Köyhien nyt on vain hyväksyttävä se tosiasia, ettei ole varaa kaikkeen kivaan.
Jos haluaa jotain lisää, pitää olla valmis tekemään jotain asian eteen.
Kommentit (343)
Suunnittelen Italiaan menoa, n 2 viikkoa. Ihanaa nautistella hyvästä ruoasta, taiteesta jne jne
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet olisi kiva ostaa. Ja lääkäriin päästä, sellaista kivaa olisi hyvä saada
Sittenmennään töihin niin saadaan palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse jouduin työttömäksi ja olen hakenut moneen työpaikkaan, mutta kaikkiin tarvitaan aina joku koulutus. Olen varma, että pystyisin tekemään monia hyväpalkkaisia töitä, muutaman viikon perehdytyksellä. Tekisin vaikka paljon pienemmällä palkalla millä koulutetut suostuisi tekemään esim. Kunnan monissa töissä. Kunnat säästäisi jne...
Tuntuu tämä koulutuksen vaatiminen olevan yläluokan keksimää, ettei huono-osaiset pääsisi heidän apajilleen. Köyhyys ja koulutus useimmin periytyy.
ilmainen peruskoulu, lukiokin taitaa olla nykyään ilmainen, yliopisto ja saa opintolainaa,
Vierailija kirjoitti:
laihduta
Kuinka lihava olet, ap? Paljonko painat? BMI?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaiden tulee ymmärtää myös se että köyhätkin ovat ihmisiä ja asioita voi tehdä myös halvemmalla.
Rikkaan ei tarvitse ajatella köyhiä.
Jos on omalla työllään saavuttanut elintasonsa, voi nauttia kaikesta kivasta.
Toivon, että nuoret lukevat tällaisia kommentteja ennen kuin hakeutuvat työelämään. Ei kannata tehdä yhteiskunnan kannalta elintärkeää työtä huonolla palkalla. Kun ei riitä enää mm. hoitajia ja poliiseja heräävät tällaiset kommentoijat rahan todelliseen arvoon. Jos mahdollista niin kannattaa hankkia hyvä koulutus, ura ja ajatella vain itseään.
Rikkaat voivat sitten keskenään miettiä mistä saadaan terveydenhoitoa, suojelua ja palvelua. Vai onko se sitten "kivaa" johon ei riitä rahat enää perusvarakkaalla vaa
Finnair on kyllä niin ala-arvoinen, että lennän mielummin vaikka pompulla paremmalla yhtiöllä
On totta että ei me olla niin rikas maa, että kaikilla voisi olla kaikkeen varaa.
Haluan hoksauttaa kuitenkin siitä että tämä asenne "tee sitten töitä jos haluat rahaa" ei aivan tee oikeutta tämän maan monille köyhille, jotka tekevät paljon työtä - heillä vaan sattuu olemaan huonompi palkka. Työn määrästä tämä homma ei ole välttämättä kiinni. On paljon hyvätuloisiakin, joilla sattuu olemaan helponlainen työ.
Ei, vaan suomalaisille tarkoitetut varat käytetään suomalaisten palvelujen ja tukien kustantamiseen eikä syydetä niitä ulkomaille tai ulkkisten elättämiseen.
Tässä maassa ei ole KOSKAAN ollut huomattavaa määrää rikkaita eikä tule olemaan joten nämä muka varakkaina esiintyvät ovat aina trolleja.
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet olisi kiva ostaa. Ja lääkäriin päästä, sellaista kivaa olisi hyvä saada
Pitää priorisoida menonsa tulojen mukaan, meidän jokaisen. Näin on aina ollut ja näin tulee olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ehkä käydään lääkärillä, hankitaan lääkkeet ja parannutaan ensin, kunnes pystyy tekemään töitä. Vai sinäkö palkkaat työkyvyttömän ja maksat hyvää hyvyyttäsi palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Miten minä, työkyvyttömyyseläkeläinen, mielestäsi pystyisin tekemään jotain asian eteen? Eläkkeensaajan asumistuki vähenee sitä mukaa, jos palkkatuloa saa, itse en tosin edes osa-aikaisinkaan töihin kykenisi sairauden vuoksi.
Mihinkään "kivaan" ei ole ollut ennenkään takuueläkkeellä varaa. Nyt ei ole edes siihen välttämättömään. Itse joudun vielä lyhentämään opintolainaa pienestä eläkkeestä.
Pystytkö keräämään sieniä tai marjoja? Niiden myynnistä saatava tulo on verovapaata.
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin. Olen työkyvytön työtön ja mun vuosilääkekatto menee umpeen ekasta ostosta ja jotta on tammikuussa vara ostaa olen alkanut jo säästää. Jäisi lääkkeet ostamatta, jos pitäisi itse maksaa kokonaan. Tammikuussa pelkkä yksi lääke maksaa 1500€ ja tätä otettava joka kuukausi. Tänään sain vielä uuden reseptin toiseenkin lääkkeeseen. Olisi yhteiskunnalle kannattavaa, jos ei olisi vara ostaa ja poistuisin muonavahvuudesta. Mukavuuksista olisi kiva päästä yksityislääkärille ja saada ehkä hoitoa niihin joihin ei löydetä diagnoosia kunnallisella.
Jo 90-luvulla oli minimi. Se ei ole tähän päivään mennessä muuttunut. Se tulee esille nyt. Ja muillakin.
Köyhien ei tarvitse hyväksyä mitään, köyhät on jo valmiiksi tilanteessa, missä ei ole varaa mihinkään kivaan. Ei hyväksyminen muuta mitään. Köyhyys on hyväksymättäkin yhtä köyhää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten minä, työkyvyttömyyseläkeläinen, mielestäsi pystyisin tekemään jotain asian eteen? Eläkkeensaajan asumistuki vähenee sitä mukaa, jos palkkatuloa saa, itse en tosin edes osa-aikaisinkaan töihin kykenisi sairauden vuoksi.
Mihinkään "kivaan" ei ole ollut ennenkään takuueläkkeellä varaa. Nyt ei ole edes siihen välttämättömään. Itse joudun vielä lyhentämään opintolainaa pienestä eläkkeestä.
Pystytkö keräämään sieniä tai marjoja? Niiden myynnistä saatava tulo on verovapaata.
Kerään ja säilön itselleni syötäväksi, myyntiin asti keräämiseen ei voimat riitä. Tänä syksynä tosin vointi ei sallinut edes omaan varastoon kerätä juuri yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kumppanini kanssa sairaseläkkeellä, mutta koska me huolletaan pientä lasta meidät tiputettiin normaalille asumistuelle, tt-tukea ei saada koska niiden kanssa venkoilu on tampereella hävytöntä perseilyä, meille on mm laskettu perheenjäsenten väliset siirrot kauppareissuja varten laskettu tuloksi.
Nyt valkataan syödäänkö vai jätetäänkö sähköt maksamatta.
Me ei olla sairaseläkkeellä huvikseen, työ kykyä ei ole, on yritetty sen suhteen kaikkemme.
Mitäs ap on mieltä? Mitä mun pitäis tehdä?
Mun vaihtoehdot alkaa oleen aseellisen ryöstön ja/tai poliitikkojen tappamisen välillä että mun lapsella edes vois olla tulevaisuus, puukko reppuun ja retkelle helsinkiin, sitäkö ap haluaa?
Työelämässäkin joutuu noudattamaan mielivaltaisia sääntöjä, ennakoimaan, tekemään äärimmäisen turhauttavaa ja toistuvia asioita vain siksi,
No joo. Jos perheen tulot lasketaan tuloksi kokonaisuudessaan molempien tilit onntiedossa, niin onhan se älytöntä että keskinäinen tilinsiirto muka lisää tuloja? Vai perustuuko kaikki , myös kommentit pelkkään v-uiluun?
jatka sinä pummi täällä itkemistä ja tuki elämää se tuo.ai että on kiva kun on paljon rahaa ja hieno talo ja mökki.
Minulla ei ole mutta nautin joka sekunnista kun punikki kiristelee hampaitaan kateudesta. Sosialismi lähtee punikista pilkkaamalla.
Vaikuttaa luonnevikaisen kommentilta.Huoli-ilmoitus paikallaan ja sitten säilöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerään ja säilön itselleni syötäväksi, myyntiin asti keräämiseen ei voimat riitä. Tänä syksynä tosin vointi ei sallinut edes omaan varastoon kerätä juuri yhtään.
ASIALLINEN MEININIKI
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lennetään KLM:llä!
Määrä on kohdillaan, mutta suunnassa ja laadussa lienee parannettavaa, jos ei ole tärpännyt