Miksi sinä juot?
Ymmärsin eilen olevani alkoholin riskikäyttäjä. Rahat ovat vähissä, mutta silti oli "pakko" ostaa valkkaripullo ja kaksi puolen litran lonkeroa. Nyt kaduttaa ja hävettää, eilisilta meni sohvalla juodessa.
En juo viikolla yleensä, mutta viikonloppuisin menee melkein aina viinipullo ja pari saunajuomaa.
Juon, koska olen todella yksinäinen ja työtilanne tai oikeastaan töiden vähäisyys ahdistaa.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Minun on vaikeaa myöntää olevani yksinäinen. Kaikki on näennäisesti kunnossa, mutta kyllähän tämä ahdistaa.
Ap
Lähde tuvasta muihin maisemiin.
Rauhoittaa ahdistusta. Kuten aikaisemmin on mainittu, jos lääkäriltä saisi esim. bentsoja ei tarvitsisi yrittää tällaista tee-se-itse hoitoa alkoholilla. Omalla kohdalla ero on valtava, jos minulla on lääkkeet. Muutun toimivaksi ja tuottavaksi yksilöksi aina hetkellisesti. Olisinpa terve.
Vierailija kirjoitti:
Koska kännissä on kiva olla. Maailma tuntuu silloin hiukan siedettävämmältä.
Ei se siitä muutu kivemmaksi, tekemällä muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näsäviisas ja v*mainen teini joka jatkuvasti kuittailee... pakko ottaa perjantaisin vähän enemmän. Lapsen kanssa ollut haastavaa.
Kurjin syy, minkä olen lukenut.
Ei juopottelua saa sysätä lapsen syyksi!
Alkoholi on ainoa vaikuttava aine mitä saa laillisesti omalla luvalla. Siksi sitä käytetään ahdistukseen, stressiin jne vaivoihin. Lääkäreiltä voit saada rauhoittavia jotka nekin ovat fyysisesti koukuttavia kuten tuo alkoholi. Sitä kannabista on aivan turha kysyä lääkkeeksi kun sitä ei kuitenkaan saa. Salliminen tai laillistaminen eivät ole realistisia mahdollisuuksia koska suomen kansanedustajille nuo asiat ovat aivan liian vaikeita.
Eniten v kaikki ja koska mitään ei voi muuttaa hölmölässä nimeltä suomi niin se on ihan sama alkoholisoitua. Tai alkaa käyttämään mitä haluaa. Katukauppa on siitä parempi kuin lääkärit että sieltä saa mitä pyytää. Kun rauhoittavia ei saa lääkäreiltä niin ne haetaan muualta.
Minä ainakin pidän aivan rajattomasti viinan mausta sekä sen tuottamista tunteistakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En juo alkoholia...
Tunnetko siis olevasi oikeassa ketjussa?
Kysymys oli miksi juot? - Juon, koska in jano. Ei kysyttiin mitä juot.
Kaikki syyt juoda etanolia sisältäviä nesteitä, ovat tekosyitä.
Se, että sinulla on pakottava tarve ostaa ja juoda alkoholijuomia, tarkoittaa, että sinulle on kehittynyt riippuvuus. Eli olet alkoholisti.
Vierailija kirjoitti:
Kuolisin jos en joisi vettä.
Sama juttu, siksi ihmettelin vähän kysymystä. Eikö voisi tarkentaa otsikkoon jo vähän, mistä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolisin jos en joisi vettä.
Sama juttu, siksi ihmettelin vähän kysymystä. Eikö voisi tarkentaa otsikkoon jo vähän, mistä on kyse.
Ilmeisesti AP ei tiedä, että jotkut juovat sellaisiakin nesteitä, jotka eivät sisällä etanolia.
Vierailija kirjoitti:
Minun on vaikeaa myöntää olevani yksinäinen. Kaikki on näennäisesti kunnossa, mutta kyllähän tämä ahdistaa.
Ap
Mä sen myönnän ja olen välillä koittanut viimeisillä voimilla ottaa yhteyttä tuttuihin ja olla aktiivinen sen suhteen. Ketään ei kuitenkaan oikeen tunnu kiinnostavan ja juttelu kuivuu kasaan ellen itse ole jopa päällekäyvän aktiivinen, ei se ole oikein vastavuoroista, kaikilla on niin paljon muuta :(
Sain viime yönä pitkästä aikaa edes muutaman tunnin nukuttua ja aamulla heti siivottua ja käytyä kaupassa.
Tuolla on kuitenkin niin nätti päivä että alko itkettää kun ei ole ketään, ketä pyytää seuraksi tai ees viestikaveriksi.
Aika turhalta tää elämä tuntuu täydellisen yksinään. Sama se ois juoda että ees hetken ei sattuis.
Vierailija kirjoitti:
Se, että sinulla on pakottava tarve ostaa ja juoda alkoholijuomia, tarkoittaa, että sinulle on kehittynyt riippuvuus. Eli olet alkoholisti.
Tuokin on paashapuhetta kun ihmiset ovat halunneet päihtyä aina. Nautinnon takia niitä päihteitä käytetään. Laki ohjaa käyttämään alkoholia kun kaikki muut nautintoaineet ovat laittomia. Tarkennan päihdyttävät nautintoaineet. Suurin osa hallitsee käyttönsä mutta lakeja sorvataan niiden mukaan joille käyttö aiheuttaa ongelmia. Holhous ei ja kiellot eivät toimi sen kertovat tilastot. Suomi on ykkönen huumekuolemissa ja toisena suonensisäisten huumeiden käytössä. Muutosta ei tule siitä pitävät huolen poliitikot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kännissä on kiva olla. Maailma tuntuu silloin hiukan siedettävämmältä.
Ei se siitä muutu kivemmaksi, tekemällä muuttuu.
Tämä on fakta. Miten maailma muuttuu sillä aikaa, kun pää on sekaisin? Pää vain sekoaa enemmän.
Vituttaa...vituttanut koko elämän ajan
Hyvän olon tunne ja riippuvuus, siinä ne syyt. Menipä hyvin tai huonosti, pidän siitä nousuhumalan tunteesta. Juon vain harvoin niin paljon että tulisi krapula tai vaikuttaisi seuraavan päivän tekemisiin, mutta silti olisi parempi lopettaa kerran viikossa tissuttelu. Otetaanko ap yhdessä tästä haaste?
Vierailija kirjoitti:
Onko joku väittänyt muuta? Olen ollut katkolla, joka tuottikin hyvän tuloksen. Joksikin aikaa. Olen ollut hoidossa myös seksiriippuvuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mä sen myönnän ja olen välillä koittanut viimeisillä voimilla ottaa yhteyttä tuttuihin ja olla aktiivinen sen suhteen. Ketään ei kuitenkaan oikeen tunnu kiinnostavan ja juttelu kuivuu kasaan ellen itse ole jopa päällekäyvän aktiivinen, ei se ole oikein vastavuoroista, kaikilla on niin paljon muuta :(
Sain viime yönä pitkästä aikaa edes muutaman tunnin nukuttua ja aamulla heti siivottua ja käytyä kaupassa.
Tuolla on kuitenkin niin nätti päivä että alko itkettää kun ei ole ketään, ketä pyytää seuraksi tai ees viestikaveriksi.
Aika turhalta tää elämä tuntuu täydellisen yksinään. Sama se ois juoda että ees hetken ei sattuis.
Tämä. Mun on aina ollut vaikeeta pitää kaverisuhteita yllä. Miehen sen sijaan saa helposti pokattua mukaan yksinäisyyttä lievittämään hetkeksi.
Huh huh luin että duuniin,kyllä helpotti,uuninpankolla on mukava makoilla. T.peräkammarista.