Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi sinä juot?

Vierailija
20.10.2024 |

Ymmärsin eilen olevani alkoholin riskikäyttäjä. Rahat ovat vähissä, mutta silti oli "pakko" ostaa valkkaripullo ja kaksi puolen litran lonkeroa. Nyt kaduttaa ja hävettää, eilisilta meni sohvalla juodessa.

En juo viikolla yleensä, mutta viikonloppuisin menee melkein aina viinipullo ja pari saunajuomaa.

Juon, koska olen todella yksinäinen ja työtilanne tai oikeastaan töiden vähäisyys ahdistaa. 

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lopettamisvaiheessa juonut korvikkeena alkoholitonta olutta, mehuja ja vissyjä. Kannattaa ainakin kokeilla.

Kiitos vinkistä. Sohvalla lasi kädessä istuminen on tiukassa istuva tapa. Voisi olla helpompi lopettaa viinin lipittely, kun lipittelisi jotain alkoholitonta.

Ap

Vierailija
62/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvän olon tunne ja riippuvuus, siinä ne syyt. Menipä hyvin tai huonosti, pidän siitä nousuhumalan tunteesta. Juon vain harvoin niin paljon että tulisi krapula tai vaikuttaisi seuraavan päivän tekemisiin, mutta silti olisi parempi lopettaa kerran viikossa tissuttelu. Otetaanko ap yhdessä tästä haaste? 

Krapula on yksi syy miksi alkoholi on niin huono päihde. En halua kärsiä monta päivää yhden illan nautinnosta. Siihen on vaihtoehto mutta suomessa ei haluta sallia tai laillistaa kannabista. Suomalaiset ovat muka niin erilaisia kuin yli 20 euroopan muuta maata. 

Nyt -ttu. Tarviiko tätä jokaiseen alkoholia koskevaan ketjuun tulla kitisemään. Polta sitä pilvee. Kaikki tietää miten ja keneltä sitä saa ja ostaa eikä kitise koko ajan.

Sama se ois alkoholin kanssa jos alkoholi kielletään. Ihmiset tekis ite.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen niin surullinen. Ei tähän näy muutosta tulevan. Urheilu auttaa vähän, varsinkin luonnossa. Salli itsellesi hyviä snäkkejä viinin sijaan ainakin aluksi. Ja keksi hemmetisti tekemistä telkun sijaan. Helppo täältä neuvoa kun itse en jaksa edes yrittää just nyt. 

Vierailija
64/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvän olon tunne ja riippuvuus, siinä ne syyt. Menipä hyvin tai huonosti, pidän siitä nousuhumalan tunteesta. Juon vain harvoin niin paljon että tulisi krapula tai vaikuttaisi seuraavan päivän tekemisiin, mutta silti olisi parempi lopettaa kerran viikossa tissuttelu. Otetaanko ap yhdessä tästä haaste? 

Krapula on yksi syy miksi alkoholi on niin huono päihde. En halua kärsiä monta päivää yhden illan nautinnosta. Siihen on vaihtoehto mutta suomessa ei haluta sallia tai laillistaa kannabista. Suomalaiset ovat muka niin erilaisia kuin yli 20 euroopan muuta maata. 

Nyt -ttu. Tarviiko tätä jokaiseen alkoholia koskevaan ketjuun tulla kitisemään. Polta sitä pilvee. Kaikki tietää miten ja keneltä sitä saa ja ostaa eikä kitise koko ajan.

Sama se ois alkoholin ka

Eihän siitä kannabiksesta saa tehdä aloituksia. Mieluusti keskustelisin siitä mutta poistoon se menisi ja osa väittäisi yrttimieheksi. Aivan kun kukaan muu ei haluaisi keskustella kannabiksesta. Ryyppäämisestä saa puhua niin samalla hiellä juttelee muistakin päihteistä. Niin kannabis jos mikä on päihde. Se on ihan virheellisesti luokiteltu huumeeksi. Pistein 8 - 23 alkoholia vähemmän haitallinen päihde.

Vierailija
65/67 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on viikonlopun vuoro. Oletko ap ehtinyt miettimään tekemistä viikonlopulle?

t.38

Vierailija
66/67 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on ihmeellinen aine. Kun sitä nauttii niin kaikki huolet kaikkoaa ja tuntuu, että kaikki järjestyy kyllä. Sitten selvänä kaikki vituttaa ja elämä tuntuu taas ihan paskalta ja epätoivo valtaa mielen. On vaan pakko nollata nuppi viikonloppuna, ei tätä paskaa muuten kestä 

Vierailija
67/67 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olen juonut vappuna. Huomenna olisi hyvä syy aloittaa neljän vuoden putki. Eihän se onnistu kun en saata juoda niin pitkää aikaa. Dokaamisen hyvä puoli on sen laillisuus. Saa juoda vaikka jatkuvasti niin se on silti oma asia.