Selittäkää Taylor Swift! Näen vain tavallisen ilman karismaa ja säteilyä ja
olevan tavallisen tytön/naisen, jolla ei ole sen kummempaa lavasäteilyä. Kappaleetkin mitään sanomattomia. Mihin perustuu hänen suosionsa? Hän on upporikas, joten suosiota löytyy.
Kommentit (371)
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että suomalaiset Kardashians huulitötterötäytetyt fanit ja W T-muijat vihaa Taylor Swiftiä! :D xD
Itse en todellakaan vihaan Taylor Swiftiä. Minusta on pelkästään hyvä, että naiset menestyvät ja tekevät hienoa uraa.
Kuuntelen ja pidän monista artisteista ja ymmärrän miksi he ovat lyöneet läpi, mutta Swift on jäänyt arvoitukseksi. Ap:n tavoin en ymmärrä tai tiedä, miksi juuri hän on tähti? En siis millään tavalla kyseenalaista hänen suosiotaan, vaan ihan vaan haluaisin ymmärtää.
Ihmiset ryhtyvät usein haukkumaan asioita mitä eivät ymmärrä tai mistä eivät ole samaa mieltä, se on kurjaa. Voi myös puolueettomasti tarkastella asioita. Olen itse nelikymppinen nainen ja kuuntelen Tayloria. En nyt tituleeraa itseäni swiftieksi (en maksaisi konserttilippujen hintaa), mutta musiikki on kevyttä, mukaansatempaavaa, lyriikat on hauskoja ja joskus koomisiakin. Musiikki hymyilyttää useimmiten ja saa tanssahtelemaan ja juuri tämä kepeys tässä vähän synkässä maailmassa puhuttelee. Kohdeltiin häntä myös aikaa veemäisesti kun oli nuori nainen (tapaus Kanye), mutta rakensi silti melkoisen imperiumin itsestään ja musiikistaan.
Swift on kerännyt omaisuutensa pelkästään musiikilla - oli takana rahoitusta tai ei. Hän ei ole tehnyt sopimuksia kosmetiikan, energiajuomien, hiuslisäkkeiden tai muidenkaan härpäkkeiden kanssa, kuten moni muu. Hän myös siirtyi sujuvasti country musiikista (mikä on iso juttu Jenkeissä) poppiin ja sanoitukset on hyvin elämäkerrallisia jotka vetoaa moneen (keljut poikaystävät, kosto ym). Hän on rakentanut brändin mikä ei ihan herkästi tuosta kosahda ellei tee jotain tosi tyhmää. Lisänä mediasirkus rikkaan urheilijan kanssa, ei hirveästi huonontanut hänen imagoaan.
Ymmärrän alakouluikäiset pikkutytöt, jotka askartelevat niitä rannekoruja. Swift on sellainen aika kiltti tyttö, aika tavallisella ja tyttömäisellä tavalla kaunis (siis ei mitenkään överi mihinkään suuntaan kuten vaikka Kardashianit) ja varmaan ne biisitkin on ihan kivoja, eihän se ole pääasia. Voi mennä sellaisesta isosiskohahmosta. Mutta aikuisiakin faneja tiedän, ja se vasta hämmästyttää.
Ymmärrän kyllä Taylorin suosion, hänellä on paljon hyviä kappaleita ja on mallimaisen kaunis.
Miesasioissa on epäonnea. En usko, että oikeasti rakastaa Travisia joka vaikuttaa aika limaiselta äijältä, mutta ikää tulee ja paineita mennä naimisiin ja saada lapsia. Ja Travis tuli siihen tarkoitukseen kuin tilauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän alakouluikäiset pikkutytöt, jotka askartelevat niitä rannekoruja. Swift on sellainen aika kiltti tyttö, aika tavallisella ja tyttömäisellä tavalla kaunis (siis ei mitenkään överi mihinkään suuntaan kuten vaikka Kardashianit) ja varmaan ne biisitkin on ihan kivoja, eihän se ole pääasia. Voi mennä sellaisesta isosiskohahmosta. Mutta aikuisiakin faneja tiedän, ja se vasta hämmästyttää.
Mikä siinä lähtökohtaisesti hämmästyttää tai on mitenkään paheksuttavaa? Missä iässä et saa enää fanittaa? En tiennyt että on ikärajoja. Ja keneltä se on pois vaikka se aikuinen väkertäisikin rannekoruja tai suhtautuisi intohimoisesti musiikkiin? Lähtökohtaisesti minusta on hienoa jos asiat, ihmiset, ilmiöt, taide tai mikä tahansa tuo iloa elämään. Ihan tarpeeksi on muitakin huolia, vastuuta, synkkää taloutta, sotaa tai muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi se pitäisi sinulle kenenkään selittää?
On täällä muitakin, jotka ihmettelee kuin ap. Miksi tavallinen karaoke-laulaja on tähti?
Onko hänen liberaali poliittinen näkemyksensä syy, että vasemmiston on pakko kuunnella häntä?
Vähän niin kuin laulava Greta Thunberg?
Ei se voi olla vain siitä kiinni, sillä tiedän kristilliskonservatiivin, joka fanittaa häntä. Ja sitten taas meikä-vassari ei ymmärrä ollenkaan.
Jos ei muuta, niin osaa ainakin nyhtää viimeisetkin roposet faneiltaan. Olisikohan tuo uusi albumi ja sen liki 30 varianttia mennyt yhtä hyvin kaupaksi, jos olisi ennakkoon tiedetty millaista se musiikki lopulta oli? 😁
Katsoin äsken Ophelian videon ja ihailin sen lukuisia kulttuuriviittauksia, ja leuka loksahti kun lopussa selvisi Swiftin itse käsikirjoittaneen ja ohjanneen videon.
Kateelliset vinkukoon. Vaikka en kovin paljoa kuuntele Swiftin musiikkia muuten kuin radiosta, niin on hän lahjakas. Ihan hemmetin lahjakas ja fiksu kaunis nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että suomalaiset Kardashians huulitötterötäytetyt fanit ja W T-muijat vihaa Taylor Swiftiä! :D xD
Itse en todellakaan vihaan Taylor Swiftiä. Minusta on pelkästään hyvä, että naiset menestyvät ja tekevät hienoa uraa.
Kuuntelen ja pidän monista artisteista ja ymmärrän miksi he ovat lyöneet läpi, mutta Swift on jäänyt arvoitukseksi. Ap:n tavoin en ymmärrä tai tiedä, miksi juuri hän on tähti? En siis millään tavalla kyseenalaista hänen suosiotaan, vaan ihan vaan haluaisin ymmärtää.
Minäkään en ymmärrä Swiftin suosiota. Kuten en myöskään Beyoncen. Ovat toki lahjakkaita artisteja, mutta niin on monet muutkin.
Mutta onneksi saan itse valita, mitä musiikkia kuuntelen.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei muuta, niin osaa ainakin nyhtää viimeisetkin roposet faneiltaan. Olisikohan tuo uusi albumi ja sen liki 30 varianttia mennyt yhtä hyvin kaupaksi, jos olisi ennakkoon tiedetty millaista se musiikki lopulta oli? 😁
Ei se väärin ole lyödä rahoiksi. Onhan se parempi, että artisti tienaa... Eikä vain maksa. Olihan sen hieno esimerkki miten kiertueella lyödään rahoiksi. Ensin kiertue, sitten tästä tallenne leffa teattereihin ja siitä vielä Netflixiin.
Ei tuo hirveästi eroa jalkapallosta, formuloita tai jääkiekosta. Ei sillä oikeasti ole muuta merkitystä kuin tahkota rahaa "faneilla" (ottelut, tv-oikeudet jne).
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt ihan samaa. Olen kuunnellut muutaman hänen kappaleensa, eikä mikään niistä kolahda erikoisuudellaan. Hän ei ole mitenkään satumaisen säteileväkään vaan tuntuu ennemminkin varsin rakennetulta brändiltä. Takoo käsittämättömiä summia.
Vertaukseksi voisin heittää vaikka Whitney Houstonin, jolla oli väkeviä hittejä toisensa perään, puhumattakaan lavakarismasta ja äänestä <3.
Eipä taida Whitneyn kaltaisia tähtiä tänne enää syntyä.
Whitney <3
Minäkin ihmettelen hänen suosiotaan. Ei ole mitenkään erityisen hyvä äänikään. Suomessakin on artisteja joiden suosiota en aivan ymmärrä. Eräs tällainen on Behm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hä? Swifthän on täydellinen All American Girl, sopii ajan henkeen täydellisesti. Kappaleet helposti lähetyttäviä ja suurta osaa puhuttelevia. Kaunis, valkoinen nainen ja seurustelee vieläpä All American Hero Super Bowl -voittajan kanssa. Voiko parempaa matchia olla?
Hän on kaunis ja mukavan oloinen mutta musiikista en saa mitään irti. Ehkä naiset jotka tarvitsee voimaannuttavia biisejä elämään kokee hänet omaksi. Eipä hänen keikoilla juuri miehiä ole.
Vierailija kirjoitti:
Hän on kaunis ja mukavan oloinen mutta musiikista en saa mitään irti. Ehkä naiset jotka tarvitsee voimaannuttavia biisejä elämään kokee hänet omaksi. Eipä hänen keikoilla juuri miehiä ole.
Keikoilla löytyy yllättävän paljon miehiä. Lisäksi Taylor on tehnyt 12 levyä ja paljon eri tyylistä musiikkia. Jos yleistää Taylorin tekevän vain pop-musiikkia niin on todellakin väärässä. Suomessa ei ole soitettu vanhempia kappaleita radiossa yhtään. Vain Kaksi viimeistä levyä on saanut soittoaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tavoin en ymmärrä tai tiedä, miksi juuri hän on tähti? En siis millään tavalla kyseenalaista hänen suosiotaan, vaan ihan vaan haluaisin ymmärtää.
Minä (ja moni muu, näemmä) olen miettinyt samaa, ja tullut siihen lopputulokseen, että se on joku vähän sellainen massahypnoosi. Vähän kuten Suomessa jonkun Cheekin stadion-tasoinen suosio.
Selityksiksi yleisöistä on tarjottu ihmissuhdejutuista lämpeäviä naisia, heidän perheitään, esiteinejä jne., mut en tiedä.
Lähinnä ehkä se, että kun hän ei ole enää pelkästään suosittu, vaan alkaa olla kaikilla mittareilla jo yksi planeetan historian kovimmista mega-artisteista. Liekö jo Jacksonin yms. ennätyksetkin rikkonut? Ja kun itse en näe tähän mitään merkittävää tekijää.
Näin musiikintekijän vinkkelistä myös hänen biisinsä ovat sävellyksinä aivan yhdentekeviä tai muualta pöllittyjä. Korvasta sisään ja ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vertaukseksi voisin heittää vaikka Whitney Houstonin, jolla oli väkeviä hittejä toisensa perään, puhumattakaan lavakarismasta ja äänestä <3.
Whitney Houston oli yksi ihmiskunnan hämmästyttävimpiä ääniä, täysin ylivertainen, ja veikkaan ettei toista tule.
Mutta hänen biisinsä ja levynsä tekivät kylläkin keski-ikäiset ja vanhat David Fosterin kaltaiset superkokeneet ja menestyneet sedät ja studiomuusikoiden kerma. Swift tekee biisinsä itse, ja se kyllä valitettavasti kuuluu.
Eihän tuota osaa selittää, olen itsekin samaa ihmetellyt, sanoituksien taso suunnilleen ku selostaisi lihasopan tekoa.
Mutta onneks voi valita mitä kuuntelee, itsellä kuuntelut jää siihen mitä radiosta kuulee.
Jos joku tykkää ni antaa mennä vaan, mutta rahojani en tuon artistin musiikkiin laittais.