Syökö joku vielä kuivakakkuja? Onko menneen maailman tuote?
Kommentit (71)
Itseasiassa kulttuuriin täällä kuuluu kun vieraita tulee kylään tarjota kahvia ja pullaa tai kakkua. Se on kohteliasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tapana tehdä hyvinkin meheviä "kuiva" kaakkuja. Banaanikaakkuja, appelsiinikaakkuja ja tiikerikaakkuja. Onko suklaakaakku kuivakaakku? Tarpeeksi kosteutta niin kuivakaakku ei olekaan niin kuiva vaan makoisa mehevä kaakku. Ei sen korpun kuiva tarvitse olla.
T: kaakkupaakari
Se on: KAKKU.
Oootko tooorvi?
Pitääkin ottaa tuo kaakku-nimitys käyttöön. Kun oli lapsi niin kaakkuahan me söimme. :)
Kun äiti antoi voileipää, sen nimi oli voikakku. Siis se lapsen voileipä.
Kyllä syö, vastikään kaverini toi Tuoppi maukkaan maustekakun mulle. Taatelikakku on myös hyvää, tein jouluksi aikoinaan. Myös ne valmis pusseista tehdyt hyviä, ei tarvi kaikkia tarpeita erikseen ostaa. Jos ostan valmiin, valitsen sitruuna- tai tiikerikakun tai S-marketista hedelmäkakun joka on niistä parasta.
Vierailija kirjoitti:
Kuka leipoo tai ostaa leivonnaisia:
SOKERIA
VOITA
VEHNÄJAUHOA
Unohdit kananmunat ja leivinjauheen.
Nykyiset pätkis- ym kakut ovat imeliä ja kaloripommeja. Vuokakakut ovat mukavia kahvin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyiset pätkis- ym kakut ovat imeliä ja kaloripommeja. Vuokakakut ovat mukavia kahvin kanssa.
Vuokakakku se alkuperäinen Pätkiskakkukin on. Eihän sitä tarvitse syödä kuin yksi pala kerrallaan, nipistääpä kalorit ja rasvat jostakin muusta. Esim. sen sipsipussin ja pakastepizzan voi jättää ostamatta kokonaan.
Taatelikakku on kyllä niin hyvää että voisi melkein leipoa jouluksi vaikka yritän päästä eroon turhasta makeasta.
Anopin suklaakakku on ihanaa. Lisäksi suvussa on molemmin puolin herkullinen tiikerikakun resepti. Oma lemppari on hiekkakakku ja taatelikakku. Yleensä jätän juhlissa kermakakun väliin, jos vain on kuivakakkua.
Kyllä syön ja leivonkin jos olisi hyviä reseptejä jaossa.
Leivon usein piimäkakkua ja jouluksi Englantilaista hedelmäkakkua johon laitan likööriä ja appelsiini tiikerikakkua. Paraneevat vaan vanhetessaan.
Ai niinkö? Tiikerikakku on minun makuuni yleensä kuivaa.