Naapuri aikoo viedä 100e:n kissan 350e maksavaan eläinlääkäriin.
Ei kuuntele mitään järkipuheita mitä talkoissa yritin selittää, vaan vänkäsi kaljapäissään vain vievänsä. Ei yllätä yhtään, että köyhillä on usein lemmikkejä ja sitten valittavat kun sossutuet ei riitä, jos laskupää tuota tasoa.
Kommentit (77)
Mun kissat eivät ole maksaneet mitään ja veisin ne eläinlääkäriin maksaa mitä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, mun kissa ei maksanut mitään ja se käy joka vuosi 250€ eläinlääkärin tarkistuksessa ja rokotettavana.
Vietkö 5000e:n autonkin 25000e korjaukseen?
Minulla ei ole minkäänlaista tunnesidettä autoon. Sinullako on?
Huomattavasti syvempi kuin johonkin sekarotuiseen karvakasaan voi ikinä syntyä. Tuleeko yllätyksenä, että ihmiset pitävät eri asioista?
Maksat siis auton korjaamisesta enemmän kuin sen arvo on? Aina sitä oppii uutta.
Mun koira oli ilmainen ja sen ruokaan menee 150€/kk. Kannattavampaa olisi tietysti jättää syöttämättä, tai syöttää vaikka ilmaisia biojätteitä. Toinen koira maksoi 300€ ja sen leikkaukseen kuntoutuksineen meni 2500€. Ei taaskaan järkeä, olisi se pärjännyt kolmellakin jalalla. Ehkä seuraavaksi hankin viiden tonnin koiran, niin kulut on helpompi perustella.
Vierailija kirjoitti:
Ap on niitä ihmisiä, joiden mielestä hinta = arvo.
Siltä vaikuttaa. Arvoja on monenlaisia. Ap:n ei ehkä kannattaisi käydä edes terveyskeskuksessa.
Oon vienyt eukonkin lääkäriin vaikka se ei maksanut mitään
Ap:n hankinta oli hänen vanhemmilleen ilmainen mutta sen jälkeen kuluja on tullut vähintään sadan tonnin edestä, osa vieläpä muiden maksettavaksi.
Jotkut ei tajua, että kissat ovat perheenjäseniämme ja omista perheenjäsenistä pidetään huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, mun kissa ei maksanut mitään ja se käy joka vuosi 250€ eläinlääkärin tarkistuksessa ja rokotettavana.
Mulla ei ole tunnesidettä peltiin, mutta elävään olentoon on.
Itsehän et taida tajuta eroa.
Jos lemmikin ottaa, ottaa samalla vastuulleen siitä koituvat kulut koko sen elämän ajalle. Jos ei halua maksaa eläinlääkäriä, ei pidä ottaa eläintä. Sama koskee lasten hankintaa; jos ei kiinnosta huolehtia ja maksaa lasten kuluja, ei pidä hankkia lapsia.
Mun kissalla meni hammashoitoon kerralla 500 euroa.
Ap, voin viedä sinut 150 euron lopetuspiikille. Sen verran olen valmis sinuun satsaamaan inhimillisyyden nimissä.
Voin kyllä tehdä ilmaiseksi pakokaasullakin, mutta se on hitaampaa. Myös sotkuista, koska huudat ja oksennat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton voi aina viedä romuttamoon. Mutta kyllä minä olen koiraani pelkästään vuoden aikana tonnin eläinlääkäriin, kohta on tulossa uusi meno ero joka maksaa 500-1000 euroa. Koira on 12 vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Niin, lemmikin pienin kustannus on sen hankintahinta, ruokaan ja eläinlääkäriin kuluu enemmän. Meidän 1200 € maksanut koira on käynyt eläinlääkärissä n. 2500 € edestä, ikää on 6 vuotta. Tuohon hintaan sisältyy muutaman rokotuskäynnin lisäksi muutama päivystyskäynti ja leikkaus.
Me maksettiin (lääkäreiden lisäksi) 150e lääkityksestä kuukausittain. Tämä siksi, et se lääkitys todella toimi ja koira ei kärsinyt. Olihan se lovi budjettiin, mutta vastuu pitää kantaa, kun eläimen ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap ja eka kommentoija on mainoita esimerkkejä suomalaisesta miehestä, ei piittää eläimistä pätkääkään.
Toivottavasti eivät myöskään ota lemmikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole minkäänlaista tunnesidettä autoon. Sinullako on?
Huomattavasti syvempi kuin johonkin sekarotuiseen karvakasaan voi ikinä syntyä. Tuleeko yllätyksenä, että ihmiset pitävät eri asioista?
Maksat siis auton korjaamisesta enemmän kuin sen arvo on? Aina sitä oppii uutta.
Todella moni maksaa vai miten kuvittelit vanhan ladosta löydetyn urheiluauton tulevan muuten kuntoon? Hyvä että opit. Suurin osa lapsistakin tuon jo tietää ja nyt sinäkin. Toinen uusi opetus: moni myös remontoi vanhaa taloa kalliimmalla kuin sen ostohinta on ollut. Vain nainen voi olla noin typerä.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ei tajua, että kissat ovat perheenjäseniämme ja omista perheenjäsenistä pidetään huolta.
EIhän ole. :D Ei kissasi pitäisi sinustakaan, toisin kuin esim. koirat jotka vaikka puolustavat omistajaansa henkensä kaupalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole tunnesidettä peltiin, mutta elävään olentoon on.
Itsehän et taida tajuta eroa.
Kumpi on tärkeämpi sinulle: kotisi vai hyttynen?
Vierailija kirjoitti:
Maatiaiskissoja saa ihan ilmaiseksikin. Kissaihmisistä monet ovat aspergereita yms.
Montakos lasta se sinä oot kasvattanut ja millä menestyksellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auto ei ole elävä olento. Ei voi verrata.
Naapurillasi on oikeus tähän ja tekee ihan oikein.
Jaxuhali <3