Selittäkää Taylor Swift! Näen vain tavallisen ilman karismaa ja säteilyä ja
olevan tavallisen tytön/naisen, jolla ei ole sen kummempaa lavasäteilyä. Kappaleetkin mitään sanomattomia. Mihin perustuu hänen suosionsa? Hän on upporikas, joten suosiota löytyy.
Kommentit (371)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi se pitäisi sinulle kenenkään selittää?
On täällä muitakin, jotka ihmettelee kuin ap. Miksi tavallinen karaoke-laulaja on tähti?
Onko hänen liberaali poliittinen näkemyksensä syy, että vasemmiston on pakko kuunnella häntä?
Vähän niin kuin laulava Greta Thunberg?
Ja toinen vastaava tyhjä tynnyri on Goldplay ? Aivan mitäänsanomatonta höttöä. Ja porukka maksaa satoja euroja päästäkseen konserttiin ja sitten tingitään ruoasta ja lasten harrastuksista, kun tilit livahti massan mukana taivaan tuuliin.
Kuuntelen nykypoppia erittäin vähän, mutta Swiftiä kyllä. Jos olette kuulleet vain hänen radiohittejään, niin ette tiedä hänen musiikistaan mitään. Hän kyllä osaa tehdä poppi hitin joka vetoaa suureen yleisöön ja saa paljon radiosoittoa, mutta oikeasti hyvät kappaleet on ne muut niillä levyillä.
Ja jos kuuntelette häneltä yhden levyn, niin se on vain se yksi levy, niiden tyylit (ja taso) vaihtelee paljon. En välitä hänen alkuaikojen tuotannosta, pari ok kappaletta siellä täällä, mutta levyt "reputation", " lover", "folklore" ja "evermore" on mahtavia (varsinkin evermore). Niiden jälkeiset levyt (no ihan uusinta en ole vielä kuunnellut) ei ole musiikillisesti minun makuun, mutta tykkään hänen sanoituksista kun niissä on rehellisiä tunteita, ei ole liikaa editoinut itseään jottei kuulostaisi nololta. Ja tykkään että hänen äänensä ei ole täydellinen, vaan laulusta saa kuulua sen aitous ja tunteet. Eikä hän kirjoita vain existään, vaan aiheita löytyy joka lähtöön, ystävistään, mummostaan, äitinsä syövästä, hänen kotinsa entistisistä omistajista. Hän on tarinankertoja, yhdellä lauseella, vain muutamalla sanalla hän osaa sanoa niin paljon. Kun ekaa kertaa kuuntelee kappaleita, sitä tarinaa siinä ja ihan lopussa tulee lause tai sana mikä antaa kontekstia ja avautuu uusi merkitys.
Ja ai jumaliste se nainen on ahkera, vetää ilta toisen jälkeen stiletoissa kolme tuntisia keikkoja, myös masentuneena, mutta se ei näy, vaan antaa faneille kunnon shown. Hän kyllä tietää ketkä hänen laskut maksaa. Ja kun korona iski (helmikuussa), kaikki oli valmiina että uusi kiertue alkaisi, se peruuntui ja saman tien teki uuden albumin (julkaisi heinäkuussa) ja sitten perään vielä toisen (julkaisi joulukuussa) ja ne vielä olivat hänen parhaimpiaan. Tykkään myös siitä että hän itse ohjaa musiikkivideoitaan ja on kaiken pääsuunnittelija.
Taylor on pas..a niikuin suurin osa nykyartisteista, toista on ennen 2000 lukua oleva musiikki...
Kiitos selvennyksestä . Otan nyt selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täällä muitakin, jotka ihmettelee kuin ap. Miksi tavallinen karaoke-laulaja on tähti?
Onko hänen liberaali poliittinen näkemyksensä syy, että vasemmiston on pakko kuunnella häntä?
Vähän niin kuin laulava Greta Thunberg?
Ja toinen vastaava tyhjä tynnyri on Goldplay ? Aivan mitäänsanomatonta höttöä. Ja porukka maksaa satoja euroja päästäkseen konserttiin ja sitten tingitään ruoasta ja lasten harrastuksista, kun tilit livahti massan mukana taivaan tuuliin.
Sama täällä 👍 en ollut noteerannut Goldplaytä mitenkään, ennen kuin sen Suomen-konserttia alettiin hehkuttaa tiedotusvälineissä. Kuuntelin sitten muutaman biisin oikein ajatuksella ja sellaista höttöähän se oli, hissimusiikkia.
Veikkaan, että juuri siksi?
On samaistuttava! Suurin osa on normoja. 100 % normo-kaukaasialainen nätti naapurintyttö.
Itse en kans fiilaa, mutta olen miettinyt tuon olevan ehkä syy suosioon.
Onhan näitä aina ollut joiden suosiota ei aivan ymmärrä. Suomessakin. Joku mainitsikin Cheekin ja joukkohypnoosin. Varsinkin nuoret tytöt tykkää samoista asioista kuin muutkin nuoret tytöt. Kyllähän aikuiset naisetkin matkii muita. Taylor on ihan nätti tyttö joka laulaa ihan kivasti muttei kummempaa karismaa.
Itse viisikymppisenä ihmetellyt tätä samaa. Muutenkin tämä nykyisin suosittu musiikki tuntuu olevan kauhean kesyä hissimusaa omaan makuun. Ennen nuoret kuunteli vanhempien ihmisten mielestä liian rajua, meluisaa musaa. Nyt sitten nuoret kuuntelee sellaista mikä meidän vanhojen mielestä on plattua hissimusaa.
Mutta onhan jotenkin muutenkin maailmalla muodissa sellainen plattu tylsän siisti estetiikka. Pukeutuminen, meikki, kehon ja kasvoen muokkaaminen ihanteiden mukaiseksi. Ikään kuin kaikki kerjäisivät toisilta hyväksyntää koko olemuksellaan, ei enää kapinaa, että minäpä vttu olen mikä olen, ja puolustan oikeuttan olla tällainen.
Vierailija kirjoitti:
Itse viisikymppisenä ihmetellyt tätä samaa. Muutenkin tämä nykyisin suosittu musiikki tuntuu olevan kauhean kesyä hissimusaa omaan makuun. Ennen nuoret kuunteli vanhempien ihmisten mielestä liian rajua, meluisaa musaa. Nyt sitten nuoret kuuntelee sellaista mikä meidän vanhojen mielestä on plattua hissimusaa.
Mutta onhan jotenkin muutenkin maailmalla muodissa sellainen plattu tylsän siisti estetiikka. Pukeutuminen, meikki, kehon ja kasvoen muokkaaminen ihanteiden mukaiseksi. Ikään kuin kaikki kerjäisivät toisilta hyväksyntää koko olemuksellaan, ei enää kapinaa, että minäpä vttu olen mikä olen, ja puolustan oikeuttan olla tällainen.
Joo Taylorillakin oli toi "I'm not like other girls" asenne joskus alle 25-vuotiaana, sulla se näköjään jatkuu vielä tuplasti vanhempana.
Vierailija kirjoitti:
Aha, no: Miksi ei?
Swift taitaa olla lahjakkaampi ja tehdä enemmän itse kuin jopa Madonna?
Minä en juurikaan kuuntele popmusiikkia mutta tunnistan lahjakkuuden Swiftin tekemisissä. Tässä eräänä aamuna minulla soi mielessä herättyäni Ophelia-kappale ja olin siihen oikein tyytyväinen. Mielestäni on ihan hyvä kun radiossa soi myös lahjakkaasti tehtyä popmusiikkia.
Toinen iso lahjakkuus popmusiikissa on mielestäni the Weeknd vaikka hän tekee täysin toisen tyypistä poppia ja edm:ää.
En ymmärrä Swiftin yksityiselämän kyttäämistä ja kritisointia. Hänellä on vielä kauan aikaa ja varaa vaikka adoptoida pieni kylällinen lapsia.
Tuote.
Mikä tahansa menee massoille läpi kunhan on tarpeeksi tehokas markkinointikoneisto.
Onhan sitä vieläkin paskempaa poppia olemassa!
Sosiaaliseen viiteryhmään kuulumisen varjolla voidaan kuka tahansa myydä kenelle tahansa. Ei Trumpkaan ole mitään muuta kuin hirviö joka on oppinut tekemään asioita niin että saa riittävän ison sosiaalisen viiteryhmän taakseen, niin pääsee jopa USAn presidentiksi.
Minusta hänessä on jotain autenttista ja vanhanaikaista hyvää, kun vertaa nykyisiin puolialastomina keikkuviin autotune-artisteihin jotka myy vain seksillä. Tai verrattuna johonkin räppärisontaan.
Lentelee yksityiskoneella 6 päivänä viikossa ja samaan aikaan siirellään toista yksityiskonetta paikasta toiseen.
Yksittäisiä hyviä biisejä, loput levyntäytettä. Ulkonäkö on tietenkin hyvä.
Pitkä huippumallin kroppa eikä ole pilannut naamaansa täytteillä eikä botoksilla. Lahjakas biisintekijä. Ystävällinen faneilleen.
Lahjattomien, muovisten, ylimielisten Kardashianien täydellinen vastakohta.
En minäkään pidä häntä niin kummoisena, mutta sadat miljoonat pitävät. Niin tämä tähtijuttu toimii. 70-luvun klassinen rock on keksitty, minä en tarvitse muuta.
Taylor Swift on kuitenkin kunnon ihminen, mistä pisteet. Tämän takia trumpistipersut vihaavat häntä, samoin kuin muita amerikkalaisia ikoneja, esimerkiksi Bruce Springsteen ja Stephen King. Kunnon vapautta ja demokratiaa rakastavia amerikkalaisia ja Trumpin arvostelijoita, niin kuin pitääkin.
Taylor Swift on ehkä yliarvostetuin laulaja popmusiikin historiassa Ed Sheeranin rinnalla. No Taylor nauraa matkalla pankkiin (yksityislentokoneella tietysti, vain rahvas matkustaa yli 20km autolla) hänen tyhmien faniensa ostaessa saman levyn 20. eri painoksen. PR ja markkinointikoneisto hänen ympärillään toki aivan omaa luokkaansa.