Milloin olet viimeksi ostanut suomalaisia tuotteita, jos ruokaa yms taloustavaroita ei lasketa
52 vuotias äitini paljasti ettei ole moneen vuoteen ostanut mitään kotimaista tavaraa koska ne on yksinkertaisesti niin kalliita.
Eikä ole käynyt ikinä yhdessäkään hotellissa ja kylpylässä.
Kommentit (175)
Sekasalaattipussissa luki: pesty Suomessa:)
Jos kaikki ulkomailla tuotettu lopetettaisiin, mitä meillä olisi?
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki ulkomailla tuotettu lopetettaisiin, mitä meillä olisi?
Vessapaperia, puuta, Uula-maalia, jotain muovituotteita, kanankakkaa, hammashoitokoneita, jotain lääkkeitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on Ruskovillan "fleece" ja suosittelen. Laatuun nähden edullinen mielestäni.
Viimeksi aivan varmasti suomalainen ostos minulla on ollut Lapuan kankurien pyyhkeet.
Palveluita käytän kyllä niin paljom kuin vain voin. Viimeksi korjautin lempivaatteita korjausompelijallla. Ekologista ja jää raha lähitalouteen.
Katsoin ihan uteliaisuudesta noita Ruskovillan fleecejä. Hupparit ja takit 215 - 230 euroa! Aivan järkyttävä hinta. Mikä noissa on niin laadukasta, että ne ovat edullisia laatuun nähden?
Kenellekään pienituloisella tai edes monella keskituloisella ei ole mitään mahdollisuuksia ostaa tuollaisia.
Oliko tässä taas kerran tarkoitus kettuilla köyhille, vai mikä oli pointti?
Alkaa "temuttelu" houkutella yhä enemmän, kiitos vain.
On nuo kalliita. Itse tilasin nyt tosiaan mekon joka maksoi 150€. Laitoin sen Klarnalle ja maksan osissa. Toiveena olisi että kaappiin saisi jossain vaiheessa sellaisia vaatteita, että vaatteita ei tarvitsisi juurikaan enää ostaa. Olen ajatellut että siirryn tähän tapaan. Jos pystyn tuota mekkoa käyttämään 5-10 vuotta, versus joku hm:n mekko, joka on siisti ehkä vuoden, niin loppujen lopuksi tässä ehkä säästää. Mutta suunnitelmallisuuttahan tämä vaatii.
Syksyn aikana ostettua: Univision tyynyt, Tamsilkin mekko, koiran nahkapanta ja Uhanan paita (tehty kyllä Portugalissa)
Heinäkuussa kaksi Pentikin kulhoa, olivat alennuksessa. Ja viikko sitten metrin leveän puukepin Biltemasta, oletan sen olevan suomalaista tekoa. Aika vähän tulee ostettua yhtään mitään tavaroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on Ruskovillan "fleece" ja suosittelen. Laatuun nähden edullinen mielestäni.
Viimeksi aivan varmasti suomalainen ostos minulla on ollut Lapuan kankurien pyyhkeet.
Palveluita käytän kyllä niin paljom kuin vain voin. Viimeksi korjautin lempivaatteita korjausompelijallla. Ekologista ja jää raha lähitalouteen.
Katsoin ihan uteliaisuudesta noita Ruskovillan fleecejä. Hupparit ja takit 215 - 230 euroa! Aivan järkyttävä hinta. Mikä noissa on niin laadukasta, että ne ovat edullisia laatuun nähden?
Kenellekään pienituloisella tai edes monella keskituloisella ei ole mitään mahdollisuuksia ostaa tuollaisia.
Oliko tässä taas kerran tarkoitus kettuilla köyhille, vai mikä oli pointti?
Alkaa "temuttelu" houkutella yhä enemmän, kiitos vain.
Anteeksi. Ei tosiaan ollut tarkoitus kettuilla. Ei minusta ollut ihan noin kallis, kun sen ennen koronaa ostin. Onkohan hinta noussut tai sain ehkä omani jollain alennuksella. Laadukkaaksi siitä tekee sen, että on lämmittävä, mutta hengittävä ja edelleen ihan kuin uusi. Menee kaikkina vuodenaikoina.
Eli "säästän" siinä, etten vuosiin tarvitse uutta. En käytä varmaan rahaa vaatteisiin lopulta kauheasti, mutta yritän ostaa kerralla hyvää. Kirpparilta ostan myös paljon, että ei minun kaikki vaatteet satasia maksa.
Mikä on taloustavara? Mitkä kaikki siis.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut kynttilöitä ja servettejä Kerta Oy.ltä, Vallilan kangasta sekä tilaan Hesaria ja ET-lehteä. Vallilan kankaista en ole varma, tehdäänköhän Suomessa?
Mun kaverit toi lahjaksi hienot design pöytäkynttilät. Oli varmaan maksaneet paljon ja piti olla kotimaiset.
Olisin sitten halunnut niitä lisää ja google kuvahaulla hain: tulos valmistusmaa Latvia mistä sai samoja kynttilöitä 3-5€ kpl...
Ostin suomalaiset Genelecin kaiuttimet pari vuotta sitten.
Tavaraa on enemmän kuin riittävästi, ei viitsi koko ajan ostaa. Enemmän rahaa menee erilaisiin palveluihin, kuten ravintoloissa syömiseen jne. Palvelut ovat kotimaisia.
Vierailija kirjoitti:
I dag kjøpte jeg sjølaks.
Compré un cuy asado.
Ostin puusepän tekemän ison päätypaloista tehdyn leikkuulaudan. Maksoi posteineen 87 euroa ja minusta ihan kohtuullinen hinta tällaisesta.
https://www.puuolli.fi/tuote/paatypuu-leikkuulauta-manty-55-x-275cm-x-4…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Compré un cuy asado.
Ruokaa ei lasketa. Lukutaito?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Compré un cuy asado.
No entiendo todo lo que está escrito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Compré un cuy asado.
No entiendo todo lo que está escrito.
No mitä sinä sitten täällä teet?
Tasaiseen tahtiin, joka kuussa, mutta en kyllä kovin paljoa.