Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei kirppismyynti kannata enää missään?

Vierailija
20.10.2024 |

Ei netissä, ei myyntipöydässä. Hirveesti puhutaan ostovoiman heikentymisestä mutta kirpputorit ei selvästikään vedä samaan tyyliin kuin ysärilaman aikaan. Köyhilläkin ihmisillä on jo kaikkea.

Kommentit (203)

Vierailija
181/203 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan siistin sekä käyttökelpoisen hyväntekeväisyyskirppiksille loput  kamat lentää roskiin ja lumppukeräykseen. En näe mitään järkeä kirppispöydän maksamisessa ja ylläpidossa.  Olen myös opetellut olemaan ostamatta mitään mitä en käytä tai tarvitse. Kokeilkaapa sitä.

Kirppikset ovat jo vuosia olleet piloilla ja varsinainen idea niistä on kadonnut.

Minä teen kanssa sillälailla, että en osta mitään turhaa. Vaatteet pyrin käyttämään loppuun asti. 

Vierailija
182/203 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en jaksa myydä kirpparilla tai edes useinkaan netissä. Hirveä vaiva muutaman euron tai kympin tähden. Laitan tavarat ja vaatteet suoraan keräykseen tai tarjoan parhaat ilmaiseksi ystäville. Just vietiin tutulle yksinhuoltajalle kasa lastenhoitotavaroita ja leluja ja toiselle ystävälle pari kassia lastenvaatteita. Tulee hyvä mieli kun voi auttaa.

Alle 100€ tuotteita ei kannata myydä. Jos tuote ei kelpaa sukulaisille tai ystäville, lahjoittaa johonkin lahjoituskirpparille, pääsee kerralla tuotteesta eroon. Itse aikoinaan olen vienyt 5 eri kertaa saman tuotteen kirpputorille, 2 kertaa torilla olleelle, jossa itse myytiin ja 2 kertaa vuokrapöytäkirppikselle, lopulta lahjoitin Fidalle, josta meni lähes samantien tai ainakin oli hyllystä hävinnyt, kun kävin myöhemmin uudelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/203 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla taitaa olla koko vaatekaapin sisältö kirpputoreilta. Rupesi asia oikein huvittamaan, kun järjestelin vaatekaappia. 

Niin, kiitos kaikille jotka myytte edullisesti vaatteita. Saadaan me köyhätkin vaatteita päälle. 

Kannattaa tehdä paneelikyselyitä netistä. Esim Suomitutka, Norstadpanel jne, netistä löytyy erilaisia. Kyselyistä saa pisteitä, ja pisteillä saa lahjakortteja valitsemiisi paikkoihin.

Vierailija
184/203 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ostan jotain kirpputorilta, sen pitää olla laadukas ja superhalpa. 90% pois alkuperäisestä hinnasta. 

Eli oletat että myyjä myy tappiolla? Myyntipöytä maksaa ja monet kirpparit vetävät vielä myyntituloistakin provikat. 

Sun tappio tullut jo kun ostit tavaran etkä käyttänytkään sitä.

Kaikki mitä saat myymällä sen on voittoa.

Ei ostajan tarvitse kompensoida sun tappioita.

Vierailija
185/203 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan laatutuotteita kirppikseltä. Siis sellaisia joita en raaskisi ostaa uutena kaupasta. Kävin viimeksi perjantaina kipparilla. Ostin Espritin mustan minihameen, jossa oli vielä hintalappu 60€ kiinni. Oli laadukasta materiaalia ja viimeistelty hame. Lisäksi lapselle Little Dutch-merkkinen, puinen autojen kuljetusauto ja siihen puisia pikkuautoja. Hp. uutena 30€. 

90% kirpparilla myytävistä tavaroista on sellaisia joita en ottaisi edes ilmaiseksi, mutta joukossa on yleensä aina muutama helmi.

Vierailija
186/203 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni kyllä lähes kaikki kirpputorin ylläpitäjät sanovat sen olevan kannattavaa toimintaa.

Vierailija
187/203 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ysärin lama-aikana ei kyllä käyty kirppareilla juurikaan. Kaikkea oli muutenkin vähemmän. Itsellänikin on varmaan kolmessa luokkakuvassa sama paita päällä. Muistan, että kesäksi sain yhdet uudet housut ja niillä sitten mentiin koko kesä. Kaikki käytettiin hajoamispisteeseen ja paita maksoi kaupassa vitosen tai mekko parikymppiä uutena, jos et ostanut merkkiä (ainakin nuorisovaateliikkeissä). Nyt noilla ei saa edes lasten tarjousvaatteita.

Jos vaate oli kirpparilta hankittu, niin siitä ei mainittu sanallakaan kenellekään. Vasta vuosituhannen vaihteessa alkoi muuttua tämä asenne.

Mulla on kyllä ysäristä aivan päinvastainen käsitys. Kirppareilla käytiin ahkerasti. Sen sijaan kyllä 500 markan Levikset pidettiin riekaleiksi saakka ja se oli muotiakin.

Vierailija
188/203 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viikon just pöytä ja sain 550 e. Myin hyväkuntoisia nuorten vaatteita, leluja ja astioita. Kallein tuote oli 20 e. 

Vierailija
189/203 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin Torissa rintapumpun, tuttipullon lämmittimen, rintarepun, vauvan toppahaalarin ja talvikengät, muutamia lastenhuoneen leluja/tarvikkeita. Kaikki meni kaupaksi. 

Vierailija
190/203 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo kirppikset kuhisee porukkaa ihan koko ajan ja siellä saa tehtyä hyvänkin tilin jos on hyvää tavaraa ja paljon. Itsellä oli 10 isoa laatikollista täynnä tavaraa ja rahaa tuli 200-300€ pöytä vuokran jälkeen.

Yksi isoimmista ongelmista kirppareilla on nykyään että trokkaus on yksi ainoista lisätulon lähteistä pienituloisille mutta sitä harrastaa myös parempituloiset joten käytännössä jos myyt kirpparilla hyvää tavaraa hintaan 2e niin sen ostaa trokkari joka myy sen netissä vaikka 30e hintaan eteenpäin. Mutta jos laitat sen kirpparille myyntiin hintaan vaikka 15e niin se on siellä kirpparilla liian kova hinta eikä sirä osta kukaan. Eli paremmat kamat on myytävä netissä jos ei halua myydä alihintaan tai trokkareille. 

Toinen iso ongelma on vaatteet, niitä on maailmassa aivan tuhottomasti, niitä saa kaupasta alesta super halvalla, uffilla on about kerran kuussa tasarahapäivät joista vaatteita saa parhaimmillaan 1e/kpl ja nykyään ne on kaikki niin huonoa laatua että ovat pilalla jo kaupan rekissä, plus suurin osa ihmistä tuntuu olevan sokeita omien vaatteiden kunnolle. Eli kukana ei maksa siellä kirpparilla 10e jostain h&m mekosta ja se että joku just oikean kokoinen ihminen joka tarvitsee just sitä mekkoa löytää sen sun pöydästä muun romun seasta on tosi pieni ja ainakin itselle se sovittaminen kirpparilla on liian työlästä ja sovituskopit usein huonoja. Ja yleensä suurin osa vaatteista kirpparilla on rikkinäisiä, tahraisia ja nukkaisia, ei niitä halua kukaan.

Kolmas isoin ongelma on myyjien sokeus omaa tavaraa kohtaan, suurimmassa osassa pöytiä sisältö on tämä: kuoriutumaan alkanut nahkatakki, lasten kengät joiden pohjat on alkanut murentua, nukkaisia h&m rytkyjä, rikkinäisiä matkamuistoja/ epämääräisiä koriste-esineitä, vajaa pullo jotain rasvaa, kulahtanut sähkölaite jonka toiminnsta ei tietoa, naarmuisia dvd levyjä, nimikoituja kirjoja, barbie jonka kaula on poikki, leluja joihin sotkettu tussilla, leluja joista puuttuu suurin osa osista, epämääräisiä halpoja astioita parittomia kappaleita ja muovinen pilalla oleva leikkuulauta joka ois pitäny heittää pois 5 vuotta sitten ja lopuksi ikean tuotteita samana hintaan kuin ikeassa. Ni kuka tämmöstä kamaa muka ostaa? Ja sit ihmetellääm kun kauppa ei käy. 

Vierailija
191/203 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämättömään lumppukuntoon ihmiset kyllä.esim. lastenvaatteet saa. Enkä tarkoita reikiä tai tahroja, joita nyt lapset saavat aikaan, vaan esim. aivan järkyttävän tunkkaiselta ja märältä koiralta haisevia rytkyjä, harmaantuneita ja virttyneitä vaatteita. Kaikki ilmeisesti tungettu kerralla koneeseen ja pesty 30 asteessa? Siis kulkeeko teillä lapset sellaisissa? Hyi hitto.

Vierailija
192/203 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämättömään lumppukuntoon ihmiset kyllä.esim. lastenvaatteet saa. Enkä tarkoita reikiä tai tahroja, joita nyt lapset saavat aikaan, vaan esim. aivan järkyttävän tunkkaiselta ja märältä koiralta haisevia rytkyjä, harmaantuneita ja virttyneitä vaatteita. Kaikki ilmeisesti tungettu kerralla koneeseen ja pesty 30 asteessa? Siis kulkeeko teillä lapset sellaisissa? Hyi hitto.

Toinen ääripää on jengi joka pesee kaiken 60 asteessa. Hyvätkin vaatteet menee nuhjuisiksi, nukkaisiksi ja kulahtaneiksi, ehkä kutistuu. Koska uskotaan, että lapset on niin saastasia, että pakko pestä kuumassa. Väärin. 40 asteessa vaatteet tulee puhtaaksi ja säilyy paremmin, toki niitä ei kannata säilyttääkään mytyssä..

Vierailija
193/203 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna loppuu kirppispöytä, myynti 118 euroa. 

Ei voi kehua tulosta, mutta kyllä ylimääräinen raha on aina tervetullut.

Vierailija
194/203 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli viikon just pöytä ja sain 550 e. Myin hyväkuntoisia nuorten vaatteita, leluja ja astioita. Kallein tuote oli 20 e. 

Paljonkohan oli paikan viikkovuokra ja kuinka paljon pöytä/rekkitilaa hintaan sisältyi? Olivatko hintalaput maksullisia vai oliko mahdollista tehdä itse? Myikö vain tavallista käyttövaatetta vai myös käyttämätöntä merkkikamaa? Oliko kirppis ison kaupungin keskustassa vai pikkukylän sivutien varrella? Niin moni asia vaikuttaa siihen,mitä tuotteistaan saa.

Vierailija
195/203 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nuo kirppikset kuhisee porukkaa ihan koko ajan ja siellä saa tehtyä hyvänkin tilin jos on hyvää tavaraa ja paljon. Itsellä oli 10 isoa laatikollista täynnä tavaraa ja rahaa tuli 200-300€ pöytä vuokran jälkeen.

Yksi isoimmista ongelmista kirppareilla on nykyään että trokkaus on yksi ainoista lisätulon lähteistä pienituloisille mutta sitä harrastaa myös parempituloiset joten käytännössä jos myyt kirpparilla hyvää tavaraa hintaan 2e niin sen ostaa trokkari joka myy sen netissä vaikka 30e hintaan eteenpäin. Mutta jos laitat sen kirpparille myyntiin hintaan vaikka 15e niin se on siellä kirpparilla liian kova hinta eikä sirä osta kukaan. Eli paremmat kamat on myytävä netissä jos ei halua myydä alihintaan tai trokkareille. 

Toinen iso ongelma on vaatteet, niitä on maailmassa aivan tuhottomasti, niitä saa kaupasta alesta super halvalla, uffilla on about kerran kuussa tasarahapäivät joista vaatteita saa parhaimmillaan 1e

Olen yrittänyt aikanaan myydä kirpparilla ja netissä pestyjä,silitettyjä,täysin moitteettomia,myös merkkivaatteita todella alhaiseen hintaan,mutta eivät menneet,muutama body vauvoille meni, siinä se. Vein UFFiin-vetäköön nyt joku sitten siellä välistä omaan taskuunsa,minulla ei ole varastotiloja kaikelle elämän varrella kertyneelle.

Vierailija
196/203 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiinsa tuli tori myynneistä liki 500€. En koe ongelmaksi lähettää. Vaatetta möin ja nooeasti meni kaupaksi mekot ja paidat.

Vierailija
197/203 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

18€ pöytävuokra 300€ myynti viikossa. Edulliset hinnat eikä tavarana roskaa. Sisustustavaraa, astioita ja vaatetta.

Vierailija
198/203 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni just kirpparilla kaupaksi kaikki talvikengistä joulukoristeisiin ja kesämekkoihin. Eli ei tarvitse olla edes sesongin mukaan.

Vierailija
199/203 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla ei mennyt edes Marimekon, Nanson, Max Maran, ym laadukkaiden pikkumerkkien vaatteet kaupaksi vaikka osa UUSIA ja hinnat 5-25€. Puolitoista viikkoa pöytä, voitto 13€. Jeejee, kyllä kannatti. Olisko syynä sitten koko 34/36? 

Vierailija
200/203 |
06.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaikkea ja on saatu kärsiä syyhyt ja luteet. Ei kiitos enää.