Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pian hääpäivän jälkeen tajusit, että tuli tehtyä virhevalinta?

Vierailija
19.10.2024 |

Itse ymmärsin sen noin vuoden kuluttua, mutta siinä vaiheessa vaimo oli jo raskaana ja lapsi tulossa. Sinniteltiin silti vielä 7 vuotta yhdessä. En voinut jättää vaimoa ja pientä lasta. Hyviäkin aikoja toki oli ja arvostin vaimoani kuitenkin ihmisenä palajon. Lopulta erottiin yhteisymmärryksessä ja yhteishuoltajuus on sujunut.

Lessons learninä sanoisin, että mentiin naimisiin ja hankittiin lapsi liian lyhyen seurustelun jälkeen. Vaimolla olisi ollut aikaa, mutta itse olin liki 10 vuotta vanhempi.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hääyönä. Panin tuoretta vaimoani perseeseen ja meno oli vauhdikasta muutenkin..sängyn runko pamahti poikki ja päädyimme lattialle nauramaan ja jatkamaan. Silloin tajusin, että se halpa sänky ei ollut oikea valinta pidemmän päälle.

Oliko vaimolla karvainen perse? 

Vierailija
22/31 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus tuohon on, koska et tiedä mistään muusta mitään. Kaikkien kantsis ottaa heti se eka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä määritellään liian lyhyeksi seurusteluksi ennen naimisiinmenoa? Mielipiteitä?

En ole naimisissa enkä ole koskaan ollutkaan mutta sanon tähän että on mahdotonta määrittää mitään tiettyä aikaa. Paljon on pareja jotka ovat alle vuoden jälkeen menneet naimisiin ja olleet yhdessä vuosikymmeniä, ja vastaavasti on niitä jotka ovat seurustelleet pidempään ja häiden jälkeen eronneet lähes heti.

Vierailija
24/31 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo alttarilla.

Vierailija
25/31 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen häitä, jo alttarilla...Yhyy...kannattais joskus kasvaa aikuiseksi ja ottaa vastuu tekemisistään.

Vierailija
26/31 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen häitä, jo alttarilla...Yhyy...kannattais joskus kasvaa aikuiseksi ja ottaa vastuu tekemisistään.

Niin sitten kun oot mennyt tällaisen ihmisen kanssa naimisiin, niin siitä ei niin vaan lähdetäkään. Vaatii kauheasti henkistä kanttia. Eikä kaikki pysty lähtemään.

Vierailija
27/31 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan parin vuoden naimisissaolon jälkeen. Yhteisiä vuosia 10, naimisissa 7, puoliväkisin jo huonontuneeseen suhteeseen tehtiin toinen lapsi. Menin naimisiin 23-vuotiaana, eli turhan nuorena.

Ei ikää voi syyttää. Vaikka olisi ikää ja olisi yhdessä kuinka kauan ennen avioitumista, liitto voi silti päättyä eroon. Toisaalta voi mennä ihan hyvin, vaikka olisi nuori ja nopea käänteissään. Itse olen vieläkin yhdessä puolisoni kanssa. Olin 20, kun rupesimme yhdessä olemaan. Lapsetkin oli tehty jo ennen kuin olin 27. Nyt on oltu yhdessä jo 34 vuotta. Välillä tuntuu, että se on ihan mystistä, että jokin liitto säilyy ja toinen ei. Teet niin tai näin, voit päätyä joko kestävään tai päättyvään liittoon.

Jep. Ja jos kumpikaan ei kadu lasta, niin voi olla että ei parempaa kumppania olisi riittävän pian tai koskaan löytynyt perheen perustamiseen.

Vierailija
28/31 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin onneksi jo ennen avioliittoa, viimeistään kihlautumisen jälkeen. Lopetin suhteen, vaikka oli tosi vaikea, mutta ehdottomasti oikea päätös. Väistin luodin siinä mielessä, ettemme menneet naimisiin. Muuten sain kyllä ihan riittävästi kärsiä ex-sulhon takia vielä suhteen päättymisen jälkeen.

Vierailija
29/31 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan jo samana iltana, varmemmin seuraavien kuukausien aikana. Onneksi siitä liitosta ei lapsia tullut. 

Vierailija
30/31 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla menty naimisiin. Tutustuttiin liki kolmekymppisinä ja tehtiin lapsi aika nopeasti. No, viimekeväänä syvennettiin suhdetta ottamalla asuntolaina omakotitaloon. Hyvä mies on ja hyvä isä lapselle. Yhdessä ollaan oltu 6 vuotta. Ollaan pohdittu naimisiinmenoa, mutta kummallakin pelottaa että mitä jos suhde menee huonoksi sen myötä. Lähipiirissä on nimittäin käynyt niin muutamalle kaverille.

Vierailija
31/31 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olla menty naimisiin. Tutustuttiin liki kolmekymppisinä ja tehtiin lapsi aika nopeasti. No, viimekeväänä syvennettiin suhdetta ottamalla asuntolaina omakotitaloon. Hyvä mies on ja hyvä isä lapselle. Yhdessä ollaan oltu 6 vuotta. Ollaan pohdittu naimisiinmenoa, mutta kummallakin pelottaa että mitä jos suhde menee huonoksi sen myötä. Lähipiirissä on nimittäin käynyt niin muutamalle kaverille.

Mahtaako naimisiinmeno olla oikeasti syy kaverien parisuhteen huonontumiselle, vai ihan sattumaa vain? Jotenkin en keksi yhtään syytä, miksi naimisiinmeno huonontaisi suhdetta, jos jo muutenkin ollaan kuin aviopari. Lapsi, omakotitalo ja asuntolaina, miten naimisiin meno voisi suhdetta tuosta enää vakavoittaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi