Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei voi olla totta, mun unirytmi on tuttavalle ongelma!!!!

Vierailija
20.10.2024 |

Siis voi vttu, mä en jaksa enää. Pakko purkautua johonkin:( Eli mulla on tuttava, joka on vanhempi ihminen jo. Ja hänelle mun unirytmi on ongelma. 

Eli joka kerta kun tuo ihminen soittaa (soitti vaikka keskellä päivää) hän kysyy eikai herättänyt. Ja samoin jos soitan hänelle takaisin (kännykkä on yleensä äänettömällä, eli en aina heti huomaa soittoja) hän kysyy olinko nukkumassa.

Juu, mulla rytmi heittelee ja välillä on jaksoja jolloin nukun myöhään/päiväunia mutta silti. Alkanut ärsyttää. Ja olen sairaseläkkeellä, eli päivisin mulla ei ole kiire ylös. On myös keksinyt, että valvon myöhään koska olen muka ahdistunut, ei uskonut kun kerroin ettei mua vaan nukuta. 

Tämä tuttu tullut esim aina joskus jopa 7 aikaan oven taakse hakemaan mua lenkille. Olen aivan unenpöpperössä sitten mennyt tuon tutun kanssa lenkille. Eli 15 minuutin pyörälenkin... Ainoa syy oli herättää minut.

Miten tälläisen ihmisen saa järkiintymään? Haluaisin herättely loppuvan ja ihmettelyn. Enhän mäkään kysele häneltä hänen nukkumisistaan.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hakemaan tuttusi 15 minuutin pyörälenkille klo 22-23 aikaan. Kyllä aikuinen ihminen valvoo vielä silloin. 

Vierailija
2/47 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit poikki 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala kysellä hänen nukkumisistaan. Jos hän tulee hakemaan sinua aikaisin aamulla lenkille, tee vastaisku myöhään illalla.

Vierailija
4/47 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, etten halua enää olla tekemisissä koska hän häiritsee elämääni, ja sitten estäisin puhelinnumeron.

Vierailija
5/47 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot: nukun nyt, heippa!

Vierailija
6/47 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli oven taakse? Välit poikki.

Vierailija
7/47 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuvirkkujen ajatuksenjuoksu on just tuota. Kyllä kunnon ihmisen pitää herätä viimeistään kello 6.

Vierailija
8/47 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä on sellainen käsitys, että on olemassa jokin "oikea" päivärytmi ja siihen kuuluu herääminen aikaisin aamulla.

Ei ymmärretä, että jotkut tekevät iltavuoroja, yötöitä, ovat eläkkeellä yms. jolloin voi hyvin nukkua pitkään ja mennä myöhään nukkumaan. Esim. klo 04-12. Se on ihan yhtä oikein ja normaalia kuin nukkuminen klo 22-06.

Vierailija
9/47 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella outo "tuttava". 

Vierailija
10/47 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se ihmissuhde ja estä. Älä jatka. Hän voi mennä itse klo 7 lenkille jos herää aikaisin. Kai hänellä on muita ihmisiä elämässään tai lapsi avuksi? Sun asia miten elät. Älä kerro asioitasi muille yksityiskohtaisesti. Sulla on varmaan oma äiti tai sukua ihan tarpeeksi, mihin tätä takertuvaa tuttavaa tarvitset. Voi olla tapana kysyä muuten vaan ettei kai herättänyt, mutta mistä se nyt tietää. Sulla lienee muita tuttuja tai ehkä joku tulee. Vai aiotko sanoa että lopettaa kyselyn, miksi kysyy sen aina, ei se silti muista ehkä lopettaa sitä kyselyä. 

Vierailija
11/47 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet yhteydessä tuollaisen vatipään kanssa?

Vierailija
12/47 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään oven taakse ei todellakaan mennä sopimatta klo 7 aamulla, ellei kyseessä ole hätätapaus. Kuuluu jo sosiaalisiin normeihin. 

Vierailija
13/47 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😴 

Vierailija
14/47 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän tulee repimään sinua lenkille aikaisin aamulla, voit ihan hyvin sanoa että "olin vielä nukkumassa, katsotaan joku toinen kerta" ja ovi kiinni.

Vierailija
15/47 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan katkera ja kateellinen, kun tämä tuttava luulee sinun pääsevän elämästä helpommalla kuin hän, kun saat nukkua milloin huvittaa. Tuttava ollut varmaan itse joskus uupunut ja nyt pitää sinulle kostaa tämä vääryys. Sairaita ihmisiä riittää.

Vierailija
16/47 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nukut milloin sattuu ja loukkaannut, jos soittaja huomaavaisesti kysyy, että en kai herättänyt (soittaessani näin iltapäivällä)? Paha juttu olla kohtelias!

Vierailija
17/47 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä siinä on niin vaikeaa sanoa suoraan päin naamaa asiasta??! Ihan turha valittaa, kun et suutasi avaa. Jos joku tulisi mun vapaapäivänä mun oven taakse aamulla aikaisin pyytämään lenkille, niin todellakin sanoisin ei kiitos ja painuisin takaisin peiton alle.

Tuttusi tekee tuota tahallaan. Harjoittaa vallankäyttöä sua kohtaan eikä kunnioita sua. Vain sä itse pystyt asettamaan rajat. 

Vierailija
18/47 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ap:n kaltainen tuttu, jonka unirytmi on mitä on. Siksi en pidä häneen mitään yhteyttä enkä vastaa puheluihinsa. Jotenkin rasittavaa aina joutua miettimään, että onkohan se näin klo 17 hereillä vai ei. Helpompaa jättää tuttava elämään omaa elämäänsä. Sitten tää tietty valittaa yksinäisyyttään ja sitä, että hänet on hylätty.

Vierailija
19/47 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita korvatulpat äläkä mene avaamaan ovea. 

Vierailija
20/47 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille että otat itse yhteyttä sitten kun jaksat ja kerkiät, että oven taakse älä tule. Jos tämä ei hänelle kelpaa niin sanot kiitos ja näkemiin. Äläkä tunne pahaa omaatuntoa. Jos ei jaksa niin ei jaksa.