.
Miksi nenä on tärkeää saada auki? Eikö se satu lähinnä korvissa
Vierailija kirjoitti:
No kun meistä osalla on näitä tukkoisuusoireita aina, ilman mitään sairauttakin... Mutta joo nenän avaavat sumutteet toimii. Ei mitkään luomujutut eikä vesikannuhuuhtelut, vaan ihan lääkeaineita sisältävät kuten Otrivin.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko se nousu sattuu nuhassa?
Ainakaan minulla ei satu yhtään. Lasku sitten tuntuu korvissa ja jopa poskissa kipuna. Kipu hellittää, kun kone on maassa. Minulla jää kyllä korvat lukkoon useammaksi päiväksi, jos on vähänkin tukkoisuutta.
Entä jos on poskiontelon tulehdus. Sattuuko lento? Sillä mulla on
Vierailija kirjoitti:
Paljonko se nousu sattuu nuhassa?
Vaihtelee, välillä ei tunnu missään, joskus on ollut tuskallista, joskus ei tunnu mutta korvat menevät lukkoon.
Nenäsuihketta vaan runsaalla kädellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korva ja poskiontelot on yhteydessä toisiinsa. Kipu korvissakin on paljon pahempaa, jos nenä on tukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysytkö tosissasi? Mitä ihmettä mahdoit tehdä peruskoulun biologian tunneilla, kun käsiteltiin ihmisen biologiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysytkö tosissasi? Mitä ihmettä mahdoit tehdä peruskoulun biologian tunneilla, kun käsiteltiin ihmisen biologiaa?
En muista enää mitä tein niillä tunneilla. Voitko vastata kysymykseen? Vaja-kki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korva ja poskiontelot on yhteydessä toisiinsa. Kipu korvissakin on paljon pahempaa, jos nenä on tukossa.
Ahaa
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on poskiontelon tulehdus. Sattuuko lento? Sillä mulla on
Sattuu laskeutuminen. Viiltävää kipua tuntuu ja kovaa painetta. Muuten matkan aikana ei tuntunut kipua.
Nenäsuihketta ennen lentoa ja sen aikana. Se oli lentoemännän neuvo, kun lensin flunssaisena muutama vuosi sitten.