Miksi niin moni ihminen on huonossa parisuhteessa?
Ja vaan valittaa kumppanistaan, mutta ei tee asialle mitään.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Kokevat yksinäisyyden vielä huonommaksi vaihtoehdoksi.
Mulla on tämä syy. En usko löytäväni "parempaakaan", tämä mies on sentään mukava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tämä syy. En usko löytäväni "parempaakaan", tämä mies on sentään mukava.
Miten nopeasti hän vastaa viesteihin?
Marginaaliryhmää ovat otsikossa kuvatut ihmisen muotoiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se vaihtamalla parane
Anteeksi, mutta paranee ihan helvetin paljon. Eroa on kuin yöllä ja päivällä.
Voi parantua, mitään takeita ei ole. Uusi voi myös olla paljon pahempi kusipää.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen selvästi masentunut huonossa suhteessa. Se passivoi ja saa näköalattomaksi. Ehkä se on syy, etten ole vielä lähtenyt.
Näinhän se on. Eikä pelkästään yläpää kärsi huonosta suhteesta. Tuota huono parisuhde ja ulkonäkö/terveys -ketjua lukiessani tajusin, että minulla oli varsinkin avioliiton loppuaikoina monta kertaa tavanomaisen infektion perään jälkitauteja, jotka aiheuttivat monenlaista pitkäkestoista kremppaa ja huomattavaa elämänlaadun laskua. Nyt erosta on vuosia, ja sen jälkeen ei ole koko tänä aikana ollut ainuttakaan jälkitautia, vaikka edelleen tarttuu välillä kiertäviä pöpöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä liittyy mihinkään? Suhteeni ei ole hyvä, se on ketjun aihe.
Vierailija kirjoitti:
Ei se vaihtamalla parane
Jos vaihtaa parempaan, niin varmasti paranee. Ja varsinkin jos parantaa itse omat pahat tapansa, niin sitten se vasta paraneekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut, että jostain syystä naiset valitsee kumppaninsa monesti hatarin perustein. Mies saattaa olla ihan renttu, väkivaltainen ja useita naisia samaan aikaan pyörittävä. Silti naiset kelpuuttavat tällaiset parisuhteeseen. En ymmärrä.
Höpsislöpsis sinä ja havaintosi. Minulla oli uskollinen, juomaton ja lyömätön, harmittoman näköinen nörttimies, ahkera töissäkin. Kirjoja ja lautapelejä. Ja tunne-elämä ja itsesäätelytaidot, jotka eivät koskaan kehittyneet aikuisen ihmisen tasolle, hän ei vain kypsynyt. Jutut kuulostivat viisailta ja vakuuttavilta, mutta käytännön toteutus puuttui. Hän kontrolloi, huusi, riehui, hajotti tavaroitani ja kuvaili, mitä haluaisi tehdä minulle. Kehitteli kaikenlaisia tarinoita päässään ja sai niiden ajattelusta raivokohtauksia. Mutta, kuten sanottua, todella hyvä puhumaan, ja muut miehet kelpuuttivat kaveriksi.
Tuo miehesihän oli sitten juuri sen kaltainen, mitä kuvailin. Miksi otit tällaisen miehen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten huono se on?
Yhteiset lapset ja laina. Ei ihan helposti lähdetä nosteleen. Vaatii suunnittelua ja aikaa. Monta vaihetta ennen kuin pääsee eroon.
Sitä en ymmärrä miksi lapsettomat ja lainattomat kärvistelee. Sen kun lähtee menemään, niin minäkin tein. Enää en yksinelostani ja omasta rauhastani luovu mistään hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Niimpä luulisi olevan kivempaa yksin
Niin luulisi muytta kun on aina ollut yksin, niin myönnän,että on ollut, enkä uskalla sanoa, että olisivat jo täysin takana päin hetket, jolloin koen (tai olen "jo" kokenut), että olsin valmis parisuhteeseen kenen hyvänsä kanssa, joka osoittaa sadasosasekuntia kauemmin, että hän saattaisi olla kiinnostunut olemaan vastaavasti minun kanssani. Tiedän. Hullua. Mutta läheisyyden kaipuu on/ on ollut välillä sietämätön. Mutta ei minulla ole keinota tai konstia. jolla pakottaa ketään parisuhteeseen kanssani; kenties onneksi. Ja kenties olen onnekkaampi kuin arvaankaan. koska eihän tällainen "läheisyyden kaipuu" ole ihan tervettä, vaan hyvin altis kaikille väärinkäytöksille ja loukkauksille väärin kohdeltuna.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä pelkäätte? että normimies hakkaa tai tappaa jos lähdette suhteesta? Mitä bodarihirmuja, epämääräisiä miesolioita oikein tapailette TE jotka pelkäätte että suhteesta lähteminen "vaarallisin" vaihe? Olisko peiliin katsomisen paikka silloin miestä valitessa?
Toi sun vika lause! Kuin halavatun pihalla tai kuplassa sä oikein elät?? Etkö voisi yrittää ajatella asiaa niin, että toisesta ihmisestä kun ei koskaan voi tietää varmuudella milloin tai mihin se flippaa. Elämässä tapahtuu ei-toivottuja asioita, ihmiset kasvaa ihmiset muuttuu. Joskus voi käydä niin, että se ennen niin turvallisen oloinen kumppani sairastuu vakavasti ja luonne muuttuu mahdollisesti hyvinkin arvaamattomaksi.
- Tuo miehesihän oli sitten juuri sen kaltainen, mitä kuvailin. Miksi otit tällaisen miehen? -
Sisälukutaito, et kuvaillut. Ei renttuillut, vaan oli absolutisti ja harrasti kaikkea sisäsiistiä. Ei pyöritellyt naisia, oll sitoutunut. Se väkivaltaisuuskin oli epäsuoraa fyysistä ja henkistä laatua, ei sitä perinteistä ja helpoimmin tunnistettavaa. Olin hyvin nuori ja uskoin ihmisistä hyvää, vaikka ei se nyt ole tässä olennaista. Tulin vain sanomaan, etteivät ne ikävät tyypit ole mitään kaulatatskabodareita tai rillumareijuoppoja, hyvin arkisia tapauksia ulospäin.
Koska nämä ihmiset kiersivät omassa säälissään, leuka ylös ja ajatukset positiivisiksi, muuttuu suhteetkin huomattavasti paremmiksi.
Ei se aina ole siitä toisesta kiinni, vaan itsestä.
Monella tuo huonoksi koettu parisuhde johtuu heistä itsestään. Ei kumppanista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten huono se on?
Olet omituisen kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se vaihtamalla parane
Anteeksi, mutta paranee ihan helvetin paljon. Eroa on kuin yöllä ja päivällä.
Voi parantua, mitään takeita ei ole. Uusi voi myös olla paljon pahempi kusipää.
Täh? Ihan kuin sulla ei olisi valinnanvapautta ollenkaan. Joku vaan tulee ja pakottaa sut valitsemaan jonkun mulkun äijän?
Vierailija kirjoitti:
Eli
Pelkuruuden takia
Kädettömyyden takia (raha-asiat rempallaan)
Aloitekyvyttömyyden takia.
Ootteko ylpeitä itsestänne? Onko oikeasti niin, että keksitte tekosyitä elämänmuutoksen esteeksi.
Todennäköisesti kyllä. Mutta mitäpä tuosta. Meillä jokaisella on vain yksi elämä. Jos sen haluaa haaskata huonon kumppanin kanssa, niin siinäpä sitten on vanhainkodissa muisteltavaa, kuinka inhosi elämäänsä joka päivä. Jeejee.
Olen yrittänyt pakoa neljä kertaa