Syökö joku vielä kuivakakkuja? Onko menneen maailman tuote?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Kahvikakku. Kuulemma nimeltään, ei kuivakakku.
Kahvilla muuten saa kakkuun oikein mainion maun, olen leiponut monesti.
Vierailija kirjoitti:
Olen järkyttynyt että S-market myy rusinakuivakakkua joka on täynnä rusinaa ja joku toinen outo versio. Ei hedelmäkuivakakkua, marja tai mansikka tms. Sitten on muuta rasvaista ja sitruksista. Paistopiste ei korvaa leipomotuotteita.
Leivo itse, saat takuulla parempaa. Eikä ole kyse edes vaikeasta leipomuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Juuri nyt juon kahvia ja syön tiikerikakkua. Parasta.
Oi tiikerikakku, ihanaa. Mummini ja äitini teki mehevän muheat tiikerikakut aidoista aineista mm. voita oli eikä mitään margariineja. Niin ja sokeria paljon. Niitä syötiin vain yksi siivu/hlö kerrallaan, loput menevät kaappiin ei siis jääkaappiin.
Melkein viikottain syön jotain kuivakakkua. Tai kahvikakuiksi niitä kai kutsutaan nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Kuka leipoo tai ostaa leivonnaisia:
SOKERIA
VOITA
VEHNÄJAUHOA
Ei kukaan.
Kyllä syön, leivon ja tarjoan ns. kuivakakkuja, eivät todellakaan ole mitään kuivia. Lemppari on banaanikakku. Jouluna pitää aina olla tiikerikakkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouluna taatelikakkua ja arabialaista maustekakkua.
YÄk. Miksi täyttää itsensä jollain son...alla.
Onko sulla paha olla? Käy vaikka kävelyllä, se helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Tein tänään puolukka-kookoskakun.
Kiitos vinkistä. Tätä en olekaan koskaan testannut ja pakkasessa on puolukoita. Millä ohjeella teet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka leipoo tai ostaa leivonnaisia:
SOKERIA
VOITA
VEHNÄJAUHOA
Ei kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tapana tehdä hyvinkin meheviä "kuiva" kaakkuja. Banaanikaakkuja, appelsiinikaakkuja ja tiikerikaakkuja. Onko suklaakaakku kuivakaakku? Tarpeeksi kosteutta niin kuivakaakku ei olekaan niin kuiva vaan makoisa mehevä kaakku. Ei sen korpun kuiva tarvitse olla.
T: kaakkupaakari
Se on: KAKKU.
Oootko tooorvi?
Vierailija kirjoitti:
Syö. Ne on ihania, teen tai kahvin kanssa.
J Tai kylmän maidon...
Vierailija kirjoitti:
Juuri nyt juon kahvia ja syön tiikerikakkua. Parasta.
Tiikerikakku on kyllä parasta,leivon myös aika usein sitä. Tosiaan ihan paras.
On se myös junttia, vaikka tällä kertaa unohdit mainita.
Hyvää tämä tiikerikakku, jota tänään tein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tapana tehdä hyvinkin meheviä "kuiva" kaakkuja. Banaanikaakkuja, appelsiinikaakkuja ja tiikerikaakkuja. Onko suklaakaakku kuivakaakku? Tarpeeksi kosteutta niin kuivakaakku ei olekaan niin kuiva vaan makoisa mehevä kaakku. Ei sen korpun kuiva tarvitse olla.
T: kaakkupaakari
Se on: KAKKU.
Oootko tooorvi?
Heeei iiidioootti: Noissa on aluekohtaisia eroja. Eräillä keskisen Suomen alueilla kakku on leipä ja makea leivonnainen on kaakku.
Banaanikakku. Kaikkien suosikki, myös noiden teinien, jotka ovat swägää ja coolia.
Vierailija kirjoitti:
Banaanikakku. Kaikkien suosikki, myös noiden teinien, jotka ovat swägää ja coolia.
Kotiruoan reseptillä. Ensi kerralla laitan siihen suklaapaloja.
Piimäkakku ja sitruunakakku. Nam.!
Jatkuvastihan noita uusia kuivakakkureseptejä tulee Kotikokki.Fihinkin. Ehkä Ap puolustelee leipomistaidottomuutaan väitteellänsä. Vasta pari viikkoa sitten tein Kotikokin ohjeella Ihanan kermakakun, kaikki taikinan rasva tuli kermasta. Piti säästää puolikas pakastettavaksi, kissan viikset sentään, se tuli syötyä kahdella hengellä vuorokaudessa.