Hurraa! Sain läpi ex-mieheni tapaamisoikeudet lapsiin!
Nyt on hänen välinpitämättömyytensä ja suunnittelumattomuutensa jälkeen saatu oikeudessa läpi, että hän maksaa elatusmaksut ajoissa ja sen takia vain yhtenä ainoana viikonloppuna kuussa hän todellakin hakee lapset koulusta, itse pakolla nyt lukkoon lyödyin viikonloppuisin (hänen valitsemansa) perjantaisin klo 14 ja tuo heidät luokseni klo 14 alkaen - kello 18 mennessä sunnuntaisin. Äitini huolehtii lapsista kahtena viikonloppuna (mitä ex yritti estää muttei onnistunut), joten nyt minulla on 6-tuntisen arkisen työpäivän lisäksi, sairaanhoitajana, KOLME viikonloppua kuussa, jolloin saan tehdä ilta- ja yövuoroja, kun tiedän lasten olevan hoidossa. Mikä taloudellinen helpotus, vaikka korvaankin äidilleni hänen hoitonsa!
Ottakaa te eroavat äidit HYVÄ asianajaja!
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Eli lapset ovat sinun äitisi tai isänsä kanssa viikonloppuisin ? Milloin itse ajattelit olla lastesi kanssa viikonloppuisin?
Ap tekee vain 6h päivää arkisin, eli on yksin lasten kanssa kaikki arki-iltapäivät, arki-illat ja -yöt. Tämän lisäksi kuukauteen mahtuu se neljäskin viikonloppu, jolloin ap on lasten kanssa. Kun lukee aloituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa ne lapset haluavat jäädä isälleen. Äiti on mielummin töissä kuin lastensa kanssa?!
Äitihän on arkisin töissä vain kuusi tuntia. Töitä hän tekee silloin, kun lapset ovat isällään tai mummollaan. Ilman rahaa elämä on köyhää, lapsillekin.
Ja lisäksi 3 viikonloppua kuukaudessa eli lastensa kanssa vain yhden viikonlopun, muuten aina töissä. Hieno juttu lapsillekin, että erotetaan isästä, mutta äidilläkään ei ole lapsille aikaa.
Oikeus muuten ei ota mitään kantaa isovanhempien yhdessäoloon lastenlasten kanssa erotilanteissa, joten aika outoa, että oikeus tuomitsi ! äitisi maksuttomaksi lastenhoitajaksi ohi isän.
On juridisesti säädetty, että muualla asuvan vanhemman ainoa velvollisuus on maksaa elatusta. En alkanut tuhlaamaan omaa aikaani paperiin, jolla voi pyyhkiä takapuolensa. Tapaamissopimus olisi sitonut likaa minua ja lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, on vain elatusvelvollisuus, ei tapaamisvelvollisuutta🤷
Lapsilla on tapaamisoikeus.
Jep lapsilla on tapaamisoikeus, mutta se ei tarkoita sitä, että vanhempi haluaa tavata. Vanhemman ei ole mikään pakko tavata lasta, jos ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Hä, miksi isä ei saa olla lasten kanssa useampana viikonloppuna vaan mieluummin kyöräät heidät isovanhemmalle?
Koska haluan kurittaa sitä sikaa...silla olenhan nainen ja tämä voimaannuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa ne lapset haluavat jäädä isälleen. Äiti on mielummin töissä kuin lastensa kanssa?!
Äitihän on arkisin töissä vain kuusi tuntia. Töitä hän tekee silloin, kun lapset ovat isällään tai mummollaan. Ilman rahaa elämä on köyhää, lapsillekin.
Ja lisäksi 3 viikonloppua kuukaudessa eli lastensa kanssa vain yhden viikonlopun, muuten aina töissä. Hieno juttu lapsillekin, että erotetaan isästä, mutta äidilläkään ei ole lapsille aikaa.
Oikeus muuten ei ota mitään kantaa isovanhempien yhdessäoloon lastenlasten kanssa erotilanteissa, joten aika outoa, että oikeus tuomitsi ! äitisi maksuttomaksi lastenhoitajaksi ohi isän.
En tiedä tapausta, mutta villi veikkaus, että oikeus vain totesi, ettei isä voi estää sitä, että lapset ovat mummolassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli lapset ovat sinun äitisi tai isänsä kanssa viikonloppuisin ? Milloin itse ajattelit olla lastesi kanssa viikonloppuisin?
Ap tekee vain 6h päivää arkisin, eli on yksin lasten kanssa kaikki arki-iltapäivät, arki-illat ja -yöt. Tämän lisäksi kuukauteen mahtuu se neljäskin viikonloppu, jolloin ap on lasten kanssa. Kun lukee aloituksen.
Tai sitten ap on töissä kaikki arki-illat, ei se 6h päivä automaattisesti tarkoita aamuvuoroa.
Vierailija kirjoitti:
On juridisesti säädetty, että muualla asuvan vanhemman ainoa velvollisuus on maksaa elatusta. En alkanut tuhlaamaan omaa aikaani paperiin, jolla voi pyyhkiä takapuolensa. Tapaamissopimus olisi sitonut likaa minua ja lapsia.
Sitä minäkin tässä nyt mietin, mitä jos lapsi ei halua mennä isälleen?
Vierailija kirjoitti:
#10 sulla on litra kusta päässä.
Sulla on isompi pää, joten sulla on varmaan sitten kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hä, miksi isä ei saa olla lasten kanssa useampana viikonloppuna vaan mieluummin kyöräät heidät isovanhemmalle?
Etkö lukenut aloitusta? Hyvä että sai isän ottamaan edes yhden viikonlopun.
Ja noille, ketkä kommentoi, että töissäkö olet mieluummin kuin lasten kanssa, niin kyllä Suomessa aika järjestään kaikki äidit käy töissä. Sairaanhoitaja saa paljon paremmat liksat öisin kuin päivätyötä tekevänä. Ja se liksa menee suoraan lasten elintasoon ap:n tapauksessa. Ja aika harva öisin mitään laatuaikaa viettäisi lasten kanssa muutenkaan.
Ei lapset tarvitse elintasoa vaan yhdessäoloa vanhempiensa kanssa. Elintaso on sitten plussaa sen päälle.
Montako kertaa tuo isä viikonloppu on nyt toteutunut? Meilläkin on joka toisen viikonlopun sopimus, mutta lapset on tavannut isänsä viimeksi vuonna 2019.
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppuisin renntoudun paikallisessa pubissa lippispäisten amislaisten seurassa.
Yöt menee sitten porukalla nussiessa. Ei niitä lapsia voi siihen mukaan ottaa vaikka haluaisin.
Odotellaan että vanhin täyttäisi edes 12-vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Jeee pääset lunttuamaan 3 vkl kuukaudessa. JUHUU !! Vuoden äiti!
Olemaan töissä. Lue teksti, ennen kuin kommentoit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti hoitaa lapset min 22pv/kk
Isä hoitaa 2pv/kk
Isovanhemmat auttaa ja hoitaa max 6pv/ kk
Tämä siis niille jotka eivät osaa laskea ja ovat sitä mieltä että lasten isä joutuu tekemään liikaa hommia tai jotain muuta älytöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollahan luki, että viikonloput menee ryypätessä ja nussiessa. Opettele itse lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollahan luki, että viikonloput menee ryypätessä ja nussiessa. Opettele itse lukemaan.
Kai sinä nyt ymmärsit, että se oli jonkin Veeti13v:n uliörkin kirjoittama eikä Ap:n. Ymmärsithän? Oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä miehiä vaivaa, miksi ne on tuollaisia??
Miehiä?! Mikä miestä vaivaa, miksi hän on tuollainen?
Tuo on yksi tyyppiesimerkki. Moni muu on yhtä itsekäs tai itsekkäämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#10 sulla on litra kusta päässä.
Sulla on isompi pää, joten sulla on varmaan sitten kaksi.
Sähän velho olet, kun osaat vertailla näkemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikonloppuisin renntoudun paikallisessa pubissa lippispäisten amislaisten seurassa.
Yöt menee sitten porukalla nussiessa. Ei niitä lapsia voi siihen mukaan ottaa vaikka haluaisin.
Odotellaan että vanhin täyttäisi edes 12-vuotta.
Kyllä sitä nyt ollaan katkeria. Nainen sai asiansa kuntoon, ja miehellekin jää vähän vastuuta *omista lapsistaan.*
Tapaamiset on lapsen oikeus, ei äidin tai isän.