Kannattaako KTM:ksi vielä lukea
Jos on jo ylempi korkeakoulututkinto kaupalliselta alalta, mutta hieman eri kulmalla?
Olen koulutukseltani tradenomi amk ja YAMK. Kauppiksessa opiskelisin henkilöstöjohtamista, ja tuo YAMK-tutkinto oli liiketoiminnan kehittämisen tutkinto, eli ei ihan samaa missään nimessä, vaikka kaupallinen puoli olikin. Tuoko kauppiksen maisteripaperit enää sellaista hyötyä uralle, että kannattaa kuluttaa 2 vuotta hermoja siihen? Kiinnostaisi kyllä opiskella henkilöstöjohtamista, mutta hyöty mietityttää.
Kommentit (12)
Yamk vastaa maisteria niin miksi lukea KTM. Toki jos sulla ei ole parempaa tekemistä ja aihe kiinnostaa
No ei kannata. Jos et ole saanut työpaikkaa aiemmilla tutkinnoilla, et saa sitä lisäopinnoillakaan. Realisti on oltava. Mieluummin työssä ollessa työnantajan maksamia lisätutkintoja ja kursseja.
Vierailija kirjoitti:
No ei kannata. Jos et ole saanut työpaikkaa aiemmilla tutkinnoilla, et saa sitä lisäopinnoillakaan. Realisti on oltava. Mieluummin työssä ollessa työnantajan maksamia lisätutkintoja ja kursseja.
Olen johtotehtävissä keskisuuressa yrityksessä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen johtotehtävissä keskisuuressa yrityksessä.
ap
Iha varppina olet.
Vierailija kirjoitti:
Yamk vastaa maisteria niin miksi lukea KTM. Toki jos sulla ei ole parempaa tekemistä ja aihe kiinnostaa
Kyllä, mutta en ole opiskellut henkilöstöjohtamista, vaan liiketoiminnan kehittämistä.
Olen kuitenkin kasvavan tiimin esihenkilö, ja kiinnostaa edetä uralla henkilöstöjohtamisen puolella niin, että voisin tulevaisuudessa olla ison yrityksen henkilöstöjohtaja. Lopulta unelmani on päästä toimitusjohtajaksi, mutta siihen on vielä matkaa :D
ap
Ei kannata sillä jo nyt ChatGpt päihittää KTM:t mennen tullen.
Yliopisto on aina yliopisto. Moni pitää edelleen amk-tutkintoa heikompana.
Kannattaa. Sulla on sen jälkeen tosi vahva tietopohja soveltaa asioita käytäntöön. Yliopisto katsoo asioita hieman eri kantilta kuin yamk, joten saat laaja-alaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta en ole opiskellut henkilöstöjohtamista, vaan liiketoiminnan kehittämistä.
Olen kuitenkin kasvavan tiimin esihenkilö, ja kiinnostaa edetä uralla henkilöstöjohtamisen puolella niin, että voisin tulevaisuudessa olla ison yrityksen henkilöstöjohtaja. Lopulta unelmani on päästä toimitusjohtajaksi, mutta siihen on vielä matkaa :D
ap
Sun tarttis tietää pystyväsi tuollaisiin hommiin (et pysty) ja vielä tärkeämmin, olla ihmisenä erilainen. Opiskele mieluummin jotakin mikä kiinnostaa.
Lukeminen kannattaa aina. . Mutta jos motiivina ja syynä on vain korkeampi palkka, niin saattaa joutua pettymään Suomessa kun korkeampi koulutus on kauan sitten inflatoitu..
HR-hommiin riittää että on sadisti.