Lapset tuli yökylästä ja valittivat että anoppi ei osaa tehdä heille kunnollista syötävää pakkaanko seuraavalla kerralla eväät?
Lihakeittoa eivät halua edes syödä mutta sitä oli päivällä ja uudelleen myös illalla lämmitettynä. Herkut oli kielletty sipsit ja karkit.
Kommentit (27)
Ei ilmeisesti ollut nälkä, kun ruoka ei maittanut.
Mistä ruoasta he kotona tykkäävät?
Vierailija kirjoitti:
Mistä ruoasta he kotona tykkäävät?
spagetti ja ketsuppi maistuu ainakin ja hampparit
Kotona syövät ketsuppia makaronilla. Mikään muu ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ruoasta he kotona tykkäävät?spagetti ja ketsuppi maistuu ainakin ja hampparit
no niin, siis 0/5.
Lihakeitto on hyvää ruokaa. Kasvata lapsesi paremmin.
Onneksi tein jo ekalla tapaamisella selväksi, että olen surkea ruuanlaittaja, tarjosin eineksiä ja pahoittelin suureen ääneen osaamattomuuttani. Eipä ole lapsenlapsia yökylässä tai ruokapöydässä näkynyt, kahvipöydässäkin on vain kaupan pullaa.
Tosielämässä olen erittäin taitava ja etnisistä ruokalajeista kiinnostunut ruuanlaittaja, mutta kun hankkii tietynlaisen surkean kokin maineen, niin saa olla rauhassa monelta muultakin asialta.
"Jos ei ruoka kelpaa, sen voi jättää syömättä. Se ei ole velvollisuus."
Olisi hyvä opettaa lapsille vähän sietokykyä ruuan suhteen. Kaikki ei ole ihan juuri oman maun mukaista, mutta silti syömäkelpoista ja on kohteliasta ottaa vaikka vähän semmoista mitä voi syödä, kuin kieltäytyä täysin koskemastakaan.
On nimittäin todella noloa jos lapsi kovaan ääneen märmättää kylässä että "tää kakku on pahaaa!!", teini perhejuhlissa että "hyyyi, en syö tota, hyyi, en syö ensyö!" Ja nuori aikuinen ensimmäisen työpaikan tilaisuudessa pullauttaa ruuan suustaan lautaselle, kun ei olekkaan ihan omaan makuun.
Vierailija kirjoitti:
"Jos ei ruoka kelpaa, sen voi jättää syömättä. Se ei ole velvollisuus."
Kyllä se syöminen Suomessa on peräti ihmisoikeus ja pittää olla pitsaa, burgeria, ranskalaisia pottuja, paljon ketsuppia ja monta kiloo karkkeja.
Sinulle ei anoppisi ruokamaailma voi olla yllätys, ei myöskään lastesi yksipuoliset ruokatottumukset. Jos olisit fiksu, olisit ennakoinut tulevan ja kertonut lapsillesi, millaista ruokaa on tulossa. Lihakeittoa voi hyvin syödä, ja mummolassa siksi mummon ruoat. Hän laittaa sitä, mitä osaa. Anoppia olisit voinut valmistaa vierailuun sanomalla, että lapsille ei kelpaa mikään, mitä tarjotaan. Tai että ei pahastu siitä, ja saa tarjota uuden kierroksen kunnolla lämmitettyä keittoa. Tiimityötä. Eväistä sovit anopin kanssa. Siinä voidaan kyllä myös loukata tunteita. Yllätyitkö? Ei kai tämä niin vaikeaa voi olla.
Tää on sitä curling-vanhemmuutta ja lopulta lapsista kasvaa teinikänkkäränkkiä jotka saa itkupotkuraivarit kun äippä ei osta vittuunin laukkua koululaukuksi.
Mun ex-käly tuli mun luo kylään rupattelemaan lastensa kanssa muutamaksi tunniksi ja mukana oli aina prinssinakkeja ja Keiju- margariini. Syynä se että hänen lapset suostui syömään vain nakkeja ja ruisleivän päällä Keiju- margariinia. Odotti että minä tarjoan se ruisleivän.
Kertoa mille on allerginen, onko keliakia, laktoosi intoleranssi jne jne Normi ruokaa, lihapullat ja muussi, lasagne, makaronilaatikko, lihakeitto, kasviskeitto, nakki- tai makkarakeitto jner, joskus voi tehdä omatekoisia hamppareita, tacoja jne jne
kyllä se nälkä tulee, riittävästi ulkoilua, uimahalliin jne
Vierailija kirjoitti:
Kotona syövät ketsuppia makaronilla. Mikään muu ei kelpaa.
olisin huolissani
Anoppiviha on näköjään vahvasti laitettu lapsille eteenpäin, jos lapsetkin puhuu isoäidistään anoppina.
Anoppi taitaa olla näitä 100 e/kk ketjun syömishäiriöstä.
nyyh, voi niitä lumihiutaleita,kun ruoka ei kelpaa. Sit pitää olla syömättä.