Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osallistuuko teillä mies ruokien suunnitteluun

Vierailija
19.10.2024 |

Joko tekemällä ruokaa tai ehdottamalla mitä syödään ?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-mies laittoi varmaan 80 % ruuista loppuajasta. Joskus aiemmin itsellä oli suurempi vastuu kun lapset oli pieniä. Eron jälkeen tutustuin uuteen mieheen, joka myös kokkaa lähes päivittäin. No parisuhde on toki muutakin kuin syömistä: siksi ex on ex, enkä tiedä kuinka kauan nyxä on nyxä. Ja ikää näillä miehillä 48v ja 53v, jos se jotenkin vaikuttaa.

Vierailija
22/31 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olisi miehen kanssa, joka ei osaisi laittaa ruokaa ja ostaa tarvikkeita kaupasta. En ymmärrä, miksi edes kysellä tällaista? Kuinka avuttomia miehiä jotkut huolivat itselleen?

Varmaan sinä sitten vaihdat auton renkaat, ostat tekniikat, hoidat asennukset ym. tai miten avuttomia naisia miehet huolii itselleen?

Hyvin pitkälti juurikin näin. Auton renkaat vaihdetaan vanhempieni luona koska emme omista tunkkia, mutta polkupyörien huollot teen minä. Asunnon pintaremonttikin oli 70 % minun vastuulla. Mikä siinä on niin ihmeellistä? Ja ei, en haluaisi miestä joka ei osaisi paikata pyörän kumia, mutta yleensä minä teen sen koska minulta se sujuu näppärämmin. Tekniikkaa emme paljon ole tarvinneet, mutta se mitä ollaan tarvittu niin minä ne olen maksanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko perhe osallstuu, siitä lähtien kun lapsi oppi puhumaan. Tehdään seuraavien päiviek ruokalista aina päivällistä syödessä.

Tänään mies lämmitti puu-uunia, kuori perunat ja porkkanan, vahti paistoa. Mä tyrkkäsin uuniin punajuuret ja kalan.

Ai niin, sillä aikaa kun mies hoiteli kyökkiä, mä pesin autoja....

Vierailija
24/31 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen courmee on einespöperöt pöytään. Hänen makuaistinsa on ryydytetty viinalla ja vaivannäkönsä kaikella rakkaudella on kun hän omin kätösin mato-ongella onnistuu jonkun särjen loihtimaan illanistujaisiin ja koko perheen voimin päästään kehumaan kuinka mahtava erähaukka on kyseessä. Pohjaan palanut makaroonilaatikko on tämän pravuuri jota pistelee poskeensa into piukeena ja koko kyökissä pelmahtaa pierun käry kun pakki on sekasin. Olen harkinnut avioeroa mutta eihän tuollaista voi yksikseen jättää.

Vierailija
25/31 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkaa mutta ei suunnittele mitään. Jos saisi aina päättää niin meillä syötäisiin aina pihviä. EI tiedä mitä kaupasta pitää hakea, edes sitä että onko hänen suosimia lisukkeita jo kotona vai ei. Eli ostaa aina jos en ole mukana kertomassa. 

Vierailija
26/31 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokia ei suunnitella, vaan syödään.

Ainekset ilmestyy jääkaappiin itsestään ja hella valmistaa ruuan? 

Vierailija
27/31 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En olisi miehen kanssa, joka ei osaisi laittaa ruokaa ja ostaa tarvikkeita kaupasta. En ymmärrä, miksi edes kysellä tällaista? Kuinka avuttomia miehiä jotkut huolivat itselleen?

Varmaan sinä sitten vaihdat auton renkaat, ostat tekniikat, hoidat asennukset ym. tai miten avuttomia naisia miehet huolii itselleen?

Auton renkaat vaihdetaan kahdesti vuodessa, eikä tekniikoita (mitä sillä tarkoitatkaan) asennuksineen tarvita kuin useamman vuoden välein,  syödä pitää joka päivä. 

Vierailija
28/31 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn kyllä toiveita, mutta eivät ne aina heti toteudu. Minä hoidan kokkaamisen, suunnittelun ja ruokaostosten klikkailun ostoskoriin. Mies ajaa auton kaupalle, nostelee keräillyt laatikot kyytiin/kotiin ja purkaa kuorman. 

Vierailija
29/31 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki suunnittelee, ehdottelee ja käy kaupassa ja lupaa tehdä ruokaa.. Tänään just kimpaannuin kun suunnittelin ensi viikkoa ääneen. Olisko kellään ideoita? Itse heittelen muutaman ja sitten mies tuumas, että hän vois niistä pari tehdä  ja sitten vois pitkästä aikaa tehdä minestronekeittoa.

Niin, pitkästä aikaa. Herra on viimeksi tehnyt ruokaa heinäkuussa. Heinä-vi*un kuussa! Mä olen hyvin kyllästynyt ruokaan ja kokkaamiseen ja kaikkeen siihen liittyvään. Burnout! Olen siis kokki ammatiltani, niin tällä hetkellä ei vi**ujakaan kiinnostais tehdä yhtäkään ateriaa himassa. Enkä muuten teekään! Olen myös kyllästynyt kuuntelemaan niitä hienovaraisia parannusehdotuksia, joita mieheni joka keleen ruuasta antaa. Hyvää on, mutta ensi kerralla voisi testata sitä ja tätä lisänä. EI TULE ENSI KERTAA!!!! Tee V*ttu ite!

Keittiömaailmassa ollaan tavattu, hän on entinen kokki, että osaa kyllä tehdä ja hyvää tekeekin. Vaan kun hänellä on näitä kuukausien vapaita, nyt on mulla. Palataan joulun alla. Siellä mä haluan tehdä tietyt asiat.

Kiitos ja anteeksi.

Vierailija
30/31 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä suunnitellaan viikon ruoat, mies hoitaa ostokset ja minä kokkaan

Vierailija
31/31 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa kyllä. Kysyn häneltä, että haluaako nakkisoppaa vai nakkikastiketta sitten päätän kumpaa teen.