Saako työtön omistaa 400€ talvitakin?
Työttömällä tutulla on 400€ talvitakki, minä käyn töissä eikä ole varaa edes 100€ takkiin, tuet on selvästi liian suuret.
Kommentit (58)
Minun tuntemani työtön omistaa noin 400 000 euron arvoisen asunnon. Eikö se pitäisi ottaa häneltä pois? Myyntiin ja käyttäköön rahat elämiseensä eikä mitään tukia, eikös niin?
Jos olisin perkeleen rikas niin olisin työttömänä ja voisin pitää myös arvokkaita vaatteita. Tukia en tietenkään nostelisi tai saisikaan. Joten työttömällä voi olla arvokkaita asioita.
Voi nyt elämä. Käy säkin vaatteesi kirpparilta 😳
Mulla taitaa olla 200 euron talvitakki, löysin sen kirpparin ilmaiskorista. Siellä on usein mulle sopivia vaatteita, kun mun koko ei kai juuri myy.
Eli kuihduta säkin itses melkein alipainoiseksi, saat vaatteita ilmaiseksi!
Jaa. Just.
Ja mulla on lp-kokoelma minkä arvo on muutaman tonnin. Kun nää tyypit alkaa kuolemaan niin arvo vaan nousee. Arvaa olenko mä niitä tuolla hinnalla ostellut aikoinaan?
Totta kai saa olla. Voi olla vaikka hankittu sinä aikana, kun on ollut töissä.
Pitäisikö se myydä pois murto-osalla ostohinnasta ja ostaa myynnistä saadulla rahalla huonompi takki?
Itse löysin pelastusarmeijan kirpparilta new yorkin luksustavaratalosta ostetun täysvillakangas takin. Myyjäkin totesi, että tämä on näköjään hinnoiteltu alakanttiin. 24 e. Sinä päivänä oli vielä 20 % alennus kaikista takeista.
Enpä usko, että ne kaupassa mitään kyselee, kunhan rahansa saavat, ja muita ei pitäisi kiinnostaa.
Itsekin ostin 200€ takin ja olen käyttänyt sitä jo 10 talvea! Olin silloin vielä kotihoidon tuella, mutta sen jälkeen tehnyt jo 10 v töitäkin.
Työtön ei saa omistaa mitään muuta kuin päällä olevat vaatteensa. Nih.
Vierailija kirjoitti:
Mut jos on päällä vaikka 4000e desinleninki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut jos on päällä vaikka 4000e desinleninki.
Sen ottaa Sossutäti itselleen.
Niin se vaan on, että moni on ennen työttömyyttään tienannut isoa palkkaa. Jotkut kävelevät Espalla minkkiturkeissaan Rolexit ranteissaan.
Talvitakki on niin tärkeä että saa maksaa tuon. Palelu ei ole hyväksi työnhaussa.
Työtönhän voi olla vaikka miljonääri. Ei kai työttömyys itsessään kenestäkään köyhää tee.
Eri asia on pitkäaikaistyöttömyys tai sellainen henkilö joka ei oikein ole päässyt työelämään kiinni syystä tai toisesta.
50-vuotias työtönhän on voinut kerätä vaikka 30 vuoden työuran aikana mittavan omaisuuden. Nyt sitten vaikka suhdanteen takia hetken työtön tai kokonaan oravanpyörästä hypännyt.
Tottakai saa. Jos työtön on omilla pääomatuloillaan sen hankkinut.
Vierailija kirjoitti:
Työtönhän voi olla vaikka miljonääri. Ei kai työttömyys itsessään kenestäkään köyhää tee.
Eri asia on pitkäaikaistyöttömyys tai sellainen henkilö joka ei oikein ole päässyt työelämään kiinni syystä tai toisesta.
50-vuotias työtönhän on voinut kerätä vaikka 30 vuoden työuran aikana mittavan omaisuuden. Nyt sitten vaikka suhdanteen takia hetken työtön tai kokonaan oravanpyörästä hypännyt.
Myös varakas voi olla pitkäaikaistyötön, mutta toimeentulotuki jää saamatta.
Mitä nää saako työtön sitä sun tätä avaukset jatkuvasti on. Jos sillä työttömällä on varaa ostaa 450 eur takki, niin mitä sitten? Meitä työttömiä on hyvin eri lähtökohdista. Osalla voi olla puoliso joka tienaa hyvin.
Kyllä. Siitä vaan. Ehkä on silti parempi maksaa se käteisenä, jos laitat koko tilin siihen. Jos jäystät koko kuun perunaa ja pakastevihanneksia. No ei kai.
Mulla on pienituloisena, ei tukia saavana 40 euron pinkki Tokmannin toppatakki. Viime talvena ostin. Olen tyytyväinen.