Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinä juot?

Vierailija
20.10.2024 |

Ymmärsin eilen olevani alkoholin riskikäyttäjä. Rahat ovat vähissä, mutta silti oli "pakko" ostaa valkkaripullo ja kaksi puolen litran lonkeroa. Nyt kaduttaa ja hävettää, eilisilta meni sohvalla juodessa.

En juo viikolla yleensä, mutta viikonloppuisin menee melkein aina viinipullo ja pari saunajuomaa.

Juon, koska olen todella yksinäinen ja työtilanne tai oikeastaan töiden vähäisyys ahdistaa. 

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin ei ahdista niin paljoa. Lääkärit pihtaavat rauhoittavia, joten tässä tee-se-itse yhteiskunnassa sitten pitää itse lääkitä itseään.

Harmi vaan että ahdistus palaa laskuhumalassa ja seuraavina päivinä vähintään kymmenkertaisena takaisin

Vierailija
42/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvän olon tunne ja riippuvuus, siinä ne syyt. Menipä hyvin tai huonosti, pidän siitä nousuhumalan tunteesta. Juon vain harvoin niin paljon että tulisi krapula tai vaikuttaisi seuraavan päivän tekemisiin, mutta silti olisi parempi lopettaa kerran viikossa tissuttelu. Otetaanko ap yhdessä tästä haaste? 

Otetaan vaan. Nyt on mieli matalalla ja olen koko aamupäivän lukenut Mielenterveystalon sivuja ja tehnyt testejä. Viikonlopputissuttelu on jo rutiininomaista ja eilen odotin koko päivän, että pääsen lähtemään alkoon. Auttaisikohan, jos alkaisi juoda viinin sijasta vissyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolisin jos en joisi vettä.

Sama juttu, siksi ihmettelin vähän kysymystä. Eikö voisi tarkentaa otsikkoon jo vähän, mistä on kyse. 

Ilmeisesti AP ei tiedä, että jotkut juovat sellaisiakin nesteitä, jotka eivät sisällä etanolia.

Idiootit viisastelijat.

Ap

Vierailija
44/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvän olon tunne ja riippuvuus, siinä ne syyt. Menipä hyvin tai huonosti, pidän siitä nousuhumalan tunteesta. Juon vain harvoin niin paljon että tulisi krapula tai vaikuttaisi seuraavan päivän tekemisiin, mutta silti olisi parempi lopettaa kerran viikossa tissuttelu. Otetaanko ap yhdessä tästä haaste? 

Otetaan vaan. Nyt on mieli matalalla ja olen koko aamupäivän lukenut Mielenterveystalon sivuja ja tehnyt testejä. Viikonlopputissuttelu on jo rutiininomaista ja eilen odotin koko päivän, että pääsen lähtemään alkoon. Auttaisikohan, jos alkaisi juoda viinin sijasta vissyä?

Tämä siis ap

Vierailija
45/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani: juon vettä siksi että keho tarvitsee nestettä, ja kahvia ja teetä ja kolajuomaa maun ja piristävän vaikutuksen vuoksi. Eli näistä syistä juon eri nesteitä.

Alkoholia en juo, koska ei ole mitään järkevää syytä.

Vierailija
46/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin ei ahdista niin paljoa. Lääkärit pihtaavat rauhoittavia, joten tässä tee-se-itse yhteiskunnassa sitten pitää itse lääkitä itseään.

Harmi vaan että ahdistus palaa laskuhumalassa ja seuraavina päivinä vähintään kymmenkertaisena takaisin

Luuletko ettei tämä ole itsestään selvää kaikille kuiville?

Vierailija
47/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei ainakaan mikään ns korvike toimi. Alkaa vaan vituttamaan. Ajatukset ihan jonnekin muualle. Mitä sä varsinaisesti teet kun juot?

Jotain muuta tekemistä?

Vierailija
48/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Krapula on yksi syy miksi alkoholi on niin huono päihde. En halua kärsiä monta päivää yhden illan nautinnosta. Siihen on vaihtoehto mutta suomessa ei haluta sallia tai laillistaa kannabista. Suomalaiset ovat muka niin erilaisia kuin yli 20 euroopan muuta maata. 

Vierailija
49/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ainakin ensi viikon tavoite meillä olla juomatta :) Ja toki pidempäänkin siitä mutta jostain pitää aloittaa. Haluaisin omalla kohdalla että alkoholi kuuluu vaan niihin hetkiin kun on ulkona viettämässä iltaa eli ei kovin montaa kertaa vuodessa.

Olen pitänyt joskus pidempiä taukoja, 4-6 kk on pisimmät ja sitten ajattelen että nyt osaan ottaa vain silloin tällöin ja kohta se on taas viikoittaista. Minulle auttaa tuo, että on jotain muuta lasissa. Ei se alussa ole sama asia mutta sitten siihen tottuu ja sitäkin alkaa odottamaan ja yhdistämään siihen viikonlopun alkuun. Ja jos säästää jonkun lempparisarjan jakson pe illalle. 

Ja sitten lauantaille paljon tekemistä. Siinä on enemmän mietittävää että mitä.

t. 38

Vierailija
50/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ainakin ensi viikon tavoite meillä olla juomatta :) Ja toki pidempäänkin siitä mutta jostain pitää aloittaa. Haluaisin omalla kohdalla että alkoholi kuuluu vaan niihin hetkiin kun on ulkona viettämässä iltaa eli ei kovin mon

Sovittu! Historiasi kuulostaa ihan omaltani. 

Lauantain iskee tylsyys ja tulee haettua pullo seuraksi. Joskus jollain ystävällä on aikaa ja sitten käydään ulkoilemassa. Silloin ei olekaan samanlaista tyhjyyden tunnetta.

Mukavaa, että ehdotit yhteistä elämänmuutosta. Anonyymi palstakin tuntuu nyt kivemmalta.

Ap

Vierailija
51/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei ainakaan mikään ns korvike toimi. Alkaa vaan vituttamaan. Ajatukset ihan jonnekin muualle. Mitä sä varsinaisesti teet kun juot?

Jotain muuta tekemistä?

Istun sohvalla, katson telkkaria ja muka nautiskelen. Eilen vaan ymmärsin, ettei tässä mistään nautiskelusta ole kyse, kun join viinipullon kahdessa tunnissa ja siihen siiderit päälle. Kyllä tämä on enemmän pakonomaista.

Ap

Vierailija
52/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon suruja ja murheita on ollut. Helpottaa oluen juominen.

Vierailija
53/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olrn iloinen juoppolalli!!!

Vierailija
54/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Olen

Vierailija
55/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pamien määrääminen addiktille olisi vihoviimeinen temppu. Ketipinor auttaa ahdistukseen.

Vierailija
56/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolisin jos en joisi vettä.

Sama juttu, siksi ihmettelin vähän kysymystä. Eikö voisi tarkentaa otsikkoon jo vähän, mistä on kyse. 

Ilmeisesti AP ei tiedä, että jotkut juovat sellaisiakin nesteitä, jotka eivät sisällä etanolia.

Idiootit viisastelijat.

Ap

Vesi ei tuhoa aivosoluja. Alkoholi tuhoaa. 

Idiootti viisastelija on oksymoroni.

Vierailija
57/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En juo alkoholia...

Tunnetko siis olevasi oikeassa ketjussa?

Kysymys oli miksi juot? - Juon, koska in jano. Ei kysyttiin mitä juot. 

Vastasit, ettet juo alkoholia. Eli et kuitenkaan jostain syystä vastannut kysymykseen.

Vierailija
58/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä keski-euroopan suuresta viinimaasta katsellen, kirjoituksesi vaikuttaa kovin omituiselta ap.  Suomalaista ahdistuneisuutta!

Vierailija
59/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pamien määrääminen addiktille olisi vihoviimeinen temppu. Ketipinor auttaa ahdistukseen.

Ketipinor tekee zompieksi. Jos sen kokee apuna niin okei en minä tuomitse. Pamit on pirullisen koukuttavia mutta eivät sentään tee reikiä aivoihin.

Vierailija
60/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lopettamisvaiheessa juonut korvikkeena alkoholitonta olutta, mehuja ja vissyjä. Kannattaa ainakin kokeilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän