Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Murhatun Jukka S. Lahden sukulaiset paljastavat hätkähdyttäviä tietoja Anneli Auerista, uusi kirja

Vierailija
19.10.2024 |

Kirja kertoo uusia tietoja Anneli Auerista - Ilta-Sanomat

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010773029.html

Kannattaa lukea tuo juttu saa uutta tietoa Anneli Auerin luonteesta.

Kommentit (3798)

Vierailija
121/3798 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen siskot mollaavat, mikä yllätys. Itse en ole tappanut ketään, mutta olen aina kokenut etteivät mieheni siskot pidä minusta. Minulle on erityisvaatimuksia, joita muille ei ole. 

Vierailija
122/3798 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli uusi tieto, että Anneli ja Jukka olivat menneet maistraatissa naimisiin vasta 2002 juuri ennen Ulvilaan muuttoa. Paikalla olivat olleet vain vanhimmat lapset ja Annelin vanhemmat. Oliko Anneli nyrpääntynyt siitäkin, ettei saanut kirkkohäitä jo aikaisemmin? Eihän Jukka alunperin ollut halunnut edes muuttaa yhteen hänen ja lapsen kanssa. Ja jos olivat ateisteja, niin miksi edes vaivaantuivat järjestämään ristiäisiä, kun ei huvittanut edes pukeutua niihin asianmukaisesti? Ei Anneli ole mikään hompsuinen älykkö, sen huomaa hänen pukeutumisestaan ennen ja jälkeen Jukan murhan. Kummasti hän piristyi etsimään uutta miestä heti Turkuun muutettuaan. Jukan tuhkia säilytti kaksi vuotta vaatekomerossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/3798 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tuota A:n kommenttia ettei ole ollut masentunut vaan kaikki on ollut hyvin. Kun kenen tahansa mielestä ei ole ollut. Tuntuuko A:sta ehkä siltä että jos avaa yhden oven, myöntää yhden asian niin hänen mielestään se johtaisi toiseen tms.

Mä näen tuon kyllä niin, että rauhallista elämää rakastavan persoonansa vuoksi oikeasti oli tyytyväinen elämäänsä. Sitä voi olla vaikea ymmärtää, jos itse kaipaa sirkushuveja ja muuta ekstroverttia elämäänsä.

Siinä on jo melkoisesti sirkushuveja, kun on neljä lasta pienillä ikäeroilla. Lapsille kuitenkin on velkaa sen, että on kiinnostunut kaikista heidän asioistaan. 

Totta. Kotona riitti hulinaa. Ei varmaan ollut voimiakaan enää muualla sosialisoida, jos halusi antaa kaiken nettitöistänsä liikenevän ajan  lapsille.

Vierailija
124/3798 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Murhayössä on monia outoja kohtia kuten jo se että kun murhaaja alkaa rikkomaan paksua moninkertaistaa lasia ikkunasta, niin pariskunta se vain odottelee että tervetuloa tappamaan meidät. Sellaisen ovilasin rikkominen ei tapahdu ihan hetkessä ja siinä ajassa olisivat voineet puolustautua eli laittaa valot päälle, ottaa molemmat halkoja käsiinsä ja pätkiä niillä sisäänyrittäjää. ja kun murhaaja listii miestä niin nainen on vain puhelimessa lapsi vieressä. Joku muu olisi kaapannut lapset kainaloonsa tai ainakin juossut naapuriin ja huutanut apua sen minkä kurkusta lähtee. Mutta ei kun on vain puhelimessa. Ei tarvitse ihmetellä että miksi moni muukin ilmiselvä murhatapaus on Suomessa jäänyt selvittämättä kun poliisi ja tutkijat ovat tolloja. Esim. Bodom, Kyllikki Saari, molempien tekijää ei tarvitse kaukaa hakea mutta kun ei niin ei. Bodomin ja Ulvila

Olisitko? Keskellä yötä yksin ulos olisko käskenyt mennä, vaikka ei mitään tietoa mikä tappajajengi siellä on, tai juokseeko murjöhaaja pantterin lailla tyttären perään ja puukottaa saman tein häntäkin estääkseen ilmiannon?

Vierailija
125/3798 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tuota A:n kommenttia ettei ole ollut masentunut vaan kaikki on ollut hyvin. Kun kenen tahansa mielestä ei ole ollut. Tuntuuko A:sta ehkä siltä että jos avaa yhden oven, myöntää yhden asian niin hänen mielestään se johtaisi toiseen tms.

Mä näen tuon kyllä niin, että rauhallista elämää rakastavan persoonansa vuoksi oikeasti oli tyytyväinen elämäänsä. Sitä voi olla vaikea ymmärtää, jos itse kaipaa sirkushuveja ja muuta ekstroverttia elämäänsä.

Siinä on jo melkoisesti sirkushuveja, kun on neljä lasta pienillä ikäeroilla. Lapsille kuitenkin on velkaa sen, että on kiinnostunut kaikista heidän asioistaan. 

Totta. Kotona riitti hulinaa. Ei varmaan ollut voimiakaan enää muualla sosialisoida, jos halusi antaa kai

Pienet lapset sosiaalistetaan mallista. Heitä viedään puistoihin, kauppaan, kerhoihin jne. Kyläillään perheenä, näytetään miten toisten ihmisten kanssa ollaan ja rupatellaan. Ei niin, että istutaan likaisessa kodissa koneen äärellä ja sitten annetaan vapaa-ajalla lapsille jakamaton huomio, johon ei kuulu yhtään ulkopuolista.

Korona-aikana tätä koetettiin, ja hinta oli kova.

Vierailija
126/3798 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Talossa oli valot yöllä ja naapuri näki valot kun meni hakemaan pyykkejä jostain tilasta. Klo 1 yöllä. Koko prosessi ( murha) kesti kauan kun häkepuhelu oli soitettava vailla kolme. Oliko uhri enää hengissä , monen mukaan oli jo vainaja silloin. Silti Auer meni katsomaan ja huusi vielä KUOLE ja löi jollain painavalla esineellä puolet päästä. Kuuluu kova ähkäisy kun siirtää vainajan saunan oven eteen..

Jospa huusikin ÄLÄ KUOLE..

Vierailija
127/3798 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen siskot mollaavat, mikä yllätys. Itse en ole tappanut ketään, mutta olen aina kokenut etteivät mieheni siskot pidä minusta. Minulle on erityisvaatimuksia, joita muille ei ole. 

Heh, vai että miehesi siskot eivät pidä sinusta.

Eihän edes miehesi pidä sinusta ja äitisi suorastaan häpeää sinua.

Vierailija
128/3798 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli uusi tieto, että Anneli ja Jukka olivat menneet maistraatissa naimisiin vasta 2002 juuri ennen Ulvilaan muuttoa. Paikalla olivat olleet vain vanhimmat lapset ja Annelin vanhemmat. Oliko Anneli nyrpääntynyt siitäkin, ettei saanut kirkkohäitä jo aikaisemmin? Eihän Jukka alunperin ollut halunnut edes muuttaa yhteen hänen ja lapsen kanssa. Ja jos olivat ateisteja, niin miksi edes vaivaantuivat järjestämään ristiäisiä, kun ei huvittanut edes pukeutua niihin asianmukaisesti? Ei Anneli ole mikään hompsuinen älykkö, sen huomaa hänen pukeutumisestaan ennen ja jälkeen Jukan murhan. Kummasti hän piristyi etsimään uutta miestä heti Turkuun muutettuaan. Jukan tuhkia säilytti kaksi vuotta vaatekomerossa. 

Eivät kaikki halua isoja kirkkohäitä, eikä varsinkaan, jos on vaikka ujo tai hyvin introvertti. Isot häät olisivat painajainen. Jokainen tavallaan. Jos halusivat maistraattivihkimisen, ei siinä pitäisi olla mitään ihmettelemistä.

Vierailija
129/3798 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen koko ajan ollut sitä mieltä että tää nainen on syyllinen.

Niinpä. Miten todennäköistä on, että joku ulkopuolinen murtautuu taloon, jossa on paikalla koko perhe, mätkii perheen isän kuoliaaksi välittämättä siitä, että paikalla on lapsia ja vaimo, joka soittaa hätäpuhelua? Kukaan ulkopuolinen ei ole nähnyt, tai kuullut mitään poikkeavaa? 

Voisihan toki joku random narkki ehkä näin toimia, mutta kyseessä ei kuitenkaan Auerin mukaan ollut mikään laitapuolen kulkija ja yleensä jos joku näin toimii, niin on niin sekaisin, että jotain jälkiä olisi jäänyt, tavoitettu jostain lähistöltä,  tai  olisi jäänyt taloon etsimään jotain varastettavaa ja olisi jäänyt siellä kiinni.

Mihinkään salamurhaan en usko, ihan utopistinen väite, mistä Lahti olisi muka hankkinut itselleen sellaisia vihollisia, että olisi pitänyt tappaa? Iha

Kuulemma sellaisia ihmisiä oli, kun oli työnsä puitteissa tunnettu kiivaanakin ja pottumaisena toisinaan.

Vierailija
130/3798 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotan perusteelliseen oikeusprosessiin ja oikeusoppineisiin + eri alan asiantuntijoihin jotka tutkivat tämän tapauksen suurennuslasilla ja päätyivät syyttömyyteen.

Kyllä siihen pahantekijäänkin jälkiä olisi jäänyt , jos halolla pätkii + muuta mitä uhrille tehtiin että hän menehtyi.

Mies oli (wikipedian mukaan) työskennellyt henkilöstökehityspäällikkönä tehtaalla, joka erotti 400 työntekijää.

Vierailija
131/3798 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kuuntelussa nyt tuo Tiia Palmenin kirja. Olisikohan Anneli Auer autismin kirjolla? Tosin autismin kirjon naiset ovat usein empaattisia, omalla tavallaan sosiaalisia ja nuo luonnehdinnat hänestä ovat enemmän miespuolisten todellisten aspergerien piirteitä. Ehkäpä siis ei.

Vierailija
132/3798 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luotan perusteelliseen oikeusprosessiin ja oikeusoppineisiin + eri alan asiantuntijoihin jotka tutkivat tämän tapauksen suurennuslasilla ja päätyivät syyttömyyteen.

Kyllä siihen pahantekijäänkin jälkiä olisi jäänyt , jos halolla pätkii + muuta mitä uhrille tehtiin että hän menehtyi.

Mies oli (wikipedian mukaan) työskennellyt henkilöstökehityspäällikkönä tehtaalla, joka erotti 400 työntekijää.

Luulisi, että sillä samalla suurennuslasilla olisi helposti löytynyt syyllinenkin, jos epäiltyjen joukko on rajattu niin pieneen määrään kuin näihin 400 henkilöön.

Mutta ei, motiivin lisäksi pitäisi vielä todistaa, että henkilö oli paikalla.

Vierailija
133/3798 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aiemmassa viestissä pitää ihan ymmärrettävänä sitä, ettei Anneli lähtenyt viemään lapsia "kylmään, pimeään". Ei taida tietää, että perhe asui Ulvilassa tiheällä omakotitaloalueella, jossa naapureita oli ihan muutaman askeleen päässä. Ei tarvinnut mitään autonavaimia kaivella. Minunkin mielestäni tytön olisi voinut juoksuttaa naapuriin sen sijaan, että pyysi katsomaan, vieläkö murhaaja on takkahuoneessa. Kenkiä ja takkeja oli tuulikaapissa. 

Vierailija
134/3798 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen koko ajan ollut sitä mieltä että tää nainen on syyllinen.

Niinpä. Miten todennäköistä on, että joku ulkopuolinen murtautuu taloon, jossa on paikalla koko perhe, mätkii perheen isän kuoliaaksi välittämättä siitä, että paikalla on lapsia ja vaimo, joka soittaa hätäpuhelua? Kukaan ulkopuolinen ei ole nähnyt, tai kuullut mitään poikkeavaa? 

Voisihan toki joku random narkki ehkä näin toimia, mutta kyseessä ei kuitenkaan Auerin mukaan ollut mikään laitapuolen kulkija ja yleensä jos joku näin toimii, niin on niin sekaisin, että jotain jälkiä olisi jäänyt, tavoitettu jostain lähistöltä,  tai  olisi jäänyt taloon etsimään jotain varastettavaa ja olisi jäänyt siellä kiinni.

Mihinkään salamurhaan en usko, ihan utopistinen väite, mistä Lahti olisi muka hankkinut itselleen se

Koska ei ole sitten tullut autolla, vaan kävellen tai pyörällä. Hiipparoinut puskissa ja kävellyt muina miehinä kadullakin kuin kuka vain kulkija, yön pimeydessä rauhallisella alueella, jossa ihmiset nukkuu.

Vierailija
135/3798 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tontilta ei löytynyt mitään ulkopuolisen tappajan jälkiä se on selvää ja tutkittu. Kokenut koirapoliisi kulki tontin jälkikoiran kanssa eikä löytynyt mitään. Eli varmaan lensi luudalla pois 😂

Vierailija
136/3798 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen on pakko olla törrkeä murrrhaaja kun se on niin epäystävällinen eikä niin seurallinenkaan. Taas näitä. Kohta tulee taas joku pubijermu selittämään kuinka edesmennyt kaveri Pasi oli kehuskellut kuinka Auer oli palkannut sen murrrrhaaman lahden blaa blaa

Kerrotko miksi kukaan hätäkeskukseen soittaessa käskee lapsen mennä katsomaan vieläkö murhaaja on sisällä talossa ? Kukaan ei tee noin eikä jää taloon lasten kanssa jos ei itse ole murhaaja. Ei kukaan. 

No tämä. Luulisi että jos talossa on oikeasti väkivaltainen ja vaarallinen ihminen, niin äidin reaktio olisi ensimmäiseksi saada lapset turvaan - siis vaikka pistää menemään naapuriin tms. Niitä tapahtumia on todella vaikea ymmärtää koska tuntuu että tilanne jatkui aika pitkään ja välillä käytiin puhumassa lapsille tai häkeen. Paha tietysti sanoa kuinka sitä itse tuollaisessa shokkitilanteessa toimisi, mutta lasten turvallisuus on varmasti aina mielessä.

Vierailija
137/3798 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saaneet neljä lasta suht nopeaan tahtiin joten ei ihme jos neljännen ristijäisiin ei jaksanut panostaa tai oli väsymystä. Ehkä masennusta mitä ei tunnistanut. 

Hyvin outo persoona tuo Auer. Piti perhekerhoo netissä ja siellä mm palstaa, jossa sairaitakin seksimieltymyksiä kaikille luettavaksi ja kommentoimaksi. Pissa ja kakkaleikkejä mm...sairasta.

Siinäpä se. Naisen , tuon kylmähermoisen todellista minää ei ole kukaan tuntenut, eikä tunne vieläkään. Ja kykeni tietysti suunnittelemaan murhan. Perhe oli lomalla n kuukausi ennen etelässä ja siellä kanssamatkustajat huomasivat miten isä ilakoi lasten kanssa uima- altaalla, mutta äiti oli kuin " myrskyn merkki" ja pysyi erillään. Mikä oli mielessä kun muutkin huomasivat ilkeän ilmeen?

Olitko hotellihuoneessa kuulemassa, mitä mies sanoi vaimolle ennen vaimon vihaisuutta?

Tai kun vaimo sanoi, että piltin uimavaippa pitää vaihtaa ennen uintia, eikä Severi oksaa vielä uida kunnolla, Nelli ei ole vielä syönyt kunnolla ja voi pyöräyttää eikä aurinkorasvoja ole vielä laitettu, ja odotathan että minäkin ehdin altaaseen ettei satu mitään ja voidaan yhdessä perheenä pitää hauskaa?

Vierailija
138/3798 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde nyt ottamaan kantaa Auerin syyttömyyteen tai syyllisyyteen, mutta tuo on kyllä hyvä pointti, että kun talossa on neljä lasta, niin ihmisellä voi mennä pasmat sekaisin sen suhteen, mitä kannattaisi tehdä. Lapset voivat nukkua eri puolilla taloa. Eri asia yrittää varjoissa hiipiä yhteen lastenhuoneeseen ja ottaa yksi muksu kainaloon ja yrittää livahtaa pihalle karkuun, kuin säntäillä talossa ristiin ja kerätä iso porukka pikkulapsia mukaansa (oletetun) murhaajan ollessa paikalla. Moni voisi ajatella, ettei onnistu, ettei tiedä onko murhaajalla rikoskumppaneita, ja toivoa, että lapset eivät herää eikä murhaaja keksi etsiä heitä. 

Vierailija
139/3798 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen voi olla erikoinen, introvertti tai outo. Se ei tee kenestäkään murhaajaa. Sen sijaan vuosikausien tunnekylmyys, täydellinen ilmeettömyys kaikissa raskaissa oikeudenkäynneissä ym., ja lisäksi se, että laittaa lapsensa tarkistamaan, onko iskän murhaaja vielä talossa, on vähintäänkin hyvin epäilyttävää.

Olen aina ollut sitä mieltä, että Anneli itse tappoi miehensä. Minua on hyvin vaikea vakuuttaa uskomaan muuta, mutta jos tämä ikkunasta ilmestynyt mysteerimies joskus tulee tunnustamaan tekonsa, olen valmis muuttamaan mieltäni.

Toivottavasti se joku on vielä elossa ja tekee sen.

Vierailija
140/3798 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herkät narsistit sen sijaan ovat vetäytyviä, neuroottisia ja epävarmoja persoonia. Heillä on yleensä matala itsetunto ja taipumus liialliseen herkkyyteen, ahdistuneisuuteen ja masentuneisuuteen. Sosiaalisissa tilanteissä he eivät ole kovin taitavia vaan pikemminkin ujoja ja hermostuneita. Menestyksen maksimoinnin sijaan he pyrkivät minimoimaan epäonnistumisensa.

Narsistisilta persoonilta löytyy kuitenkin myös yhdistäviä tekijöitä. Molemmat ovat itsekkäitä, tuntevat olevansa oikeutettuja erityiskohteluun ja suhtautuvat muihin vihamielisesti.

Sulla on joku henkilö nyt mielessä, jota haluat kaikkien ajattelevan, kun näitä kuvittelemiasi totuuksiasi julkistaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi